störst singelplayer spelglädje, alla kategorier?

Permalänk
Medlem

störst singelplayer spelglädje, alla kategorier?

Just nu har jag börjat köra igenom half life 2, men är en bra bit in i spelet nu men börjat tröttna. Ska jag vara ärlig så är det få spel som jag spelat ut utan att ha tröttnat på vägen. Bästa spelen enligt mig hittils är final fantasy 7, farenheit och mafia om man nu ska ge exempel på spel jag inte tröttnat på och från olika kategorier. Viktigt för mig brukar vara en bra story. Tänkte eventuellt testa ett fps spel men vill gärna ha förslag på era absoluta favvoriter när det kommer till spel i singel player läge. Vill inte ha en lista på spel ni tycker är bra, utan bara de absolut mest underhållande spelen. Men är tacksam för alla svar

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

/Start.
Mass Effect 1 och 2.
BioShock 1 och 2.
/End.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Om du vill ha lite tankespel så kan du testa Portal.

Permalänk
Medlem

DRAGON AGE!
/thread

Permalänk
Medlem

Bio Shock 1/2 hellt klart, 1:an för story, 2:an för gameplay + story.. hellt underbara spel imo.

Permalänk
Medlem

Fallout 2, färskingar.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Fable 2
Call of Duty 4 - Modern Warfare

Permalänk

Morrowind eller Grim Fandango.

Permalänk
Medlem

Borderlands helt klart

Permalänk
Hedersmedlem

Grim Fandango, Monkey Island serien (speciellt 3:an; curse of monkey island), BGII (bäst att förtydliga för gröngölingarna; Baldur's Gate II), Dragon Age (bästa rpg sedan BGII!). Sedan finns det ju lite beroendeframkallande spel som CM osv.

Edit: fallout spelen är ju rätt goa med...

Permalänk

fallout 3

Permalänk
Medlem

INGA! jag vet inte om det har med åldern att göra men det verkar som att nu på senare år så tröttnar jag på spel typ efter ett par timmars spel tid.. Har spelat alla spelen som nämns här och tröttnat på alla:( spelen saknar faktiskt story dom verkar vara bra i början men sen blir bara enformigt för man gör samma sak hela tiden och uppdragen är nästan likadana.. men det kanske bara jag som är så:P

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Metro 2033. Något kort handling men spännande och framförallt medtagande grafik.

Permalänk
Medlem

om du ska spela borderlands som en annan sa, dra med någon polare såååå mycket roligare att spela flera på de

Tyckte Mirrors edge va grymt bra, inte många spel som de.

är ifs till ps1 men Command & Conquer: Red Alert, har spelat de sen jag va 9 och det är fortfarande med favorit spel

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 för mig samt alla episoder, finns inget spel med så bra gameplay och djup story.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Mass effect 2
Metro 2033
Bad company 2
Oblivion (antar dock att du spelat det)

Permalänk

Crysis?

Resident Evil & Silent Hill (dock ej SH2, det suger)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Crysis?

Resident Evil & Silent Hill (dock ej SH2, det suger)

Skojar du? Silent Hill 2 är ju den skönaste i serien!

För övrigt så lägger jag min röst på Fallout2.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Final fantasy 7 - men det hade du visst redan spelat.
Hela FF serien är skitgrym!

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk

Dragon age
Mass effect 1&2
Baldurs gate 2
Vampire bloodlines
Kotor 1&2
Half life
Fallout 2

I den ordning jag kom att tänka på dem.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade både Bioshock 1 och 2, den sistnämnda framför allt. Men det gillar starkt att sätta sig med tvåan om man spelat igenom det första. Relativt långt spel var för sig och en riktigt schysst atmosfär. Har försökt mig på Mass Effect ett par gånger men aldrig fastnat för det - för mig blev det alldeles för rörigt.

Permalänk
Medlem

Jag FATTAR inte hur folk kan rekommendera Bioshock. Serien är ju totalt värdelöst portat, går ju fan inte att spela mer än ett par minuter...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dixona:

Jag FATTAR inte hur folk kan rekommendera Bioshock. Serien är ju totalt värdelöst portat, går ju fan inte att spela mer än ett par minuter...

Spelen är inte alls värdelöst portade, dom går att spela mer än ett par timmar iallafall. Och har skön story, gameplay och atmosfär.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

fallout 3

Helt Rätt! Otroligt bra spel, helt fast i det

Permalänk

Monkey Island-serien är bara för härlig, spec 3:an Sedan är Dreamfall - The Longest Journey inte så dumt, har dock några segare partier.

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Avstängd

Fallout3
Borderlands
Mass effect 1 & 2
S.T.A.L.K.E.R (alla)
Just Cause 1 & 2

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Spelen är inte alls värdelöst portade, dom går att spela mer än ett par timmar iallafall. Och har skön story, gameplay och atmosfär.

Tre sensetivity settings varav bara 2 går att använda och ingen möjlighet att stänga av Mouse Acceleration.
Nehepp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dixona:

Tre sensetivity settings varav bara 2 går att använda och ingen möjlighet att stänga av Mouse Acceleration.
Nehepp?

Finns massor med fixes för mouse acceleration.
Sensitivity skall gå att ändras i ini fil. Eller så sänker man sin egna mus DPI.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

GTA IV!

blir aldrig less

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger, Chrono Cross är två jag listar högt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt