Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

finns det några vettiga reviews på LGn vs acern?

LG Flatron W2363D - DigitalVersus

Acer GD245HQ - DigitalVersus

Deras betyg bygger på tidigare erfarenheter av skärmar. Acern är bäst alltså

Permalänk
Avstängd

Ok contrasten mest.
Aja. Väntar vidare. Har fan hellre min klump med 2 lcd här än släpper in det där oranga monstret på skrivbordet

CRT skärmen tuffar på som spelskärm ett tag till.

Permalänk
Medlem

En sådan skärm dumpar hem nästa vecka återkommer hur den är.

Permalänk
Medlem

Fått någon skärm än person? De verkar bara skjuta upp datumet på pixmania, med bara 1-2 dagar i taget.. minst sagt irriterande :/

Visa signatur

Intel i5 750, ASUS P7P55D LE, XFX HD5850, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB, Corsair TX 650W, Antec 300, LG W2363D

Permalänk
Medlem
Skrivet av apoxic:

Fått någon skärm än person? De verkar bara skjuta upp datumet på pixmania, med bara 1-2 dagar i taget.. minst sagt irriterande :/

Att beställa den ifrån Pixmania är inte att rekommendera, långt ifrån. Inet säljer den för 3500, med fri frakt så borde det ge ungefär samma pris som från Pixmania fast du slipper problem vid returer och riskerar allt som Pixmania är kända för.

edit: Den är ju även billigare på Inet, avbeställ snarast är mitt tips

Permalänk
Skrivet av apoxic:

Fått någon skärm än person? De verkar bara skjuta upp datumet på pixmania, med bara 1-2 dagar i taget.. minst sagt irriterande :/

Beställde ett nätaggregat i mitten av mars i år, dom höll på och flyttade fram datumet precis som med din skärm så jag avbeställde efter en månad.

Det här var i mars och dom håller fortfarande på och flyttar fram datumet:

Enermax PC-AGGREGAT MODU 87 tjäna pengar hos Pixmania

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apoxic:

Fått någon skärm än person? De verkar bara skjuta upp datumet på pixmania, med bara 1-2 dagar i taget.. minst sagt irriterande :/

Får den antagligen imorgon, den sorterades i Ånge nu kl 12 och jag bor i Kalix. Beställde från overclockers.co.uk

Permalänk
Medlem

Usch och fy, inge kul att höra när jag beställde hittade jag den bara på dustin och pixmania, och pixmania var en tusenlapp billigare så det var inget svårt val just då. Får beställa från Inet istället då.

Visa signatur

Intel i5 750, ASUS P7P55D LE, XFX HD5850, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB, Corsair TX 650W, Antec 300, LG W2363D

Permalänk
Medlem
Skrivet av apoxic:

Usch och fy, inge kul att höra när jag beställde hittade jag den bara på dustin och pixmania, och pixmania var en tusenlapp billigare så det var inget svårt val just då. Får beställa från Inet istället då.

Har du beställt från Inet? De är de enda som har den i lager enligt deras sida. SKa till USA imorrn och skulle bli glad för svar ifall du fått din om du beställt eller vad Inet nu säger.

Någon som fått sitt ex och kan säga hur den är?

mvh

Eric

Permalänk
Medlem

hallå ni som köper från inet, säg till om ni fått den. står att den e inne på deras centrallager, bara inet har inne den osså. Verkar skumt på nåt sätt, men Inet är en skitbra affär, bara undrar om den verkligen e inne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

hallå ni som köper från inet, säg till om ni fått den. står att den e inne på deras centrallager, bara inet har inne den osså. Verkar skumt på nåt sätt, men Inet är en skitbra affär, bara undrar om den verkligen e inne

Min är beställd och reserverad sedan slutet av Maj, så ifall de har en på lager så borde jag ha den innan slutet av denna vecka, vi får hålla tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Min är beställd och reserverad sedan slutet av Maj, så ifall de har en på lager så borde jag ha den innan slutet av denna vecka, vi får hålla tummarna

Säg till om du får den, samt det jag är intresserad av är ifall de har fixat problemet med ringa runt bokstäver som det skrivits en hel del om och som alla verkar ha på nividiaforumet om skärmen.

