Iphone 4 den mest lyckade lanseringen i Apples historia

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Va inte så säker på de
YouTube - Apple iPhone runs Android 2.2

iPhone är den mest kompletta mobilen som finns. Det finns Apps för ta mig fan vad som helst

Beror helt och hållet på om man måste ha "det senaste" med alla restriktioner som medföljer en iphone. Jag letar fortfarande efter en mobiltelefon med en batteritid över 24h standby (VERKLIGEN 24h standby) och enkla tjänster bara, så som sms och en hyffsat logisk telefonbok. Men nej...det ska in webbläsare, kolesterolmätare och dåliga gps-kartor som är direkt skrattretande vad gäller precision.

Permalänk
Medlem

Den ar nastan helt slutsald i Kalifornien.
Pillade pa en idag, hur grym som helst imo. Ligger bra i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Beror helt och hållet på om man måste ha "det senaste" med alla restriktioner som medföljer en iphone. Jag letar fortfarande efter en mobiltelefon med en batteritid över 24h standby (VERKLIGEN 24h standby) och enkla tjänster bara, så som sms och en hyffsat logisk telefonbok. Men nej...det ska in webbläsare, kolesterolmätare och dåliga gps-kartor som är direkt skrattretande vad gäller precision.

24 timmar standby är väl inte så svårt att hitta? 24 timmar taltid så får du leta lite men dom finns!
jag skulle nog bli riktigt ledsen i ögat om inte min telefon hade ett dygns standby. ladda var 6e timme liksom

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompa Bompa:

Hehe, tack för att du visar ett så enormt intresse för mina inlägg. Det låter dock som att du fått hela mitt resonemang om bakfoten, och missar helt de argument jag framför pga ren irritation/ilska (?).

Jag vet inte om 2-3 nyhetstrådar på sweclockers räknas som ALLA apple trådar, men låt gå.
Kopplat till nyheten tycker jag det kan vara relevant att ta upp alternativa produkter med likvärdig prestanda och diskussion kring företaget rent allmänt, eftersom jag vet av egen erfarenhet att Apples ständiga inlåsning på mjuk- och hårdvara inte faller alla i smaken.

Nej inte alls, jag förstår fortfarande inte varför du är här och kletar? Trots att jag frågat dig flera gånger. Vad får du ut av det?
Ilska? Ja faktiskt blir jag irriterad. Förstår dig inte. Du har fel. Du tror din åsikt är någon typ av allmän lag. Gissningsvis skulle du inte få särskilt höga poäng i mensas tester, logiken verkar inte fungera korrekt.
Nu ska man ju inte göra religiösa liknelser, men dina inlägg ger samma effekt på mig som när en annan typ av omvändare ringer på dörren hemma hos mig och ska sälja gud i farstun...

Skrivet av Thompa Bompa:

Diverse hacks bör ju dock inte blandas ihop med signerade, godkända apps på App store.
Apple och andra tillverkare som kör med slutna system brukar se till att täcka hålen rätt snabbt i uppdateringar, och skrämmas med att göra en Microsoft och banna telefoner som inte kör på orginal programvara osv.
.. poängen är ju att man kanske inte ska lita på att hackare ska knäcka ett system hela tiden, utan i så fall istället supporta andra mer öppna alternativ på marknaden om det går, och passar ens behov. Så tänker åtminstone jag, som väger in saker som etik och moral bakom mina hårdvaruköp *hostharkel*så länge det finns alternativ.

Hehe jag kan bara skratta.
Men du har ju så otroligt löjligt fel som vanligt. Apple snabba att täppa igen hål? Vad har Apple täckt igen för hål hittills? Vad har de stoppat? Personligen jailbreakade jag min iPhone dagen efter iOS 4 släpptes.
Har man fel i allt man säger borde man faktiskt sluta prata.
Däremot är det väldigt många Android telefoner som är låsta till gammal mjukvara. Tex X10 då som haft 1.6. Den har väl nyss blivit rootad. Det tog dock inte 24 timmar som IOS 4 tog.
Åter igen!!!! Jag gillar Android OCH iPhone så jag vill absolut inte starta en sån debatt.

