Elgiganten: Såhär skickar de varor..

Permalänk
Medlem

Elgiganten: Såhär skickar de varor..

Beställde en Moccamaster i förra veckan som efter lite strul kom hem idag och vad ser jag då, jo detta:

De skickar en kaffebryggare utan att paketera det, ens försegla kartongen...

Såhär såg insidan ut, ingen dämpande material alls fastän där ligger glas i kartongen.

Beställde i veckan Super Street Fighter 4 till PS3 från Dustinhome och den kom fan ta mig hem i en kartong med luftkuddar i. Kostade mig fan inte ens 300kr medan en kaffebryggare för över tusen kronor skickas bara sådär.

Bara en liten varning till er som tänker spara hundra kronor på att beställa från Elgiganten.

/arg
PS. Inget farligt hade hänt med kaffebryggaren, lite repor här och var.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Är den inte förseglad hade jag personligen skickat tillbaka den, du kan inte vara säker på att det inte är en returvara dem har skickat till dig igen. Du har 14 dagars öppet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Är den inte förseglad hade jag personligen skickat tillbaka den, du kan inte vara säker på att det inte är en returvara dem har skickat till dig igen. Du har 14 dagars öppet köp.

Nu när du nämner det, det fanns vatten i behållaren (inte kannan) när jag tog upp den ur kartongen. Det droppade ner på köksbänken när jag skulle kolla undersidan. Får nog ta och höra av mig till Elgiganten igen..

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare

Bara att skicka tillbaka...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Moderator
Moderator

Sommarjobbare ftw.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Bara att skicka tillbaka...

Orkar inte klydda och eftersom inget är trasigt behåller jag bryggaren, har fortfarande 10 års garanti på den.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det är ju inte ens samma kartong?

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Skrivet av arganis:

Nu när du nämner det, det fanns vatten i behållaren (inte kannan) när jag tog upp den ur kartongen. Det droppade ner på köksbänken när jag skulle kolla undersidan. Får nog ta och höra av mig till Elgiganten igen..

Det slog dig inte att fabriken testkör maskinen med vatten
Men jag hadde fan skickat tillbaks med för så där illa ska det inte packas.

Permalänk
Avstängd

hahaha fyfan elgiganten kanske fick slut på kartonger? men ärligt talat, skicka tillbaka den och be om en ny.

Permalänk
Medlem

nån prao som packat det verkar det som

Visa signatur

Asus M4A785TD-V Evo | Phenom 2 550x4@3,6ghz | Scythe Andy Samurai | xfx Radeon 6870 hd | OCZ reaper 2x2gb 1333 | Corsair TX 750w | Antec Twelve hundred

Permalänk
Medlem

då ska man passa sig för att beställa saker från elgiganten men bor man 5-10 min från dom så behövs de inte, dom flesta vet ju hur posten kan hantera saker ibland, har fått ett antal skadade kartonger och kantstötta brev och vikta dessutom.

jag tycker du ska ringa till elgiganten och påpeka hur den kom skickad iaf. om de inte är något fel på den så behåll den men du bör somsagt ringa dom o säga till.

Permalänk
Avstängd

Men ni vet väl att Elgiganten säljer beg. skit till fullt pris?

Visa signatur

Avatar stulen, är inte grundaren av den.

I svåra tider behöver vi humor... jag har det lite svårt ibland så jag använder humorn väldigt mycket, så om jag sårar något = Låt mig veta, och jag ber om ursäkt i förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adolf Reinfeldt:

Men ni vet väl att Elgiganten säljer beg. skit till fullt pris?

Du påstår att de inte har nya varor, eller vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du påstår att de inte har nya varor, eller vadå?

Han påstår att elgiganten säljer varor som används, men reklamerats, till fullt pris utan att meddela om det.

Permalänk

Själv köpte jag en "ny" hårtrimmer, Babyliss modell påkostad, på Media Markt. Efter en snabb koll av grejorna konstaterades åtskilliga hårstrån i trimmerhuvudet -.-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Han påstår att elgiganten säljer varor som används, men reklamerats, till fullt pris utan att meddela om det.

Men det gör många butiker.
Alina Systems gör det oxå. Jag reklamerade en router som killen bara tog o ställde i hyllan igen när jag hade tagit en ny.
Den nya var ju inplastad o så o det syntes att den var ny när jag öppnade. Men den jag lämnade tillbaka hade ju inte plasten runt kartongen kvar o jag hade ju inte packat grejerna innuti nå snyggt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Men det gör många butiker.
Alina Systems gör det oxå. Jag reklamerade en router som killen bara tog o ställde i hyllan igen när jag hade tagit en ny.
Den nya var ju inplastad o så o det syntes att den var ny när jag öppnade. Men den jag lämnade tillbaka hade ju inte plasten runt kartongen kvar o jag hade ju inte packat grejerna innuti nå snyggt.

Jag förtydligade bara vad han menade, det är väldigt få butiker som inte gör det. (Är ju en enorm förlust för dem ifall de inte gjorde det, och det ska inte vara något man märker.)

Permalänk
Avstängd

Oroa dig inte jag kommer ALDRIG köpa något från elgiganten.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av Godn0ken:

Det är ju inte ens samma kartong?

Eller hur!
Oj oj oj vad roligt saker kan bli på natten

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

köpte en mobil där o va bilder på en unge :S o lite sms o en kontaktlista . va tbx dan efter o fråga varför o dem sa att dem återanvänder vissa delar o byter ut i telefoner som gått sönder . men fick inte svar på vf min vara inte va ny. har aldrig handlat där mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10197871']Eller hur!
Oj oj oj vad roligt saker kan bli på natten

jo det är det.
Det e bara det att fotot e taget så att locket ligger ner o täcker sidan. Locket du ser som pekar uppåt e en till kartong på insidan.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Var glad att du fick nåt skickkat. Reggade mig i dag och sedan skulle göra beställningen. Jo vist gick bra tills jag kom till att bekräfta adressuppgifterna. ja som vanligt ska jag ha varan dit jag reggat så nästa tryckte jag efter jag kollat att alla fält med * var ifyllda. Får jag upp ett felmeddelande som säger att postnummret inte finns. Jaha var ju jävligt lustigt då det finns. Tom min adress syns om man söker på postnummret på postens hemsida . Men elgiganten lever i nån stenålder tydligen så jag finns inte så jag kan inte beställa till samma addres som komplett, inet, KG med många fler skickar varor till mig i över 1 år nu hahaha. Skickade ett mail te dom men har för mö huvudvärk för att orka ringa. Vill dom inte sälja så är det deras problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Beställde en Moccamaster i förra veckan som efter lite strul kom hem idag och vad ser jag då, jo detta:

http://i47.tinypic.com/2u57u5g.jpg

De skickar en kaffebryggare utan att paketera det, ens försegla kartongen...

http://i46.tinypic.com/6zaiyh.jpg

Såhär såg insidan ut, ingen dämpande material alls fastän där ligger glas i kartongen.

Beställde själv en Moccamaster innan jul till päronen från Webhallen och den kom lika illa förpackad. Då allt var helt så orkade jag inte bråka med dem.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)