Ni har 10.000:- Ge mig en grym speldator!

Permalänk
Medlem

Ni har 10.000:- Ge mig en grym speldator!

Tjenare, ska som sagt köpa en stationär speldator.

Kraven är simpla. Den ska kunna spela WoW på Ultra inställningar laggfritt i 25-manna raids. Det ska dessutom vara ett radeon grafikkort

Skärm, mus eller tangentbord behövs inte.

Hit me!

Permalänk
Medlem

de blir typ:

xfx HD5870, AMD x4 965, corsair 2x2 DDR3, Asus M4A88TD-M EVO/USB3, samsung 1tb, samsung dvd brännare, fd define r2 och fd newton 650W.

går på 10200 spänn på inet.se. lägg till en processor kylare, typ noctua's d14 eller corsair H50 och ta 4ghz ur 965'an..:)

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Jag skulle väl kört på Intel istället.

Det jag skulle gjort istället är att skippa hd5870 och köra på ett hd5850 räcker väl för wow. Å istället köpt en kylare för att klocka med tanke på att av vad jag förstått så är wow ett mer cpu krävande spel.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Förstår dock inte vad "klocka" betyder. och jag tror att jag föredrar intel processor.

Kan tillägga att jag redan har en hårddisk och dvd-brännare att snöra in.

Permalänk
Medlem

Till att börja med: Trevlig by du bor i.

I alla fall, jag skulle skippa aftermarket-kylare om man inte ska klocka, och eftersom jag inte tror att du ska det, så tog jag inte med den.

Permalänk
Medlem

Eftersom att han inte sagt något om att han INTE behöver en hårddisk så antar jag att han behöver en.
Alltså så behövs en hårddiskt i det paketet.
Varför så overkill nätagg?
http://www.sweclockers.com/recension/6212-radeon-hd-5970-varl...

Och om man ändå ska lägga 3300kr på ett hd5850 så skulle jag tagit detta hd5870 istället.
SAPPHIRE RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP - Välkommen till framtidens spelprestanda! - Produktinformation

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Till att börja med: Trevlig by du bor i.

I alla fall, jag skulle skippa aftermarket-kylare om man inte ska klocka, och eftersom jag inte tror att du ska det, så tog jag inte med den.

http://img175.imageshack.us/img175/7677/koprad1.jpg

Även om han inte tänkt göra det. Så kan jag informera om att en i5 får grymma prestandaökningar av överklockning i WOW.

Så det är definitivt värt att överklocka sin i5 om han vill få ut bra prestanda i 25mannaraider. En i5 i stock har svårt att klara jobbet smärtfritt faktiskt.

Ett litet tillägg till TS.

Varför ska du ha ett radeonkort? Bara lite nyfiken. För wow är Nvidia-optimerat. Nu spelar det inte så stor roll kanske om man ändå sitter med ett high end kort från Ati. Men det kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Även om han inte tänkt göra det. Så kan jag informera om att en i5 får grymma prestandaökningar av överklockning i WOW.

Så det är definitivt värt att överklocka sin i5 om han vill få ut bra prestanda i 25mannaraider. En i5 i stock har svårt att klara jobbet smärtfritt faktiskt.

Ett litet tillägg till TS.

Varför ska du ha ett radeonkort? Bara lite nyfiken. För wow är Nvidia-optimerat. Nu spelar det inte så stor roll kanske om man ändå sitter med ett high end kort från Ati. Men det kan vara värt att tänka på.

Mm visst är det nog värt men enda problemet är ju att han inte ens vet vad klocka är!

Undrar också faktiskt lite över varför just ati han sa ju inget om att köra eyefinity.
Så antar att han kanske trivs bättre med ati?

Permalänk

Där har du en riktigt fin speldator!
Som sagt, en idé skulle vara att byta ut HD5870 mot ett HD5850 (då det kortet räcker gott och väl till wow) och istället lägga pengarna på kylare och överklocka.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Medlem

förstår inte, har en 3 år gammal burk och den kostade 10k då o den kör wow på allt ultra i 25 mans och 40 manna bg samt ingen lagg i "shattrath-liknande" städer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Mm visst är det nog värt men enda problemet är ju att han inte ens vet vad klocka är!

Undrar också faktiskt lite över varför just ati han sa ju inget om att köra eyefinity.
Så antar att han kanske trivs bättre med ati?

Med det moderkortet får du med TurboV EVO som gör jobbet åt dig. Så det är nog inga problem för han.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av Lazarie:

förstår inte, har en 3 år gammal burk och den kostade 10k då o den kör wow på allt ultra i 25 mans och 40 manna bg samt ingen lagg i "shattrath-liknande" städer...

Ja, asso den här datorn ska jag själv införskaffa mig snart:

Du skulle säkert kunna maxa wow på den även i 25-manna raids.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Eftersom att han inte sagt något om att han INTE behöver en hårddisk så antar jag att han behöver en.
Alltså så behövs en hårddiskt i det paketet.
Varför så overkill nätagg?
http://www.sweclockers.com/recension/6212-radeon-hd-5970-varl...

Och om man ändå ska lägga 3300kr på ett hd5850 så skulle jag tagit detta hd5870 istället.
SAPPHIRE RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP - Välkommen till framtidens spelprestanda! - Produktinformation

Haha jo, men är det ändå inte så att ett nätagg får jobbar mindre om du har ett starkare nätaggregat?