Permalänk
Avstängd

Hjälp med att hitta rätt moderkort.

Samtliga system som jag tidigare har byggt har varit baserade på Intel. Så när det var dags att bygga nytt system igen så plockade jag ihop ett nytt Intel system men precis innan jag klickade på köp fick jag för mig att kolla in AMD och nu är förvirringen total.

Finns det någonstans men kan hitta info om hur det fungerar med pcie-e banor på ett AMD system, det lilla jag har hittat så liknar det ju inte alls Intels.

Vill ha ett kort med SLI stöd, SATA3 och USB 3 vore roligt men inget krav. Men jag hittar inget vettigt sådant kort om jag vill ha en X6. Satt fört och tittade på ASUS CROSSHAIR IV FORMULA men insåg först senare att det inte har stöd för SLI.

All hjälp jag kan få mottages tacksamt.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

ända jag hittar är detta..
Gigabyte GA-890FXA-UD7XL - Inet.se
Vilket är ganska dyrt, verkar vara svårt att hitta socket till amd med SLI, känns som alla har crossfire.

Permalänk
Hedersmedlem

Vill man ha SLI stöd så måste man välja ett moderkort med Nvidia chipset och då finns det inte allt för mycket att välja på. Det som finns idag som har DDR3 stöd är kort med 980a chipet men då blir det inget Sata 6Gb eller USB 3 men du får 2 x PCIe 2.0 x16.
Asus M4N98TD EVO - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren.

Synd att inte AMD har sätt till att det finns vettiga SLI kort till sina processorer. Ser ju ut att bli en Intel rig trots allt då.