Är det någon som har fått den, berätta gärna hur den är i 2d i windows med ljusa ringa runt bokstäver.

My Acer GD245HQ review - NVIDIA Forums

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

Säg till om du får den, samt det jag är intresserad av är ifall de har fixat problemet med ringa runt bokstäver som det skrivits en hel del om och som alla verkar ha på nividiaforumet om skärmen.

Är det någon som har fått den, berätta gärna hur den är i 2d i windows med ljusa ringa runt bokstäver.

My Acer GD245HQ review - NVIDIA Forums

Ska gå och lägga mig nu för att ringa till Inet imorgon såvida en leveransbekräftelse inte redan kommit.

Den där recensionen bådar gott för mig. Jag har bara tänkt spela på Acern, vilket den verkar klara utan problem med bra betyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ska gå och lägga mig nu för att ringa till Inet imorgon såvida en leveransbekräftelse inte redan kommit.

Den där recensionen bådar gott för mig. Jag har bara tänkt spela på Acern, vilket den verkar klara utan problem med bra betyg

ok perfa, skriv här va dom sagt efter att du ringt dom

Permalänk
Medlem

Om man baserar tänket på hur det fungerar med crt jämför man dels äpplen med päron och dels riskar man att bli väldigt besviken.

Det tar tid för pixlarna att skifta färg på tftskärmar. Det tar olika lång tid beroende på från vilken färg till vilken färg pixeln ändrar färg till.
Det problemet är roten till så kallad ghosting.

Ordet ghosting kan vara missvisande eftersom de flesta paneler nu för tiden är så pass snabba att de flesta inte direkt uppfattar något ghostande. Eller att det används tekniker som minskar intrycket av "ghostande".

Ett bättre sätt att beskriva problematiken är kanske att säga att bilden blir väldigt grummlig eller suddig vid rörelser. Och det blir den på alla tftpaneler.

Den största skillnaden när man pratar uppdateringsfrekvens i dagsläget bör inte vara att det upplevs mindre ryckigt med 120hz tft än 60. Pixlarna tar ändå sin tid på sig att flyta från en färg till en annan och till och med med olika hastigheter på olika delar av skärmen eftersom det vanligen inte är samma färg över hela bildytan.
TFT paneler blinkar inte heller som CRT-skärmar.

Vad jag sett hittills är att det helt enkelt oftast verkar bli mindre grumligt eller suddigt med 120Hz. Personligen skulle jag dock antagligen inte köpa en 120Hz på grund av det skälet innan jag försäkrat mig om att skärmen verkligen har mindre "ghosting" än andra kanditater, eftersom det teoretiskt skulle kunna släppas en 120Hz som är sämre än vanliga 60Hz. Jag har inte hört talas om något exempel på det ännu men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer en riktigt skitskärm på 120Hz som inet ens är bra på det den borde vara bra på.

Permalänk
Medlem

Har testat denna skärm. Den är väldigt nice för spel Betraktningsvinklarna kunde väl vara bättre men vad kan förvänta sig från en TN-panel. Lätt värd pengarna för den som spelar mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed76:

Om man baserar tänket på hur det fungerar med crt jämför man dels äpplen med päron och dels riskar man att bli väldigt besviken.

Det tar tid för pixlarna att skifta färg på tftskärmar. Det tar olika lång tid beroende på från vilken färg till vilken färg pixeln ändrar färg till.
Det problemet är roten till så kallad ghosting.

Ordet ghosting kan vara missvisande eftersom de flesta paneler nu för tiden är så pass snabba att de flesta inte direkt uppfattar något ghostande. Eller att det används tekniker som minskar intrycket av "ghostande".

Ett bättre sätt att beskriva problematiken är kanske att säga att bilden blir väldigt grummlig eller suddig vid rörelser. Och det blir den på alla tftpaneler.

Den största skillnaden när man pratar uppdateringsfrekvens i dagsläget bör inte vara att det upplevs mindre ryckigt med 120hz tft än 60. Pixlarna tar ändå sin tid på sig att flyta från en färg till en annan och till och med med olika hastigheter på olika delar av skärmen eftersom det vanligen inte är samma färg över hela ytan.
TFT paneler blinkar inte heller som CRT-skärmar.

Vad jag sett hittills är att det helt enkelt oftast verkar bli mindre grumligt eller suddigt med 120Hz. Personligen skulle jag dock antagligen inte köpa en 120Hz på grund av det skälet innan jag försäkrat mig om att skärmen verkligen har mindre "ghosting" än andra kanditater, eftersom det teoretiskt skulle kunna släppas en 120Hz som är sämre än vanliga 60Hz. Jag har inte hört talas om något exempel på det ännu men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer en riktigt skitskärm på 120Hz som inet ens är bra på det den borde vara bra på.

Du har ju Digitalversus recensioner, perfekt. De tar upp inputlag, after images och hur skärmen står sig mot andra. Acern är den snabbaste skärmen där ute idag, iaf som de testat.

Skrivet av Alfiboy3:

ok perfa, skriv här va dom sagt efter att du ringt dom

"Kvitto/Faktura/Leveransbekräftelse från Inet.se" "Din order har nu skickats med Posten Postpaket!"

JAAAA!

Permalänk
Avstängd

Finns i lager hos inet nu ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du har ju Digitalversus recensioner, perfekt. De tar upp inputlag, after images och hur skärmen står sig mot andra. Acern är den snabbaste skärmen där ute idag, iaf som de testat.

"Kvitto/Faktura/Leveransbekräftelse från Inet.se" "Din order har nu skickats med Posten Postpaket!"

JAAAA!

fan va nice asså, väntat så jävla länge på denna, ska beställa dirr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du har ju Digitalversus recensioner, perfekt. De tar upp inputlag, after images och hur skärmen står sig mot andra. Acern är den snabbaste skärmen där ute idag, iaf som de testat.

Jag är en av de som helst inte vill gå ner från 1200 pixlar på höjden, annars skulle denna skärm möjligen vara intressant för mig som spelskärm.

Det jag försökte ta upp är att man inte ska blanda ihop tft och crt när det gäller detta eftersom det fungerar helt annorlunda. Om man till exempel tror att man ska få crt-liknande tydlighet vid snabba rörelser lär man bli otroligt besviken. De intressantaste testerna för 120Hz tfts i dagsläget bör vara det som rör responstiderna och till viss del inputlag.

Permalänk
Medlem

HUvudpoängen med 120Hz skärm är väl inte spel i sig, utan att det krävs 120Hz för att kunna använda den "äkta"-3D-funktionen på nya grafikkort/filmer/spel.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed76:

Jag är en av de som helst inte vill gå ner från 1200 pixlar på höjden, annars skulle denna skärm möjligen vara intressant för mig som spelskärm.

Det jag försökte ta upp är att man inte ska blanda ihop tft och crt när det gäller detta eftersom det fungerar helt annorlunda. Om man till exempel tror att man ska få crt-liknande tydlighet vid snabba rörelser lär man bli otroligt besviken. De intressantaste testerna för 120Hz tfts i dagsläget bör vara det som rör responstiderna och till viss del inputlag.

Kolla recensionen ovan, killen där glömde iaf bort att han spelade på en LCD och trodde det var CRT, det är ett ganska bra betyg ändå.

Man kör två, en 1920*1200 med IPS och en Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed76:

Jag är en av de som helst inte vill gå ner från 1200 pixlar på höjden, annars skulle denna skärm möjligen vara intressant för mig som spelskärm.

