Fractal Design Define R3 i datablad

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design Define R3 i datablad

En ny version av Fractal Designs datorlåda Define visades upp på Computex i Taiwan. Nu har SweClockers kommit över databladen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som om de lyssnat på konsumenterna och gjort ändringarna därefter. Ett bättre chassi nu helt enkelt:D

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

I förra nyhetsartikeln kring FD:s nya chassin stod det något om att inte alla metalldetaljer skulle vara vitmålade, men det ser ändå så ut i detta datablad. Någon som kan reda ut om allt verkligen kommer att vara vitmålat eller ej?

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en verision med fönster på också

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Helt vit kan nog tänka mig denna låda.... kanske kanske

Permalänk
Fractal Design

Bilderna som vi nu visar upp är de korrekta vad gäller färgerna; dvs. vitmålat inre och yttre, med svarta detaljer i form av hårddiskvaggor, expansionsslotar med mera.

Vi kommer under hösten släppa sidopanel med fönster för separat försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Skulle vilja se en verision med fönster på också

Vad jag förstår så kommer det att säljas lösa sidopaneler med plexifönster.

EDIT: Är visst lite för långsam idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Bilderna som vi nu visar upp är de korrekta vad gäller färgerna; dvs. vitmålat inre och yttre, med svarta detaljer i form av hårddiskvaggor, expansionsslotar med mera.

Kanon, jag var rädd att ni skulle skippa att måla insidan vit!

Visa signatur

Permalänk

Skulle vilja se ett lägre försäljningspris i början precis som med R2:an vore guld värt!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Blir ett svart R3 när det kommer

Permalänk
Medlem

Attans, jag som moddade klart min R2 (resetknapp etc) för ett par veckor sedan, det hade jag kunnat slippa om jag hade väntat lite. Nåja. Som bonus har jag iaf en i/o-led.

Edit: tack för att ni lyssnar på kunderna, och även för er fantastiska support!

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Jag kräver ett chassi i titan och inte bara titan färgat

Oh, det vore nåt. Får jag ett i platina?

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk

Bra jobbat! Verkar bli ett skitbra chassi!

Skulle jag inte ha ett R2 skulle jag köpt det här

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Evilmonkey:

Skulle vilja se ett lägre försäljningspris i början precis som med R2:an vore guld värt!

Observera att priset för R3 hade varit samma som R2, om inte dollarn hade gått upp...

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert - både själva produkten i sig självt, men även hur snabbt man hoppat mellan R2 till R3 (i det stora hela) för att kompensera småmissarna som råkade dra ned R2:an lite.

Nästa gång det blir en chassi-investering så blir väl Fractal en allt starkare kandidat för varje dag som går.

Permalänk
Medlem

Nice, då blir det troligen ett R3 för mig när jag ska bygga nytt till hösten!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Det vota ser fint ut

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

eh, det här var ju ett extremt billigt chassi om man jämnför med vad som finns på marknaden.

Permalänk
Medlem

jag köpte en R2 under veckan.. och jag kan meddela er om att dem senaste R2 har redan fått ett större hål för att montera bakstödet till cpu kylaren..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk

Jag har följt Fractal Design ett tag och byggt i deras chassi och det är kanon och dock är jag nöjd med mitt Silverstone Raven 2 men nu med dom här förbättringarna så kommer jag helt klart skaffa ett av era chassin när R3 släppt helt underbart

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Kan verkligen inte förstå mig på all hype runt Define chassina, små billiga budgetchassin..
och 2 st fläktar (medföljande) måste vara ett skämt.

Permalänk
Medlem

Roligt Fractal.
Skulle gissa på att om något år när jag ska bygga nytt så blir det ett fractal då också.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Fan vad trevligt att ni skippade den, i mitt tycke, fula silverfronten till det vita chassit. Helvitt är grejen! Kommer passa perfekt tillsammans med min vita skärm, vita högtalare, vita tangentbord och vita musmatta (ja, jag tycker om vit elektronik ).

Synd att man köpte ett R2 för inte så länge sen, men det får man väl försöka kränga till en polare, för detta SKA inhandlas!

Dock är det fortfarande tråkigt att 3 av 4 fläktfilter måste skruvas fast, det är en ENORM miss enligt mig, då det blir ett rent helvete att göra rent dem om man exempelvis vill blåsa rent dem med tryckluft. Varför inte bara ha samma konstruktion på alla fläktfilter som det som sitter under PSU:n?
Hoppas också att alla resonansproblem har löst sig.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Kan verkligen inte förstå mig på all hype runt Define chassina, små billiga budgetchassin..

Fläktarna är bra om än man kan höra ett klickljud i dom (såvida inte detta fixas lagom till lansering)
Har haft lite blandade chassin men Define känns gediget som det är och har trevliga dämpningsmattor installerat från scratch. Ingen som tvingar dig att köpa ett, du kan väl lika gärna köpa ett HAF om du känner för det.
Små är dom = bra
Billiga är dom = ännu bättre
Kvalitét = det har dom

Skönt att dom ska upgradera chassit/har uppdaterat med större hål. Var tvungen att fila ner mitt fäste till H50 när jag monterade, men det är ju svårt att vara till lags för alla.

Skönt chassi för den pengen, keep up the good work. Btw, ni kan gärna ändra material/göra lite stadigare material för u-listerna vid kabelgenomföringen (lossnar väldigt lätt), samt öka uttrymmet mellan stomme/sidoplåt på baksidan.
Finns fönster-dörrar till R2?

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

eh, det här var ju ett extremt billigt chassi om man jämnför med vad som finns på marknaden.

Joo men tänkte på det att när R2:an släpptes kostade den först 590:- (tror ja det var) men höjdes sedan till 790:- . Men det var ju som sagt p.g.a. dollarkursen! Vet att det är ett billigt chassi med tanke på vad man får för pengarna men det följer ju inte med så många fläktar (3 st) så det måste man (inte måste men iafl ) lägga till! Då blir det några hundralappar dyrare!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Joo men tänkte på det att när R2:an släpptes kostade den först 590:- (tror ja det var) men höjdes sedan till 790:- . Men det var ju som sagt p.g.a. dollarkursen! Vet att det är ett billigt chassi med tanke på vad man får för pengarna men det följer ju inte med så många fläktar (3 st) så det måste man (inte måste men iafl ) lägga till! Då blir det några hundralappar dyrare!

Många utropstecken ok jag kanske missförstod lite, men med tanke på så lågt pris så är ju fläktar överkomligt, ett så pass grymt chassi för under 1k får mig nästan att undra över Fractial's mentala hälsa

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Många utropstecken ok jag kanske missförstod lite, men med tanke på så lågt pris så är ju fläktar överkomligt, ett så pass grymt chassi för under 1k får mig nästan att undra över Fractial's mentala hälsa

hahaha hade ett lass över så var tvungen att använda dem ^^
Ne men klart det är ett bra chassi, inget snack om saken

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

...... Ett snyggt chassi med bra funktioner som är billigt? tillåter än själv att välja vad för fläktar man vill ha, ta r2 och lägg till alla fläktar du vill ha så landar du på cirka 1,1tusen -1,2tusen beroande på vilka fläktar, Det är fortfarande billigare än vad andra chassin kostar med 3 4 fläktar, och nu har du även fått välja fläktarna själv.
Vad fan klagar du över? detta är något att vara "hype" över enligt mig.

Dock så undrar jag lite varför fractal inte bara böt ut gummit som luktade illa under tillverkningen av r2?..

Permalänk
Medlem

Nice, blir ett vitt till hösten då. Ut med det svarta, gråa, fula och tråkiga!

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord