Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Jag har ju sett dessa tidigare filmer och även de fyra jag postade igår från Apples Announcement's och ser ju också att det är fler program som körs. Men det kanske var fyra stycken tredjepart? Jag vet inte med säkerhet utan bara vad jag har läst. Men de som har skrivit artiklarna tycker jag har skrivit ganska flummigt då de inte talar om riktigt vad "begränsningen" innebär.

De ställen där jag sett siffran fyra nämnas är idgs sidor och de ger jag inte alltför mycket för En annan artikel där det nämns är: Detta gör Android bättre än Iphone OS - PC för Alla ...som är en översättning av Gizmodos artikel: 10 Things Android Does Better Than iPhone OS ...men gizmodo nämner inget om det utan det är nåt idg (PC för alla) lägger till själva.

Jaja, det är väl bara att vänta och se antar jag

Permalänk
Skrivet av S_Z:

De ställen där jag sett siffran fyra nämnas är idgs sidor och de ger jag inte alltför mycket för En annan artikel där det nämns är: Detta gör Android bättre än Iphone OS - PC för Alla ...som är en översättning av Gizmodos artikel: 10 Things Android Does Better Than iPhone OS ...men gizmodo nämner inget om det utan det är nåt idg (PC för alla) lägger till själva.

Jaja, det är väl bara att vänta och se antar jag

Det är möjligt att det är som du säger.

Men ponera att det går att köpa betydligt många fler program än 4. Frågan är väl hur Apple har löst minneshanteringen i så fall då iPhone 4 endast har 256 vad jag förstod det som?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Men ponera att det går att köpa betydligt många fler program än 4. Frågan är väl hur Apple har löst minneshanteringen i så fall då iPhone 4 endast har 256 vad jag förstod det som?

Det återstår att se. Men som sagt det rör sig ju inte om fullständig multitasking utan vissa tjänster vilket borde betyda att man kan hålla ner minnesanvändningen.

Inte så många dar kvar innan vi vet mer. 3rd parts utvecklare har kunnat skicka in sina uppdaterade apps för godkännande sedan igår så förhoppningsvis kommer det finnas en hel del att testa med när iOS4 släpps till allmänheten. Hoppas verkligen Spotify redan fixat stöd då det är det jag överläget mest har saknat, att kunna surfa och lyssna på spotify samtidigt

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Det återstår att se. Men som sagt det rör sig ju inte om fullständig multitasking utan vissa tjänster vilket borde betyda att man kan hålla ner minnesanvändningen.

Inte så många dar kvar innan vi vet mer. 3rd parts utvecklare har kunnat skicka in sina uppdaterade apps för godkännande sedan igår så förhoppningsvis kommer det finnas en hel del att testa med när iOS4 släpps till allmänheten. Hoppas verkligen Spotify redan fixat stöd då det är det jag överläget mest har saknat, att kunna surfa och lyssna på spotify samtidigt

Ja det skall verkligen bli intressant det här. Jag tycker att iPhone 4 verkar som en superb telefon, dock lite sen kanske om man frågar mig, men helt klart intressant.

Detta med Spotify håller jag med dig. Det var en av anledningarna till att jag bytte till Desire.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Det enda som sticker ut?
Skämtar du eller?
Den verkar ju helt fantastisk och det ju en av de viktigare sakerna på en produkt som iPhone.

Gyrot sticker väl ut lite också.
Glaset och plasten verkar också vara rätt speciella för en telefon:

Aluminosilicate glass — the same type of glass used in the windshields of helicopters and high-speed trains. Chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic, the glass is ultradurable and more scratch resistant than ever. It’s also recyclable.

Apple - iPhone 4 - Design of the display, A4 processor, and more

Berätta gärna vad det är för fantastiska saker man missar när man kör en så kallad ”inlåst” iPhone.
Börjar bli rätt trött på allt gnäll. Fatta att Apples ”ekosystem”inte bara är dåligt och inlåst.
Det finns fördelar också.

Förstår inte vad som är så fantastiskt, finns som sagt redan mobiler på marknaden som är minst lika bra som den och då har den inte ens kommit ut ännu.
Glaset och plasten är inget jag imponeras av heller. Har inga större problem med repor på mina mobiler. Gyrot säger mig inte så mycket, måste först se vad dem ska göra med gyrot innan jag kan säga att det är något jättebra. Till dess så är det inget speciellt.

Nackdelen med en icke jailbreakad iphone är just att man är fastlåst med deras produkter.

Fast hur som helst så känns iphone 4 minst en månad gammal fast den inte ens är släppt ännu.

Skrivet av Derox:

Videosamtal har funnits länge ja, men så som jag förstod det kommer "FaceTime" vara inbyggt och gå via internet, dvs ingen kostnad, och utifrån det som släppts verkar kvalitén bättre än vanligt videosamtal.

Du glömde att de hypar med en skärm som faktiskt krossar konkurrenternas. Samt gyroskop och dylikt som konkurrenterna saknar.

Hur kan en LED skärm vara bättre än en OLED/AMOLED? För mig är valet iaf självklart mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stal:

Hur kan en LED skärm vara bättre än en OLED/AMOLED? För mig är valet iaf självklart mellan dem.

Tja, folk som faktiskt jämfört de två skärmtyperna "hands-on" verkar inte hålla med dig. Från Engadget preview av iPhone 4:

Citat:

But the main course here is the new screen, Apple's "Retina Display." That 960 x 640 resolution is really quite dramatic when it's packed 326ppi tight into the 3.5 inch display. Comparing the new display to the 3GS is stunning, but the difference is apparent even compared to more modern phones like the HTC EVO or Incredible -- the iPhone 4 just kind of blows everything out of the water. It's hard to describe without seeing it, but you cannot really see pixels on this screen (provided you're rendering text or images at full resolution). Text just looks like printed text, images look incredibly warm and deep, and video is stunning. We're trying not to be over the top, but it's just a really, really gorgeous display. This is one case where Apple's hype actually matches reality.

länk: iPhone 4 guide: preview, pricing, availability -- Engadget

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tja, folk som faktiskt jämfört de två skärmtyperna "hands-on" verkar inte hålla med dig. Från Engadget preview av iPhone 4:

länk: iPhone 4 guide: preview, pricing, availability -- Engadget

Se där, då är det som dem säger iaf en sak som dem kan slå sig på bröstet för Fast som sagt så sett till helheten så är iphone 4 ca 2-3 månader gammal redan när den kommer ut. Ser inte bra ut eftersom iphone 3g iaf var hyfsat het när den kom ut.

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

iFail

Visst är det alltid roligt när ny teknik ska demonstreras och det inte fungerar. Volvo gjorde ju samma grej med premiärvisningen av sin nya automatiska inbromsning.

Fail 2010.

Är wifi ny teknik?
Hur kan du jämföra problem med wifi-uppkopplingen som Steve hade med att Volvos automatiska inbromsning inte fungerade?

Att jämföra IT-grejor med bilar blir inte sällan haltande – bäst att lägga av med det.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara för apple fanboys att inse, närhelst man befinner sig i samma rum som 570 wifi basstationer så suger iphone.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Stal:

Se där, då är det som dem säger iaf en sak som dem kan slå sig på bröstet för Fast som sagt så sett till helheten så är iphone 4 ca 2-3 månader gammal redan när den kommer ut. Ser inte bra ut eftersom iphone 3g iaf var hyfsat het när den kom ut.

Om du ska se till helheten så får du väl också ta med hur den presterar med den mjukvara den ska köra.
Inte så många andra telefoner som kommer köra iOS 4.

På delar av hårdvaran kanske du har rätt, men inte om man ser till helheten. Då kan man inte bara snacka hårdvara. Om man ser till helheten så blir det jäkligt komplicerat att jämföra, för då måste man också räkna in varje individs behov och då blir det svårt att dra en generell slutsats av en produkt. Det enda man kanske kan komma fram till är att de flesta telefoner mer eller mindre funkar för det flesta människor (om det nu är allmänhetens behov vi snackar).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av Stal:

Se där, då är det som dem säger iaf en sak som dem kan slå sig på bröstet för Fast som sagt så sett till helheten så är iphone 4 ca 2-3 månader gammal redan när den kommer ut. Ser inte bra ut eftersom iphone 3g iaf var hyfsat het när den kom ut.

”Då är det som de säger.”

Fattar inte varför det ska vara så svår med ”de” och ”dem”.
Men det är en annan historia.

Förlåt språkpoliseriet, men det gjorde lite ont i ögat att läsa en sådan miss när du skriver så bra i övrigt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Det är bara för apple fanboys att inse, närhelst man befinner sig i samma rum som 570 wifi basstationer så suger iphone.

Den gamla 3GS:en verkade fungera

En intressant artikel om vad orsakerna till problemen kan ha varit: WWDC Keynote WiFi woes may have been due to iPhone 4 drivers

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Man blir skapligt sugen på IPhone 4 ska erkännas, men jag skaffade IPhone 3gs 32 gb för bara några veckor sedan (taskig timing, jag vet!!) så jag väntar ett år, minst.

Permalänk
Medlem

Jag har letat lite efter reviews på IPhone4, det brukar ju trotts allt dyka upp lite förhands reviews. Men det enda man hittar är antingen reklam(som tydligen vissa kallar reviews) eller artiklar som känns liiite vridna(det finns väll alltid något att anmärka på?).

Har ni stött på någon redig review, gärna där de jämför med andra telefoner och då inte telefoner som är merän 12 mån gamla?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag har letat lite efter reviews på IPhone4, det brukar ju trotts allt dyka upp lite förhands reviews. Men det enda man hittar är antingen reklam(som tydligen vissa kallar reviews) eller artiklar som känns liiite vridna(det finns väll alltid något att anmärka på?).

Du menar som inte är vridna åt iPhonens fördel? Du postade ju tidigare en jämförelse med Samsung Wave från careace ("#1 resource for samsung smartphone support")...känns ju som en väldigt objektiv sida i det fallet

Skrivet av SnowJim:

Har ni stött på någon redig review, gärna där de jämför med andra telefoner och då inte telefoner som är merän 12 mån gamla?

Gissar på att vi får vänta tills iPhone 4 släpps officiellt innan det dyker upp några ingående tester.

Finns länkar till ett gäng små Hands-On artiklar här men är ju inte mycket till tester: 11 Hands On the New iPhone

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Okej? Och att surfa är gratis menar du? Du har väldigt stor nytta av en _mobiltelefon_ när du är kring WiFi, för då kommer du att föra videosamtal från en iPhone till en iPhone, eller kanske till någon annan telefon, eller hur?

När stödet kommer till 3G, kanske 4G. Hur tror du att leverantörerna ser till att du vill att det är gratis att föra videosamtal via deras nät?

Krossar? Hur? Enligt vem? Dig?

Och gyroskop kommer du har stor nytta av därför att?
Hur många procent av de som köper iPhone 4 tror Du kommer ha _nytta_ av det? Jag säger inte att någon eller många inte kommer ha det. Jag vill höra dig nämna det efter som Du argumenterar mot mig. Så berätta.

Okej.

Jag är kund och du är säljare. Jag står mellan valet och kvalet om jag skall köpa en iPhone 4 eller titta på någon annan mobil.

Jag vill höra dig eftersom jag är ute och cyklar på trubbiga punkter, några vettiga argument om hur Apple gör någonting me iPhone 4 som gör att jag kommer bli såld och köpa din iPhone 4.

Jag är ingen specs guy, jag är en praktiken typ. Dessvärre har du inte varit härinne tillräckligt länge för att lära känna mig och om hur jag fungerar vilket de flesta här inne förstår när de läser vad du skriver till mig. Men det gör ingenting.

Åter till säljet:

Vad med "användargränssnittet" eller "kvaliten" på videochatten är det jag skall bli imponerad av? Eftersom du är det, så du skriver det, vill jag att du lägger upp en demostration på youtube eller var som helst för att visa mig och andra medlemar vad som är grejen. Du verkar ju veta vilket är mer information än vad jag har.
Steve Jobs gjorde inget bra jobb med att presentera iPhone 4, men jag är övertygad om att du gör det, eftersom jag är ute och cyklar.

Angående upplösningen så läste jag fel tidigare innan jag postade här så vi ignorerar det. För övrigt är det ganska ointressant i praktiken om hur det på papper ser ut. Det har du väl lärt dig sedan några år tillbaka. Kolla bara specifikationerna på alla apparater du kan köpa, eller varför inte din dator du sitter vid när du läser detta inlägg?

Hur länge mitt batteri håller?

Jag har 14% kvar nu och klockan är 22:49 på en Onsdag. Jag drog ut laddaren från min mobil när jag gick hemifrån igår, Tisdag kring 07:25 innan jag drog hemifrån.
Bara för att jämföra så brukar jag vid dagens slut har cirka 20% kvar med min iPhone 3GS om jag har dragit ut laddaren samma dag, på morgonen innan jag går från jobbet.

Jag startar sällan om min telefon. Jag stänger inte av applikationer i min Desire därför att jag inte behöver det. Dels för att batteriet håller måttet och dels för att programmen ligger temporärt vilandes i bakgrunden, men körs fortfarande oh går således väldig snabbt att starta upp överlag.

Nu orkar jag heller inte mer. Så skaffa gärna lite mer insikt innan du skall såga.

Läst igenom alla dina poster och anser att du är extremt subjektiv och oavsett vad gör fel bedömningar på något som är konstaterat.

Först och främst. Jag har aldrig gillat Apple eller deras produkter. Iphone's OS har dock alltid varit snabbt och enkelt. Dock har lurens storlek och tekniska avsaknad fått mig att avstå. Även dess design. Den nya Iphonen är dock riktigt väldesignad, en skärm som är bäst av alla, och för en gång skull en bättre teknologiska funktioner i form av bättre kamera med möjlighet till HD 720p inspelning, samt många andra förbättringar från föregående modeller. Med andra ord en kanonprodukt.

SKÄRM
Skärmen är vare sig du vill eller inte totalt oslagbar på dom sätt man önskar av en skärm. Att du fortsätter tjafsa emot flertalet som försöker hävda samma sak förstår jag inte.

CPU
A4 cpu'n är mer energieffektiv jämfört med Snapdragon och snabbare per klockcykel.

BATTERITID
Kommer förmodligen vara minst lika bra eller bättre jämfört med HTC's motsvarande lur.

OS
Man kan göra det mesta med både Iphone och Android, en smaksak. Nya Iphonen kommer vara väldigt snabb.

FUNKTIONER
Vad har den inte?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Läst igenom alla dina poster och anser att du är extremt subjektiv och oavsett vad gör fel bedömningar på något som är konstaterat.

Först och främst. Jag har aldrig gillat Apple eller deras produkter. Iphone's OS har dock alltid varit snabbt och enkelt. Dock har lurens storlek och tekniska avsaknad fått mig att avstå. Även dess design. Den nya Iphonen är dock riktigt väldesignad, en skärm som är bäst av alla, och för en gång skull en bättre teknologiska funktioner i form av bättre kamera med möjlighet till HD 720p inspelning, samt många andra förbättringar från föregående modeller. Med andra ord en kanonprodukt.

SKÄRM
Skärmen är vare sig du vill eller inte totalt oslagbar på dom sätt man önskar av en skärm. Att du fortsätter tjafsa emot flertalet som försöker hävda samma sak förstår jag inte.

CPU
A4 cpu'n är mer energieffektiv jämfört med Snapdragon och snabbare per klockcykel.

BATTERITID
Kommer förmodligen vara minst lika bra eller bättre jämfört med HTC's motsvarande lur.

OS
Man kan göra det mesta med både Iphone och Android, en smaksak. Nya Iphonen kommer vara väldigt snabb.

FUNKTIONER
Vad har den inte?

hmm bestämde vi oss inte för att låta detta vara tills det dyker upp rediga test? Hur kan man säga att skärmen är det bästa som finns på en telefon av denna typ utan att ens tittat eller jämfört den med ex Super AMOLED(som anses av många vara den bästa)? Jepp IPnone4 har högre upplösning men också större skärm hur detta spelar in är omöjligt att säga innan man jämfört sida vid sida.

Vad jag förstår så kommer CPUn från samma utveckling som IPAD´s och Samsung Wave´s CPU kommer ifrån. Samsung sägs dock ha lyckats få till en marginellt vassare CPU men om det märks skildrad i benchmark kan man ju fråga sig.

När det kommer till funktioner så saknar den ex Radio som tro det eller ej, det finns en hel del folk som använder. Batteri tiden kommer inte ens i närheten av ex Samsung Wave när vi pratar standby, däremot är det ganska lika vid 100% telefon pratande. Hur IPhone4 är att hålla är en annan fråga man får se när man får möjlighet att känna på den men den ser relativt fyrkantig ut jämfört med många andra som är avrundade på undersidan.

Låt oss invänta några rediga tester =D

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

hmm bestämde vi oss inte för att låta detta vara tills det dyker upp rediga test? Hur kan man säga att skärmen är det bästa som finns på en telefon av denna typ utan att ens tittat eller jämfört den med ex Super AMOLED(som anses av många vara den bästa)? Jepp IPnone4 har högre upplösning men också större skärm hur detta spelar in är omöjligt att säga innan man jämfört sida vid sida.

Under dom senaste årtionden så har två faktorer till en bättre skärm varit upplösning och pixeltäthet. Med en såpass hög upplösning på en sådan liten skärm så kan man förvänta sig extremt klar text/bild. Det finns även dom som hållt och testat telefonen som styrker att skärmen är brutal. Det var även en sida som skrev att skärmen definitivt lever upp till "hypen".

Citat:

Vad jag förstår så kommer CPUn från samma utveckling som IPAD´s och Samsung Wave´s CPU kommer ifrån. Samsung sägs dock ha lyckats få till en marginellt vassare CPU men om det märks skildrad i benchmark kan man ju fråga sig.

Processorn är Apple's A4 cpu som sitter i IPAD. Den har prestandatestats och är mycket snabbare än Qualcomm's Snapdragon cpu som du finner under dom flesta moderna HTC lurar idag. Den ska även vara mer energieffektiv och tillverkad i 45nm.

Citat:

När det kommer till funktioner så saknar den ex Radio som tro det eller ej, det finns en hel del folk som använder. Batteri tiden kommer inte ens i närheten av ex Samsung Wave när vi pratar standby, däremot är det ganska lika vid 100% telefon pratande. Hur IPhone4 är att hålla är en annan fråga man får se när man får möjlighet att känna på den men den ser relativt fyrkantig ut jämfört med många andra som är avrundade på undersidan.

Låt oss invänta några rediga tester =D

Radio? Det kan man ju köra genom web. Batteritiden återstår att se. Den ska då vara förbättrad jämfört med 3GS vilket inte är konstigt med en betydligt mer energieffektiv cpu, bättre strömsparfunktioner och ett batteri med större kapacitet.

Bara läs engadgets test. Den är brutal... iPhone 4 guide: preview, pricing, availability -- Engadget

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Under dom senaste årtionden så har två faktorer till en bättre skärm varit upplösning och pixeltäthet. Med en såpass hög upplösning på en sådan liten skärm så kan man förvänta sig extremt klar text/bild. Det finns även dom som hållt och testat telefonen som styrker att skärmen är brutal. Det var även en sida som skrev att skärmen definitivt lever upp till "hypen".

Okay? Samsungs Super AMOLET har man inte tryckt på upplösningen utan istället färgerna, kontrasten och alla tester man läsre så är testarna imponerad av skärmen. Vad som är bäst får vi se när det kommer några bra jämförelser. Men det är ju ingen tvekan om att man kan läsa text på vilken som av dem(även HTC)

Skrivet av 2good4you:

Processorn är Apple's A4 cpu som sitter i IPAD. Den har prestandatestats och är mycket snabbare än Qualcomm's Snapdragon cpu som du finner under dom flesta moderna HTC lurar idag. Den ska även vara mer energieffektiv och tillverkad i 45nm.

Det är väll egentligen inte Apple som utvecklat CPUn själv utan det är ett samarbete med massa andra blandannat Samsung, och sen att de kallar sin Apple A4 e väll inte så konstigt. CPUn lär räcka till utan tvekan men om det är någon märkbar skillnad återstår att se.

Skrivet av 2good4you:

Radio? Det kan man ju köra genom web. Batteritiden återstår att se. Den ska då vara förbättrad jämfört med 3GS vilket inte är konstigt med en betydligt mer energieffektiv cpu, bättre strömsparfunktioner och ett batteri med större kapacitet.

Visst en lösning men det känns som att gå över ån för vatten, känns som radio drar väldigt mycket mindre kräm.

En viktig sak jag glömde är ju att IPone inte stöder Flash om jag förstår det rätt?

Skrivet av 2good4you:

Ja men vad är inte brutalt i jämförelse med IPhone 3Gs?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Läst igenom alla dina poster och anser att du är extremt subjektiv och oavsett vad gör fel bedömningar på något som är konstaterat.

Möjligt du tycker. Handlar inte bara om subjektivt utan jag har ifrågasatt mycket. Jag har själv en iPhone 3GS.

Konstaterat? Av vem då? Våra Apple- forum medlemmar? Give me a break.

Skrivet av 2good4you:

Först och främst. Jag har aldrig gillat Apple eller deras produkter. Iphone's OS har dock alltid varit snabbt och enkelt. Dock har lurens storlek och tekniska avsaknad fått mig att avstå. Även dess design. Den nya Iphonen är dock riktigt väldesignad, en skärm som är bäst av alla, och för en gång skull en bättre teknologiska funktioner i form av bättre kamera med möjlighet till HD 720p inspelning, samt många andra förbättringar från föregående modeller. Med andra ord en kanonprodukt.

Jag tycker själv den är snygg, något makrill-burk- aktigt men hur skall man designa en full touch idag?
Vad gäller 720p inspelning är inte Apple direkt först med detta. Det finns telefoner på marknaden som har stöd för detta. Min kommer ha stöd för det och andra HTC telefoner likaså.

Skrivet av 2good4you:

SKÄRM
Skärmen är vare sig du vill eller inte totalt oslagbar på dom sätt man önskar av en skärm. Att du fortsätter tjafsa emot flertalet som försöker hävda samma sak förstår jag inte.

Jo fast de flesta som har motargumenterat har ju inte direkt kommit med någonting som håller. Pixeltätheten, ja det är nice, jämfört med 3GS. Men har du använt en Desire överhuvudtaget? Som SnowJim påpekade sitter det exempelvis en Super AMOLED i den och kontrasten, svärtan, vitstyrka med mera är i hästväg mot någon telefon (förutom de som redan sitter med S.AMOLED) som tidigare har lanserats. Hurvida iPhone 4 skärm är bättre eller inte spelar egentligen ingen roll när skärmen på till exempel Desire är så pass mycket större.
Ja upplösningen är högre på iPhone 4 och pixlarna tätare men vet ej riktigt om det gör någon större skillnad när mans kall jämföra med en SUPERAMOLED. Apple har haft 3GS som referens och ingen annan skärm just för att det inte är samma sak. iPhone 4 är i hästväg bättre än 3GS vad gäller färger, pixlar med mera men tycker inte det är något speciellt om jag jämför med Desire, Legend, Dream, Galaxy eller någon annan ny mobil.

Skrivet av 2good4you:

CPU
A4 cpu'n är mer energieffektiv jämfört med Snapdragon och snabbare per klockcykel.

Ja det stämmer men enligt benchmarks (kommer ej exakt ihåg vilken men kan säkert leta upp någon om du efterfrågar), men inte speciellt mycket bättre än Snapdragon. I de flesta tester marginalt bättre men det är ingenting du märker. I något annat test var det rätt mycket bättre.

Skrivet av 2good4you:

BATTERITID
Kommer förmodligen vara minst lika bra eller bättre jämfört med HTC's motsvarande lur.

Ja det återstår att se.
Gå in på Swedroid.se, forum och sedan Desire trådarna så kommer du se folk som använder sin telefon mycket och håller upp till 3 dygn innan laddning krävs så det återstår nog att se.

Skrivet av 2good4you:

OS
Man kan göra det mesta med både Iphone och Android, en smaksak. Nya Iphonen kommer vara väldigt snabb.

Jag håller med, om du gör en jailbreak på iPhone.

Skrivet av 2good4you:

FUNKTIONER
Vad har den inte?

Flash, lika öppet OS, inte alls lika konfigurerbar som någon Android telefon. Om du jailbreakar iPhone så kan du konfigurera rätt mycket men fortfarande mer begränsad. Har IOS4 stöd för Office inkl 2010? Det har Android hur som helst samt uppspelning av hd, avi, xvid, mov med flera samt en super enkel ljud/bild hantering som iPhone aldrig har haft.

Glöm inte bort att Google lanserar Android 2.2 också som skall ge mellan 2-5 ggr snabbare prestanda i sina telefoner.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Möjligt du tycker. Handlar inte bara om subjektivt utan jag har ifrågasatt mycket. Jag har själv en iPhone 3GS.

Konstaterat? Av vem då? Våra Apple- forum medlemmar?

Utav specifikationer och dom test som finns tillgängliga.

Citat:

Jag tycker själv den är snygg, något makrill-burk- aktigt men hur skall man designa en full touch idag?
Vad gäller 720p inspelning är inte Apple direkt först med detta. Det finns telefoner på marknaden som har stöd för detta. Min kommer ha stöd för det och andra HTC telefoner likaså.

Kvalitén på inspelningen av 720p är väldigt dålig med dagens lurar. Det är extremt hård kompression och jag skulle nog tro att IPhone'n kommer vara bättre på detta området. Det återstår att se eftersom jag inte sett någon data på dess bitrate eller kompressionsteknik. Hur som helst så är 720p inspelning något mycket stort om den gör det med den bitrate man behöver. Det kommer användas extremt mycket av folk till vardags, och av mig.

Citat:

Jo fast de flesta som har motargumenterat har ju inte direkt kommit med någonting som håller. Pixeltätheten, ja det är nice, jämfört med 3GS. Men har du använt en Desire överhuvudtaget? Som SnowJim påpekade sitter det exempelvis en Super AMOLED i den och kontrasten, svärtan, vitstyrka med mera är i hästväg mot någon telefon (förutom de som redan sitter med S.AMOLED) som tidigare har lanserats. Hurvida iPhone 4 skärm är bättre eller inte spelar egentligen ingen roll när skärmen på till exempel Desire är så pass mycket större.
Ja upplösningen är högre på iPhone 4 och pixlarna tätare men vet ej riktigt om det gör någon större skillnad när mans kall jämföra med en SUPERAMOLED. Apple har haft 3GS som referens och ingen annan skärm just för att det inte är samma sak. iPhone 4 är i hästväg bättre än 3GS vad gäller färger, pixlar med mera men tycker inte det är något speciellt om jag jämför med Desire, Legend, Dream, Galaxy eller någon annan ny mobil.

Läs igen det du skrivit ovan här. Det står både att du inte vet om det är någon större skillad, vilken lur du ska jämföra med, och slutligen att du inte tycker att det är något speciellt jämfört med lurarna. Det går inte ihop. Som jag skrev innan, engadget har jämfört den mot andra HTC lurar och inte 3GS:

Citat:

Comparing the new display to the 3GS is stunning, but the difference is apparent even compared to more modern phones like the HTC EVO or Incredible -- the iPhone 4 just kind of blows everything out of the water. It's hard to describe without seeing it, but you cannot really see pixels on this screen (provided you're rendering text or images at full resolution). Text just looks like printed text, images look incredibly warm and deep, and video is stunning. We're trying not to be over the top, but it's just a really, really gorgeous display. This is one case where Apple's hype actually matches reality.

Citat:

Ja det stämmer men enligt benchmarks (kommer ej exakt ihåg vilken men kan säkert leta upp någon om du efterfrågar), men inte speciellt mycket bättre än Snapdragon. I de flesta tester marginalt bättre men det är ingenting du märker. I något annat test var det rätt mycket bättre.

A4 är snabbare som sagt: Apple's iPad - The AnandTech Review - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Citat:

Ja det återstår att se.
Gå in på Swedroid.se, forum och sedan Desire trådarna så kommer du se folk som använder sin telefon mycket och håller upp till 3 dygn innan laddning krävs så det återstår nog att se.

Skulle vara konstigt om det skulle skilja några större tider mellan telefonerna när dom finns tillgängliga.

Citat:

Jag håller med, om du gör en jailbreak på iPhone.

Ganska självklart att man gör.

Citat:

Flash, lika öppet OS, inte alls lika konfigurerbar som någon Android telefon. Om du jailbreakar iPhone så kan du konfigurera rätt mycket men fortfarande mer begränsad. Har IOS4 stöd för Office inkl 2010? Det har Android hur som helst samt uppspelning av hd, avi, xvid, mov med flera samt en super enkel ljud/bild hantering som iPhone aldrig har haft.

Glöm inte bort att Google lanserar Android 2.2 också som skall ge mellan 2-5 ggr snabbare prestanda i sina telefoner.

Funktioner så menade jag mer hårdvara. Som jag skrev innan så kan man göra dom flesta saker på bägge lurarna. Och enkelheten/smidigheten i vissa applikationer till Apple är sjukt bra. iOS4 bjuder på stora förändringar. Om Android 2.2 kommer vara upp till 5 gånger snabbare i praktiken, det vill jag se. Det kanske kan behövas isf då IPhone 4 är väldigt snabb i allt du gör med den.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Om Android 2.2 kommer vara upp till 5 gånger snabbare i praktiken, det vill jag se. Det kanske kan behövas isf då IPhone 4 är väldigt snabb i allt du gör med den.

De e konstigt, du litar på allt Apple säger trotts att det ska vara så "sjukt grymt", men om Android påstår att de kommer vara upp till så måste det ses först? Det känns som att du inte är så värst subjektiv.

Vi får väll se vad testerna säger, så länge kan ni ju alltid titta på hur bra Samsung faktiskt lyckades med sin Wave. Sen om den slår så hårt på marknaden som man kan hoppas får vi väll se.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Utav specifikationer och dom test som finns tillgängliga.

Kvalitén på inspelningen av 720p är väldigt dålig med dagens lurar. Det är extremt hård kompression och jag skulle nog tro att IPhone'n kommer vara bättre på detta området. Det återstår att se eftersom jag inte sett någon data på dess bitrate eller kompressionsteknik. Hur som helst så är 720p inspelning något mycket stort om den gör det med den bitrate man behöver. Det kommer användas extremt mycket av folk till vardags, och av mig.

Enligt vem? Enligt dig? Jag antar att du har en handfull med telefoner som har stöd för 720p inspelning oavsett märke och OS? Skärp till dig nu.

Skrivet av 2good4you:

Läs igen det du skrivit ovan här. Det står både att du inte vet om det är någon större skillad, vilken lur du ska jämföra med, och slutligen att du inte tycker att det är något speciellt jämfört med lurarna. Det går inte ihop. Som jag skrev innan, engadget har jämfört den mot andra HTC lurar och inte 3GS:

Engadget jämför med iPhone 3GS och ingen annan telefon i artikeln som du länkade till.

Har inte påstått någonting annat.

Däremot skiljer det inte så mycket som du påstod tidigare. Sedan borde de inte jämföra med N1 av några anledningar:

- N1 är långt ifrån den snabbaste Android luren på marknaden
- N1 är ingen "stor" telefon som har sålts speciellt mycket

Sen är processorn snabbare, helt rätt. Men återigen så måste vi kika på hur telefonerna används. När är A4 snabbare? Hur står sig en iPhone 4 mot en Desire med 30 program igång? Vad händer med minnet och hur hanterar minnet alla de olika programmen? Det är så många faktorer som spelar och detta borde du veta utan att trycka på rakt upp och ner "A4" är snabbare.

Skrivet av 2good4you:

Skulle vara konstigt om det skulle skilja några större tider mellan telefonerna när dom finns tillgängliga.

Nja det är inte så konstigt. De som vet hur man kan optimera en exempelvis HTC Desire (noterar Desire eftersom jag har en själv) kommer utnyttja betydligt mycket mer av sitt batteritid. Efter senaste uppdateringen och en factory reset gjorde susen på batteritiden för de flesta som har provat i forumet. Sedan är det dumt att jämföra batteritiden på någon iPhone mot en android lur rakt upp och ner eftersom en Android lur överlag kör betydligt många fler program igång samtidigt mot vad en iPhone 4 till exempel gör.

Skall man jämföra batteritid (utan att gå på specs som är ganska irrelevant vid anvädning) får de stå lika mellan program, multitasking med mera.

Skrivet av 2good4you:

Ganska självklart att man gör.

Att Vi gör ja, inte att "man" gör. De flesta gör inte det och de som gör det är en minoritet att inte ens sätta på kartan. Detta förstår du med.

Skrivet av 2good4you:

Funktioner så menade jag mer hårdvara. Som jag skrev innan så kan man göra dom flesta saker på bägge lurarna. Och enkelheten/smidigheten i vissa applikationer till Apple är sjukt bra. iOS4 bjuder på stora förändringar. Om Android 2.2 kommer vara upp till 5 gånger snabbare i praktiken, det vill jag se. Det kanske kan behövas isf då IPhone 4 är väldigt snabb i allt du gör med den.

Desire kan redan idag vad gäller "snabbhet" jämföras med iPhone 4. Kolla på alla youtube videos som ligger ute. Hantering genom Multitasking, minnet och program. Nästan alla program på min telefon öppnar snabbare än vad iPhone 4 gör med sina appar som skulle vara liknande/likadana appar. Varför antar jag beror på hantering av program genom multitasking. Dessutom är inte Desire den snabbaste Android luren heller, ganska långt ifrån.

Som tidigare frågat: Har du suttit med en snabb Android lur någon gång?

Det går inte riktigt att jämföra Äpplen med Päron och iPhone 4 kommer kan inte jämföras med en Android lur i varken multitasking eller användande av telefonen så länge du inte utför en Jailbreak som vi återigen vet är en minoritet som gör. Men även om vi utnyttjar jailbreak vet jag inte ens om det ändå går att ställa båda telefonerna mot väggen och göra en "korrekt" jämförelse.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Enligt vem? Enligt dig? Jag antar att du har en handfull med telefoner som har stöd för 720p inspelning oavsett märke och OS? Skärp till dig nu.

Läs mitt inlägg igen eftersom du tydligen inte förstod vad som stod.

Citat:

Engadget jämför med iPhone 3GS och ingen annan telefon i artikeln som du länkade till.

Igen, jag citerade och markerade med fet stil för att du skulle se att dom jämförde med andra lurar dom testat.

Citat:

Har inte påstått någonting annat.

Däremot skiljer det inte så mycket som du påstod tidigare. Sedan borde de inte jämföra med N1 av några anledningar:

- N1 är långt ifrån den snabbaste Android luren på marknaden
- N1 är ingen "stor" telefon som har sålts speciellt mycket

Sen är processorn snabbare, helt rätt. Men återigen så måste vi kika på hur telefonerna används. När är A4 snabbare? Hur står sig en iPhone 4 mot en Desire med 30 program igång? Vad händer med minnet och hur hanterar minnet alla de olika programmen? Det är så många faktorer som spelar och detta borde du veta utan att trycka på rakt upp och ner "A4" är snabbare.