Permalänk
Medlem

He he he angående att ladda var 6:e timme Jag var nyss där själv innan jag bytte batteriet på min iPhone 3G. HELT slut batteri som inte räckte någon vart. Tycker det vore skoj om någon kunde släppa en smartphone med 2500mah batteri eller något.
Hade faktiskt större förhoppning på iPhone 4 vad gäller batteritid när man tittar på tex Macbook Pro hur mycket bättre batteri de har fått.

Permalänk
Medlem

Det roliga är att när det kommer en 5MP kamera till en iphone med led-lampa låter det som att det är världens första och helt ny teknologi, det är sånt som gör det löjligt.

Det som kan räknas in som imponerande är skärmen eller i alla fall valet av skärm, för de lär knappast ha gjort den själv. Det är det enda med den här telefonen som kan räknas som bättre än konkurrenternas.

4G-grejen är onödig än så länge och de lär hinna släppa en ny iphone innan de flesta har användning/tillgång till 4G.

För mig är det här bara en telefon i mängden. Vi får väl se vad några icke iphonehypande testare säger när den jämförs mot framför allt HTCs toppmodeller. Desire är än så länge den bästa mobilen för sitt pris enligt mig. Jag valde mellan den och en 3GS och idag hade det varit mellan 4G och Desire för mig. Valet beror mest på vilket os man gillar mest och inte specsen på telefonerna. Ingen av telefonerna är dåliga eller dåliga val heller. De två bästa idag tycker jag. Ja HTC har nyare ute men inte i sverige.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Bra att utvecklingen går framåt och många saker blev fixade i denna version, bara hoppas på att antennproblemet löser sig.
Att nya iphone säljs som smör är inte konstigt då de gamla versionerna har blivit så hyllade av ägare och att det i vissa kretsar är status att ha en iphone och nu så är det såklart den nya modellen som gäller.

Annars är jag fundersam på hur länge dyrare smartphone hysterin håller i sig, troligtvis tills de mindre och billigare varianterna blir bättre att surfa och skriva på facebook etc. Men ändå är det säkert flera idag som kör med en smartphone istället för en netbook, då en smartphone är tusan så mycket enklare att bära med sig.
Problemet är att många idag är tvungen att ha med sig sin mobil hela tiden, i princip oavsett vad de gör. (kanske ej nödvändigtvis ute i vattnet då de badar) Och då är det bra att ha en billig mobil, det skulle i o.f.s gå och lösa om man kunde klona simkortet med någon modifikation, så att man kunde ha flera mobiltelefoner med samma telefonnummer. Alltså ska man ut och springa och det är lite mulligt, ta då den billiga mobilen som har samma telefonnummer. (vidarekoppling finns i o.f.s)

Så det är detta jag tycker är problemet med dyrare smartphones som apple och andra att de inte är vidare praktiska för många, nu är det dock en sådan stor hype att ha allt kraftigare mobil, precis som det en gång var med armbandsur. Nu är dock analogin inte helt jämförbar, då nya mobiler har praktiska funktioner. (barometer, fjärrkontroll etc i klockan var roligt i armbandsuret, men oftast ganska meningslös funktion som folk tröttnade på efter att "hypen" försvann)

Nå Apples nya iphone har helt klart en stor målgrupp och jag tror den fortsättningsvis kommer sälja bra, dessutom kommer det säkerligen gå att fynda lite äldre begagnade Iphones nu. Apple prylar brukar dock sjunka lite i pris vad jag minns, vet ej hur det är med iphones. Så det kanske inte blir så mycket fynda ändå.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Meh. Betala 10k för att vara ett offer för Apples psykosaktiga kontrollbehov. Lär ju inte ha någon nämnvärd skillnad på enhetspriset om de faktiskt låtit avancerade användare göra mer med telefonen än att spärra in 100% av sina användare i inhägnaden för totalt teknikokunniga.

Permalänk
Citat:

24 timmar standby är väl inte så svårt att hitta? 24 timmar taltid så får du leta lite men dom finns!
jag skulle nog bli riktigt ledsen i ögat om inte min telefon hade ett dygns standby. ladda var 6e timme liksom

Du skulle bara veta hur många av mobilerna där ute som har riktigt dålig standbytid. Och då menar jag riktigt dålig.

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Tror nya iPhonen har betydligt bättre batteri än Android lurarna ute idag, plus att de gör telefonen och OSet, så de kan säkert få ut mer batteritid för samma batteri.

Sen är kameran bättre, dubbla mickar, aluminium, wireless N osv. Avskyr själv iOS, då det är trist som få. Håller kvar min k800i tills det kommer en värdig ersättare, förhoppningsvis med Android. Känns som att det kommer ny tronsättare varje månad nu. Nexus one, Desire, EVO, iPhone.

Iphone 3gs har ju sämre batteritid än de flesta androidlurar och då har den för det mesta betydligt sämre hårdvara. Nu skall ju det nya "större" batteriet räcka till två kameror, multitasking, en betydligt mer strömkrävande skärm, en vad som förmodligen är en väldigt mycket mer strömkrävande processor. I bästa fall tror jag att den håller i två dagar som min Nexus One.

Kameran är bättre än min Nexus, dubbla mickar har jag haft i över ett halvår, Nexus skalet är tillverkat i teflon/aluminium (och är oerhört svårt att repa, Iphone 4 chassit är av glas så nu kommer man kunna knäcka baksidan såväl som framsidan), och både Wifi N, fm-radio, och fm-sändare finns i hårdvaran på min telefon, men har dock inte låsts upp officiellt från Google än.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Meh. Betala 10k för att vara ett offer för Apples psykosaktiga kontrollbehov. Lär ju inte ha någon nämnvärd skillnad på enhetspriset om de faktiskt låtit avancerade användare göra mer med telefonen än att spärra in 100% av sina användare i inhägnaden för totalt teknikokunniga.

Meh. 10k betalar inte särskilt många för sin iPhone.
Meh. det visste du kanske redan. Meh. Att det priset är för importerade modeller innan officiell release.

Meh. Som tur är tvingar ingen dig. 100% jailbreakar alltså inte sina iPhones. Ok.

Meh.

Permalänk

Visst *kan* man fixa sin insanePhone, men att man ska behöva hacka systemet för att göra det mer användarvänligt än ett mysigt interface känns rätt blåst, både från kundsida och tillverkarsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Beror helt och hållet på om man måste ha "det senaste" med alla restriktioner som medföljer en iphone. Jag letar fortfarande efter en mobiltelefon med en batteritid över 24h standby (VERKLIGEN 24h standby) och enkla tjänster bara, så som sms och en hyffsat logisk telefonbok. Men nej...det ska in webbläsare, kolesterolmätare och dåliga gps-kartor som är direkt skrattretande vad gäller precision.

iPhone har en standby tid på upp till 300h, de är nästan 2 veckor. Mer än så behövs inte

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Kameran är bättre än min Nexus, dubbla mickar har jag haft i över ett halvår, Nexus skalet är tillverkat i teflon/aluminium (och är oerhört svårt att repa, Iphone 4 chassit är av glas så nu kommer man kunna knäcka baksidan såväl som framsidan), och både Wifi N, fm-radio, och fm-sändare finns i hårdvaran på min telefon, men har dock inte låsts upp officiellt från Google än.

Precis. Det är inte upplåsta än, jag vet att de finns. Jag skulle inte banga på en N1 heller, ser dock ingen anledning att spendera pengar på den då jag vill ha bra kamera och batteritid främst.

Hur bra är multitouchen då? hehehehehheheheh

Permalänk
Skrivet av Elaus:

Du tycker inte att du snubblar lite över din egen tröskel här eller? Du lyckas förstora ett par ogenomtänkta inlägg (plus eventuella andra egendomligheter du stött på) till dagens ungdomar, framlägger det inte speciellt ödmjukt och visar därmed inte speciellt hög tolerans mot dem.

Nej, det tycker jag inte.
Att vara intolerant mot intolerans betyder inte att man är intolerant själv.
Men visst; för att kunna diskutera något alls så måste man ju gå över trösklarna ibland.
Att vara tolerant och ödmjuk innebär inte att man tvunget måste hålla med alla hela tiden.

Att dagens ungdom skulle vara värre än tidigare ungdomar behöver så klart inte vara sant – det kanske bara kommer fram mer. Man märker vissa tendenser när man läser saker på Internet och ofta kan man få ett hum om när det är en väldigt ung människa (antagligen) i farten. Det tycker jag inte man kan förkasta. Kollat runt bland kommentar på YouTube? Inte särskilt upplyftande och hoppfullt när man ser den generella attityden.

Ändrade ”ungdomer” till ”ungdomar”
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av star-affinity:

Ni tror enbart att det är just de två sakerna som hon syftar på när hon säger ”it's new modern technology”?
Ni tror inte heller andra saker tas i anspråk än just kamera, blixt och videosamtal? Det kanske exempelvis kan vara så att hon vill ha en telefon som kör iOS (som det ju heter numera) för att hon trivs med det.

Sluta dra förhastade och förenklade slutsatser hela tiden!
Förstår att många här inne inte är så gamla, men man blir onekligen orolig för framtiden när man ser hur skallarna på dagens ungdomar fungerar.

Tolerans, ödmjukhet och tänk i ett större perspektiv – då blir det bättre.

Jag anser det vara oerhört logiskt att i den kontexten dra den slutsatsen. Hur hon förmedlar det hela indikerar tydligt att flash mm utgör del av denna nya moderna teknologi, sedan har ju ifån4 inte så särskilt revolutionerande teknologi, utan deras mjukvara är vad som gör det till en apple produkt.
För att vara lite elak så kan man tycka att hon är korkad som anser det vara ny teknologi eller för att hon uttrycker sig på det viset (win-win) . (ta inte allt så jävla seriöst, det är inte på liv eller död)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Finns det några värdiga konkurrenter på väg tro?

Jag tror Samsung Wave(S8500) är en ganska värdig kokurrent, men visst appstored e inte den största idag men istället kostar telefonen inte merän 3200 kr och matchar hårdvaran på IPhone4 i det stora hela (även bättre på vissa punkter).

Iphone är säkert en schysst telefon men jag ser ingen anledning att inte prova på Samsung Wave om nu inte appstoren står högst på önskelistan.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag tror Samsung Wave(S8500) är en ganska värdig kokurrent, men visst appstored e inte den största idag men istället kostar telefonen inte merän 3200 kr och matchar hårdvaran på IPhone4 i det stora hela (även bättre på vissa punkter).

Iphone är säkert en schysst telefon men jag ser ingen anledning att inte prova på Samsung Wave om nu inte appstoren står högst på önskelistan.

HTCs nyaste är alla värdiga alternativ också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

HTCs nyaste är alla värdiga alternativ också.

aha ja de kan jag tänka mig, har inte alls tittat på dem. Jag har ju redan köpt Samsung Wave =D

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Precis. Det är inte upplåsta än, jag vet att de finns. Jag skulle inte banga på en N1 heller, ser dock ingen anledning att spendera pengar på den då jag vill ha bra kamera och batteritid främst.

Hur bra är multitouchen då? hehehehehheheheh

Multitouchen är alldeles utmärkt på nexusen. Tack för att du frågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Iphone 3gs har ju sämre batteritid än de flesta androidlurar och då har den för det mesta betydligt sämre hårdvara. Nu skall ju det nya "större" batteriet räcka till två kameror, multitasking, en betydligt mer strömkrävande skärm, en vad som förmodligen är en väldigt mycket mer strömkrävande processor. I bästa fall tror jag att den håller i två dagar som min Nexus One.

Kameran är bättre än min Nexus, dubbla mickar har jag haft i över ett halvår, Nexus skalet är tillverkat i teflon/aluminium (och är oerhört svårt att repa, Iphone 4 chassit är av glas så nu kommer man kunna knäcka baksidan såväl som framsidan), och både Wifi N, fm-radio, och fm-sändare finns i hårdvaran på min telefon, men har dock inte låsts upp officiellt från Google än.

The Sprint HTC EVO 4G Review - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Där ha du 3 lurar med Android, på ett test på en telefon så var en bättre, då var inte ens iPhone 4 med, lär ju ha käkat upp dom där när som helst när det gäller batteritid. Din Nexus One är redan omkörd av en 3GS.

