Svenskar - Online/Multispels värsta fiende eller?

Permalänk
Medlem

Svenskar - Online/Multispels värsta fiende eller?

Tänkte att vi kunde diskutera ett intressant fenomen här. Förr i tiden var tyskar det värsta man visste i spel. Oftast då de hatade att prata engelska och körde sitt eget race men jag måste erkänna att nu känns det som svenskarna har tagit över.

I många onlinespel / multiplayer spel ser man allt som oftast hur svenska filurer heter saker som "Rödgrön kakburk" "mr 1337 d00d" "_________--------:...::::...:" "CoolOrc92" och "Rövhålsätare" , inte nog med detta så sitter de jämt som oftast också o skriker, hotar folk, och bara är allmänt dryga. Voicechat med något tecknat program eller den senaste absolute kids hiten med lady gaga eller smurfarna loopandes är väldigt populärt.

I diverse spel kan man också dessutom se hur svenskarna bara hoppar runt och stör andra spelare eller bara sitter o skriker/skriver på svenska oavbrutet. Buggar och andra gamebreaking saker brukar de oftast älska.

Begrepp som p12a etc har ju inte bara poppat upp från ingenstans. Så. Vad tycker ni? Är svenskar överrepresenterade på internetassholelistan eller är det bara jag som haft otur eller bara blivit gammal och grå sen yngre dagar? Vad tycker ni sweclockare? Alla är lika goa?

Permalänk

"CoolOrc92" vet jag faktiskt inte hur detta är överrepresenterat hos svenska spelare.
Men det åsido... Jusst när du skriver Orc så kopplar jag till WOW (Numera lagt ner spelet), där det i princip bara först och främst finns fjortisar efter Lich King kom ut iom. allt blev faceroll.

Sedan när det gäller svenskar så är det faktiskt vida känt att svenskar är dryga (hört från engelksman).
"Classic swedish irony" klassas det som, och tittar man på t.ex. i MMORPG:et WOW så stämmer detta i 99% av fallen.

Och med åren verkar det bli värre tyvärr, inge roligt att spela då

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Fan har man spelat mycket online så vet man att det är tyskar.
1. Tyskar kan fan inte prata engelska.
2. Dom samarbetar inte.
3. Dom skriker snabbt och luddigt på tyska och spelar någon random musik HELA tiden.
4. Så fort man pratar engelska på en tysk server så säger alla "engländer" !

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Fan har man spelat mycket online så vet man att det är tyskar.
1. Tyskar kan fan inte prata engelska.
2. Dom samarbetar inte.
3. Dom skriker snabbt och luddigt på tyska och spelar någon random musik HELA tiden.
4. Så fort man pratar engelska på en tysk server så säger alla "engländer" !

Håller helt med om det här
Sen visst kan det hända att man kommer i en server med 5st. 3åringar som gapar i micen hela matchen

Permalänk
Medlem

Ja du, jag spelar inte FPS-spel på svenska servrar nuförtiden av en anledning. Du har definitivt en poäng. Så fort ett moment kräver något som helst taktiskt sinne kommer någon yngling och förtar spelkänslan. WoW har jag inte spelat på länge, så jag ska inte uttala mig om det.

Permalänk
Medlem

Detta är inget jag upplever av just svenskar utan de är nog mer folk i åldersgruppen 10-16 (oavsett nationalitet) som är irriterande och störiga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Detta är inget jag upplever av just svenskar utan de är nog mer folk i åldersgruppen 10-16 (oavsett nationalitet) som är irriterande och störiga.

Antagligen menar du alla spel över lag. Men en sak har jag funderat på när det gäller WOW.
Jag har ingen koll på om detta finns i en liknande form idag men jag nämner det ändå.

Någonting som jag saknade under den tiden då jag lirade WOW var just någon typ av ''Mature Server Only''.
Hur skulle detta kunna fungera då?

Idétänkande:

1. Dessa servrar skulle bara vara tillgängliga för de som betalar med betalkort såsom VISA etc.

2. Eftersom många föräldrar står för betalningen till WOW för sina barn genom betalkort så skulle det funnits en kryssruta under kort-registreringen där du är skyldig att redovisa om kortinnehavaren går som målsman eller inte(även om betalkortsinnehavaren har skapat wow-kontot). Väljer kortinnehavaren att gå som målsman för en annan person så skall kontot nekas åtkomst för servrarna. Detta val skulle ej gå att ändra heller utan att göra om hela registreringsprocessen igen. Vilket då innebär att man måste ha betalkortet tillhands igen.

3. Alla kontoinnehavare som ej ljugit om sitt födelseår kommer att valideras om de innehar rätt ålder eller inte för åtkomst av servrarna.

Detta hade defenitivt inte fungerat till 100% ändå och vissa föräldrar eller större syskon hade kunnat blir övertalade om att inte gå som målsman men det hade nog gjort på sig en hel del ändå.

Tyvärr så är sådant här tänkande tråkigt men man måste tyvärr dra alla över en kant om det skall fungera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Detta är inget jag upplever av just svenskar utan de är nog mer folk i åldersgruppen 10-16 (oavsett nationalitet) som är irriterande och störiga.

Ja, håller med. Någon måste nästan hålla hårdare på PGEI.

små fjortisar som sitter på dh har förstört spel såsom cod mw2 och css!:(

Permalänk
Medlem

Har spelat med en del sjyssta 15 åringar alla är inte så omogna men dom som är kan man fan inte leva med.!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H