Det får vi se när båda är släppta. Fortfarande finns det videobevis på hur snabb och responsiv Iphonen är under ganska tunga uppgifter. Processorn är fortfarande snabbare vilket var det som diskuterades tidigare och som jag kunde styrka med ett test.

Citat:

Nja det är inte så konstigt. De som vet hur man kan optimera en exempelvis HTC Desire (noterar Desire eftersom jag har en själv) kommer utnyttja betydligt mycket mer av sitt batteritid. Efter senaste uppdateringen och en factory reset gjorde susen på batteritiden för de flesta som har provat i forumet. Sedan är det dumt att jämföra batteritiden på någon iPhone mot en android lur rakt upp och ner eftersom en Android lur överlag kör betydligt många fler program igång samtidigt mot vad en iPhone 4 till exempel gör.

Det är två skilda produkter som fungerar olika. Bägge ska ha acceptabel batteritid för att en konsument ska ha någon nytta av den. Klart man kan jämföra.

Citat:

Desire kan redan idag vad gäller "snabbhet" jämföras med iPhone 4. Kolla på alla youtube videos som ligger ute. Hantering genom Multitasking, minnet och program. Nästan alla program på min telefon öppnar snabbare än vad iPhone 4 gör med sina appar som skulle vara liknande/likadana appar. Varför antar jag beror på hantering av program genom multitasking. Dessutom är inte Desire den snabbaste Android luren heller, ganska långt ifrån.

Som tidigare frågat: Har du suttit med en snabb Android lur någon gång?

Jag testade en Desire senast igår. Den är definitivt långsammare!

Citat:

Det går inte riktigt att jämföra Äpplen med Päron och iPhone 4 kommer kan inte jämföras med en Android lur i varken multitasking eller användande av telefonen så länge du inte utför en Jailbreak som vi återigen vet är en minoritet som gör. Men även om vi utnyttjar jailbreak vet jag inte ens om det ändå går att ställa båda telefonerna mot väggen och göra en "korrekt" jämförelse.

Jag tycker du ska tjafsa mindre och vänta tills telefonen är släppt. Allt du gjort i tråden är att såga den och berömma HTC lurarna. Det är vare sig du vill eller inte en grym produkt, och samma slutsats har även engadget kommit fram till. Förstår man sig på lite utav datorindustrin på vad som är en stor innovation och större steg så är det inte svårt att förstå att IPhone 4 är ett stort steg:

Citat:

Well, it feels really snappy. The OS is definitely brisk in most of its tasks, and when it comes to something like the camera app, it's a whole new ballgame. We were actually really surprised at how fast the iPhone 4 can snap pictures, especially considering the higher resolution of the camera. If you're an impatient photographer, you'll love the iPhone 4. The same was true for HD video capture -- there wasn't any lag in getting things done. Apps, folders, and task switching also went off without a hitch. If you think your 3GS feels tight, the iPhone 4 is like a vise grip.

It's still got some very stiff competition in devices like the EVO 4G and Nexus One, but a gulf has been created by the combination of the iPhone 4's look and feel, an increasingly polished OS, that insane display, superfast CPU, and solid new camera additions. It might not be a revolution tantamount to the introduction of the original iPhone (as Steve and company would like you to believe), but in terms of evolution, Apple just took a giant step forward.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

[QUOTE="2good4you;10169698"]Läs mitt inlägg igen eftersom du tydligen inte förstod vad som stod.

Igen, jag citerade och markerade med fet stil för att du skulle se att dom jämförde med andra lurar dom testat.

Det får vi se när båda är släppta. Fortfarande finns det videobevis på hur snabb och responsiv Iphonen är under ganska tunga uppgifter. Processorn är fortfarande snabbare vilket var det som diskuterades tidigare och som jag kunde styrka med ett test.

Det är två skilda produkter som fungerar olika. Bägge ska ha acceptabel batteritid för att en konsument ska ha någon nytta av den. Klart man kan jämföra.

Citat:

Jag testade en Desire senast igår. Den är definitivt långsammare!

Vet ej hur man har konfigurerat den Desire telefonen. Desire är betydligt mycket snabbare på att öppna och stänga program jämfört med någon iPhone 4 jag har sett på youtube. Hur det är med webben kan jag inte svara på eller videouppspelning men vad gäller och starta/stänga/bläddra bland applikationer ligger Desire i hästväg före just för att allt ligger och idlar hela tiden, vilket är hela poängen med Android och i Desire.

Man ser ganska klart och tydligt att när man har startat ett program på en iPhone 4 att det tar längre tid. På de Android lurarna idag som jag vet om, Galaxy, Desire, Dream, Wave så startas programmet och laddar i princip så fort du tryckt på din ikon bortsett från eventuellt video och webb.

Skrivet av 2good4you:

Jag tycker du ska tjafsa mindre och vänta tills telefonen är släppt. Allt du gjort i tråden är att såga den och berömma HTC lurarna. Det är vare sig du vill eller inte en grym produkt, och samma slutsats har även engadget kommit fram till. Förstår man sig på lite utav datorindustrin på vad som är en stor innovation och större steg så är det inte svårt att förstå att IPhone 4 är ett stort steg:

iPhone 4 är inget stort steg. Du skrev tidigare att du inte gillar Apple men börjar nu fundera om du inte jobbar där trots allt.

Det iPhone 4 kommer med som är nytt vad jag vet är:
- Gyroskop
- Facetime
- Pixeltätheten

Du får gärna nämna fler saker som är "nytt" och stort med iPhone 4.

Sedan klagar du på mig för att jag sågar. Jag sågade inte telefonen och har aldrig skrivit att det är en dålig mobil. Jag började med att ifrågasätta hypen och förstår inte varför det hypas så mycket om den då den inte kommer med någonting nytt som är revolutionerande. Vad är?