//rillo

För övrigt ett bra test, värt att läsa

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Multitouchen är alldeles utmärkt på nexusen. Tack för att du frågar.

Den är bra om man aldrig har använt en iPhone längre än en vecka, efter att haft iPhone i snart 1 år och sen testat en Nexus One ett bra tag så måste jag säga att nej, den är inte utmärkt, långt ifrån, ja den är bättre än många andra pekskärmar osv men skillnaden mellan iPhone och Nexus är lika stor som Macbook Pros trackpad och valfri "PC", den saknar dendär lilla extra presitionen och dessutom är den SEG!

Gjorde ett enkelt test på båda, öppna en webbsida, zooma inte in och sen sätt fingret på en bokstav, sen vispade jag runt som fan med fingret i typ 10sekunder, på iPhone började och slutade jag på samma bokstav, den släpade inte efter överhuvudtaget, Nexusen däremot var inte i närheten av den bokstaven, det verkar som den lixom tappar bort fingret eller något för den hackade till ibland, kan ju varit detta exemplaret men lär finnas något test där iPhone är vinnaren när det gäller det. Det är mer gummibandskänsla i Nexusen

Men ja, det är upp till var och en hur kräsen man är på dom små detaljerna

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Precis. Det är inte upplåsta än, jag vet att de finns. Jag skulle inte banga på en N1 heller, ser dock ingen anledning att spendera pengar på den då jag vill ha bra kamera och batteritid främst.

Hur bra är multitouchen då? hehehehehheheheh

Multitouchen funkar precis som den ska till det den används till. Iphones är bättre men jag skiter fullständigt i hur många fingrar jag kan ha på skärmen, då min Nexus One får en 3gs att verka riktigt långsam och det var innan jag installerade Android 2.2.

Sedan så kan du jättegärna fråga hur Iphones 4 multitouch står sig mot exempelvis HTC Incredible, HTC Evo 4g, eller Samsung Galaxy S. Iphones Multitouch är jättebra och det är bra att Apple jobbar för att uveckla det, men digitizern i Iphone är rent av primitiv jämfört med de telefonerna, så om du köper en telefon för MT så borde du satsa på någon av dem i stället.

Skrivet av IcedEarth:

The Sprint HTC EVO 4G Review - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Där ha du 3 lurar med Android, på ett test på en telefon så var en bättre, då var inte ens iPhone 4 med, lär ju ha käkat upp dom där när som helst när det gäller batteritid. Din Nexus One är redan omkörd av en 3GS.

//rillo

För övrigt ett bra test, värt att läsa

Jaså? När jag jämför min telefon med valfri av mina 40-50 Iphone 3gs ägande vänner så håller min telefon bättre batteritid, har mycket mycket bättre skärm, är snabbare, etc. Jag accepterar att Iphone är en fantastisk telefon och utan den hade inte telefonmarknaden sett ut som den gör idag, men att folk i den här tråden påstår att det inte finns någon telefon som matchar dess hårdvara är befängt. Nexus One var ofärdig när den släpptes, och det är den fortfarande, men den är trots detta utan tvekan i klass med Iphone 4 i prestanda, och jag vet inte hur folk testar batteritid och under vilka omständigheter men jag kan ha min telefon i 2 dagar utan problem och jag har ytterst få kompisar som klarar längre än en dag med sin 3gs.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Tycker att folk ska läsa denna recensionen innan dom skriver en massa strunt...

iPhone 4 review -- Engadget

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Det är såklart inga fel alls på HTCs telefoner bara för att man inte kan läsa om det i Aftonbladet

YouTube - HTC Desire Nexus screen problem

Bland annat usel digitizer. Vad säger HTC om det? Steve Jobs fick kritik för att han sa, håll inte telefonen så. Vad säger HTC om att alla skärmar har dålig touch styrning? Använd bara halva skärmen?
Nja Kinesiska OEM masstillverkare som tillverkar sina produkter i Taiwan behöver inte stå till svars för Aftonbladet.

HTC släpper nya mobiler varje månad så vem hinner haka upp sig? Dessutom finns inte tillräckligt med HTC hatare att det lönar sig att skriva sånt skräp i en skvallerblaska. Än iaf.