Det jag försökte ta upp är att man inte ska blanda ihop tft och crt när det gäller detta eftersom det fungerar helt annorlunda. Om man till exempel tror att man ska få crt-liknande tydlighet vid snabba rörelser lär man bli otroligt besviken. De intressantaste testerna för 120Hz tfts i dagsläget bör vara det som rör responstiderna och till viss del inputlag.

sluta gnäll på denna skärmen nu!

folk som vill ha bästa skärmen just nu köper denna, och ni som inte tror att den e bäst just nu kolla digitalversustestet som nån länkat innan. Men ja de med 1080 pixlar istället för 1200 e rätt dåligt, men de funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

sluta gnäll på denna skärmen nu!

folk som vill ha bästa skärmen just nu köper denna, och ni som inte tror att den e bäst just nu kolla digitalversustestet som nån länkat innan. Men ja de med 1080 pixlar istället för 1200 e rätt dåligt, men de funkar.

EDIT: Snabbaste "bästa" tft skärmen dvs.

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köpa men kommer ju ändå inte få mer än 60-70 fps i tex crysis warhead just cause 2.
Är det värt det?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Har funderat på att köpa men kommer ju ändå inte få mer än 60-70 fps i tex crysis warhead just cause 2.
Är det värt det?

nja asså, om du vill ha 120 hz ur den behöver du ju minst 120 fps för att kunna uppdatera 120 bilder, fast de blir skillnad jämfört med om du kör en 60 hz skärm. Men för att få ut max ur skärmen är de 120 fps som gäller.

Permalänk
Avstängd

Folk verkar inte fatta att själva "flowet" i musrörelserna är typ en av dom större fördelarna.

Jämför en LCD 60hz vs CRT i ex wow även om du ligger på ca 70-80 fps så har CRTN så förbannat bättre flow i allt. Men åter igen så använder man musen etc.

60hz lcd och 120hz lcd är en löjligt stor skillnad.

Är det tekniskt lika bra som CRT i detalj? Nej det är det inte, och det kommer det aldrig att bli.
Är det en sju helvetes bättre lösning än 60hz lcd. Ja absolut.

Och ge upp era drömmar om 1200. Det formatet är så stendött så de finns inte.
1080 är standard idag (tyvär lr inte upp till var och en) deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

nja asså, om du vill ha 120 hz ur den behöver du ju minst 120 fps för att kunna uppdatera 120 bilder, fast de blir skillnad jämfört med om du kör en 60 hz skärm. Men för att få ut max ur skärmen är de 120 fps som gäller.

Precis så jag tänkte
Bryr mig egentligen inte hur smooth musen rör sig i windows. Iof kan det avra ganska tufft att köra 120 hz i HL2 spelen
Lite kluven nu..

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

sluta gnäll på denna skärmen nu!

folk som vill ha bästa skärmen just nu köper denna, och ni som inte tror att den e bäst just nu kolla digitalversustestet som nån länkat innan. Men ja de med 1080 pixlar istället för 1200 e rätt dåligt, men de funkar.

Tror inte jag skrivit något negativt om skärmen.
Däremot applicerar vissa CRT-tänk för 120Hz TFT och vad är då bättre. Att förklara att CRT och TFT inte fungerar på samma sätt eller att folk blir besvikna för att det kanske inte motsvarade förväntningarna?

Personligen känner jag inte till några nackdelar med 120hz förutom lite högre energiförbrukning.

Permalänk
Medlem

Nu har jag skärmen, ska försöka leka lite med den, återkommer senare.

Det jag kan säga nu är att den känns bred, 16:9 är jag negativ emot. Utseendet är bättre än man kan tro utav bilderna att dömma. Foten är som jag sa i en tidigare tråd orangemetallic och svart, betydligt bättre än jag trodde iaf.

edit: Snackade med en snubbe här på brädan för ett tag sedan, han sa att han visste ett sätt att fixa till kontrasten så den blev bättre men att man var tvungen att trixa lite. Någon som har någon aning?

edit2: Har upptäckt att skärmen surrar då jag är ute i windows och kör den i 120hz, för fan! Iofs så är det väl inte jättedrygt, bara att trycka på skiten direkt jag ska spela och i spel som CS surrade det iaf inte.