Men ju mer folk som citerar mig ju hårdare blir argumenten på att iPhone 4 är en fantastisk produkt som inte finns idag.

Apple har bland (vad jag vet) de bästa säljarna i världen och dom är riktigt duktiga på det dom gör, att sälja produkter och har bra produkter. Men iPhone 4 är ingen sådan produkt. När iPhone lanserades var det en sådan produkt.

EDIT: Du kan ju ta denna videon som ett exempel som är en HTC Desire med Eclair 2.1 och inte 2.2 froyo:
YouTube - HTC Desire snabb review.

Det går betydligt mycket fortare än en iPhone 4 (1.30):
YouTube - Hands on iPhone 4 and the iOS 4 (iPhone OS 4).mov

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nu är det tydligen bekräftat att iPhone 4 har 512Mb RAM:
iPhone 4 Confirmed to Have 512MB of RAM (Twice the iPad and 3GS) - Mac Rumors

Mycket trevlig

Hoppas nu bara Apple tar och sätter ordentlig fart på tillverkningen för det verkar ju vara ett extremt sug efter nya luren. Har svårt att bestämma mig för vilken man skall välja, den vita eller den svarta Den gamla vita var inte alls snygg enligt mig men den nya vita är jäkligt läcker måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Högst personliga reflektioner, varför de haft problem med diverse saker har jag ingen aning om, kanske gjorde de fel? Kanske var mjukvaran kass? Kanske var hårdvaran kass, vad vet jag? Det enda jag vill se är en redig review, om IPhone4 skulle vara den där grymma telefonen som alla Apple folk hoppas på så är det självklart inte omöjligt att även jag köper en.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Nu är det tydligen bekräftat att iPhone 4 har 512Mb RAM:
iPhone 4 Confirmed to Have 512MB of RAM (Twice the iPad and 3GS) - Mac Rumors

Mycket trevlig

Hoppas nu bara Apple tar och sätter ordentlig fart på tillverkningen för det verkar ju vara ett extremt sug efter nya luren. Har svårt att bestämma mig för vilken man skall välja, den vita eller den svarta Den gamla vita var inte alls snygg enligt mig men den nya vita är jäkligt läcker måste jag säga.

Ja det är nice faktiskt. Blev lite orolig för iPhone 4 för den hade aldrig stått ut med 256mb i ram som stod i specifikationerna från början.

Det som är bra med Apples iPhone 4 är att den kan aldrig utsättas för konkurrens på samma sätt som de andra mobiltillverkarna eftersom Apple är så nischade och duktiga på sälj och marknadsföring. De är taktiska som tusan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Vet ej hur man har konfigurerat den Desire telefonen. Desire är betydligt mycket snabbare på att öppna och stänga program jämfört med någon iPhone 4 jag har sett på youtube. Hur det är med webben kan jag inte svara på eller videouppspelning men vad gäller och starta/stänga/bläddra bland applikationer ligger Desire i hästväg före just för att allt ligger och idlar hela tiden, vilket är hela poängen med Android och i Desire.

Mycket du inte vet eller kan svara på, tror osv... Du skriver även själv att telefonen inte är släppt än. Du kanske som sagt skulle ta och lugna ner dig med dina jämförelser innan telefonen finns i släppt version. Enligt tester som gjorts så har förhandsexemplaret fått mycket bra betyg på samtliga punkter. Testsiten som har haft luren hands-on bedömer fortfarande telefonen som sådan i citerad fet text. Vad är det du inte förstår? Kan inte du maila dom med dina subjektiviteter? Dom kommer bara att undra vart du vill komma...

Citat:

Man ser ganska klart och tydligt att när man har startat ett program på en iPhone 4 att det tar längre tid. På de Android lurarna idag som jag vet om, Galaxy, Desire, Dream, Wave så startas programmet och laddar i princip så fort du tryckt på din ikon bortsett från eventuellt video och webb.

Finns säkert olika scenarion. Desire som jag kände på var inte så snabb som den var på youtube videon. Allt är inte att starta program/stänga program. Det kan vara ett rörelsemoment i OS'et. Hur snabbt den tar bilder eller orka processera syssor som man gör ofta.

Citat:

iPhone 4 är inget stort steg. Du skrev tidigare att du inte gillar Apple men börjar nu fundera om du inte jobbar där trots allt.

Så tar vi det igen. Det är ett stort steg. Du skriver härmed under att du inte förstår dig på datorindustrin och vad som är större innovationer eller mindre genombrott. Du beter dig som besatt att försvara HTC lurarna mot en telefon som inte ens släppts, och som enligt tester finns är en grym produkt. Det är bara att titta på dina subjektiva inlägg genom hela tråden. Stämmer mycket bra att jag aldrig ägt en Apple produkt och ogillat Apple starkt då jag aldrig funnit ett syfte för deras produkter. Nu har dom både designmässigt och funktionsmässigt släppt en lur som har allt jag önskar hos en lur. Jag skulle väl viljat se en Xenon blixt också som grädden på moset.

Citat:

Det iPhone 4 kommer med som är nytt vad jag vet är:
- Gyroskop
- Facetime
- Pixeltätheten

Du får gärna nämna fler saker som är "nytt" och stort med iPhone 4.

Är väldigt mycket nyheter med iOS 4, men också hårdvarumässiga förbättringar. Personliga anpassningsmöjligheter, folders, tap-focus, 720p/30fps videoinspelning med förmodligen marknadens bästa bildkvalitét (bitrate/kompressionsalgoritm) och en ny cmos sensor som ska ta riktigt bra bilder. En ny processor som leder prestandatoppen med bra energieffektivitet, dubblerad mängd RAM, stor innovation för telefonens antennfunktion, omdesignad mainboard för större batteri. Listan kan göras lång.

Citat:

då den inte kommer med någonting nytt som är revolutionerande

För att du inte verkar förstå vad som är revolutionerande.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]