News flash. Alla telefoner oavsett operativ eller märke har brister och fördelar. Även Android och även iPhone.
Nexus fansen har inga fel på sina telefoner och Desire fansen har inga fel på sina telefoner.
I Aftonbladet läser vi 9 anledningar att inte köpa iPhone 4G en vecka innan den är presenterad.
Namnet var fel och så även alla fakta om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Tycker att folk ska läsa denna recensionen innan dom skriver en massa strunt...

iPhone 4 review -- Engadget

Den artikeln känns väldigt vinklad, jag undrar lite vad som händer med skribenter som denna när det visar sig att de har fel? Exempelvis är det ganska tungt att säga att en skärm är den bästa som finns på marknaden utan att testa mot den som anses vara bäst d.v.s Super Amoled. Vad jag förstår så enda anledningen till att inte IPhone4 har super amoled är för att Samsung inte kunde leverera fullt ut(efter som de har nog med att göra till sina egna telefoner antagligen). Istället fick IPhone välja en Retina Display som kräver back light vilket inte super amoled gör och som då så klart leder till sämre svärta(antagligen) och sämre batteritid.

Men det är bara till att vänta på ett redigt test, de har ju börjat nå marknaden nu.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Den artikeln känns väldigt vinklad, jag undrar lite vad som händer med skribenter som denna när det visar sig att de har fel? Exempelvis är det ganska tungt att säga att en skärm är den bästa som finns på marknaden utan att testa mot den som anses vara bäst d.v.s Super Amoled. Vad jag förstår så enda anledningen till att inte IPhone4 har super amoled är för att Samsung inte kunde leverera fullt ut(efter som de har nog med att göra till sina egna telefoner antagligen). Istället fick IPhone välja en Retina Display som kräver back light vilket inte super amoled gör och som då så klart leder till sämre svärta(antagligen) och sämre batteritid.

Men det är bara till att vänta på ett redigt test, de har ju börjat nå marknaden nu.

Klart dom inte har testat nånting utan dom vinklar och är säkert sponsrade....

Nej seriöst, du kollar aldrig upp något innan du vräker ur dig?

iPhone 4 Retina Display vs. Galaxy S Super AMOLED... fight! (updated) -- Engadget

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Klart dom inte har testat nånting utan dom vinklar och är säkert sponsrade....

Nej seriöst, du kollar aldrig upp något innan du vräker ur dig?

iPhone 4 Retina Display vs. Galaxy S Super AMOLED... fight! (updated) -- Engadget

Vilken kommentar? Även om jag söker runt nätet hela tiden efter jämförelser så finns alltid risken att man missar något. Det jag skriver är oftast sådant jag läst i olika artiklar, jag påstår inte att det är 100% sant efter som jag inte har tid att säkra källorna. Det är kul att du funnit en jämförelse.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Vilken kommentar? Även om jag söker runt nötet hela tiden efter jämförelser så finns alltid risken att man missar något. Det jag skriver är oftast sådant jag läst i olika artiklar, jag påstår inte att det är 100% sant efter som jag inte har tid att säkra källorna. Det är kul att du funnit en jämförelse.

Ja det var inte särskilt svårt att hitta heller iom att det var på samma sida. Men det är mycket lättare att anta konspirations teorier?
För övrigt är Engadget väldigt objektiva och du vill få det att låta som att de är styrda och du vill vänta på ett "riktigt test".
Men sök nötet du, du kanske får svar på dina antaganden om svärta och batteritid, vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Den artikeln känns väldigt vinklad, jag undrar lite vad som händer med skribenter som denna när det visar sig att de har fel?

Engadet är ju en av de absolut största sidorna inom detta område.

Även Gizmodo har en test ute, om än rätt annorlunda skriven. Ingen hård tråkig faktajämförelse, rätt kul att läsa allafall

Citat:

Like a parent with a child too lazy or too difficult to live up to his potential, I'm frustrated and confused and sad. You love it too much, and you can't give it up, but something's wrong. So like most, I focus on the good qualities. The speed, the camera, the screen. So what if he throws a tantrum when I hold him wrong? He's my boy.

Länk: iPhone 4 Review