Samsung Galaxy S (Android-mobil)

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på den här mobilen. För mig står det mellan den och Iphone 4. Det enda som Galaxy S faller på är att den inte har blixt på kameran. Har Samsung sagt något om att de ska sätta dit en i framtida version eller som tillbehör (om den har uttag för det)?

Permalänk
Medlem

Synd bara att den inte har nån flash till kameran.... då går den tyvärr bort för mig. synd verkar lovande dock

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phalle:

Är väldigt sugen på den här mobilen. För mig står det mellan den och Iphone 4. Det enda som Galaxy S faller på är att den inte har blixt på kameran. Har Samsung sagt något om att de ska sätta dit en i framtida version eller som tillbehör (om den har uttag för det)?

Inte vad jag vet men däremot är det ingen blixt därför att det inte behövs. Hittar inte testet jag såg nu men kameran är såpass bra ändå, även i mörker, att en blixt hade inte hjälpt. Postar länken om jag hittar den.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettis:

Min är rootad nu med busybox. Var jättelätt och tog bara nån minut.

Hmm, har du lust att länka till någon guide eller så? Vill gärna undvika bricking

EDIT: Hittade den här men har inte testat än Det enklaste sättet att Roota Galaxy S | Swedroid

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Skaffade en Galaxy S för några dagar sedan då min 4 år gamla mobil gick och dog =/

Men får inte 3G att fungera? Har ett 3G-sim och abonnemang hos Halebop. Hittar inga inställningar över det.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av M1M3R:

Skaffade en Galaxy S för några dagar sedan då min 4 år gamla mobil gick och dog =/

Men får inte 3G att fungera? Har ett 3G-sim och abonnemang hos Halebop. Hittar inga inställningar över det.

Du maste nog skriva in APN manuellt. Finns hos swedroid.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1M3R:

Skaffade en Galaxy S för några dagar sedan då min 4 år gamla mobil gick och dog =/

Men får inte 3G att fungera? Har ett 3G-sim och abonnemang hos Halebop. Hittar inga inställningar över det.

APN till halebop är halebop.telia.se om det är det som du är ute efter. Men om det är samtal i 3G nätet du undrar över så verkar det som att den använder det automatiskt om du inte tvingar 2G.

APN inställningen finns under intställningar - trådlöst och nätverk - mobila nätverk - åtkomstpunktsnamn.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Beställde en Desire i lördags från Telia men dom skjuter upp datumet hela tiden. Skall ringa imorgon och höra hur det ser ut annars avbokar jag och tar Galaxy S via katshing istället, verkar vara en mycket kompetent lur

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Alla gnäller på avsaknaden av flash men om det är för kamerans skull så sug på denna tråd med bilder:
No wonder they didn't include a flash !!! - xda-developers

Galaxyn har ett speciellt nattläge tack vare en speciell kamera sensor. Bilderna är banne mig fruktansvärt bra. Den tar bättre bilder i mörker än vår Panasonic TZ7 om man inte använder blixt.

De som har GPS, 3G eller andra små problem bör göra en hard reset enligt samsung och det har hittills hjälpt alla.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

det där verkar ju riktigt bra utan blixt... speciellt med tanke på att det flesta mobiler som har blixt enbart har en dålig blixt som typ lyser upp 1 meter och är ganska värdelösa

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Personligen är det helt ointressant huruvida det finns blixt eller inte, kompakt/mobilkamerabilder tagna med blixt ser för det mesta helt vedervärdiga ut ändå.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

håller med KniFF om detta... tänker beställa i nästa vecka vet dock inte om man skall ta telia eller 3 3 har högre månadskostnad men då får man mycket mer surf också och det är det man kan undra över så ni som har mobilen hur mycket surfar ni (har Wlan hemma och på högskolan, dock inte hos mamma där jag är ibland).

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

håller med KniFF om detta... tänker beställa i nästa vecka vet dock inte om man skall ta telia eller 3 3 har högre månadskostnad men då får man mycket mer surf också och det är det man kan undra över så ni som har mobilen hur mycket surfar ni (har Wlan hemma och på högskolan, dock inte hos mamma där jag är ibland).

Jag har en iPhone 3G just nu, vilken jag lyssnar på Spotify och om jag går in på Inställningar->Allmänt->Användning så står det Mobil nätverksdata - Skickat 139 MB - Mottaget 6,1 GB. Tänk då på att jag inte fixade Spotify till mobilen förens i slutet av december, och innan det så hade jag gjort av med cirka 600 MB på över ett år! Så om du inte ska streama mycket media över 3G så räcker det nog med Telias 1 GB surf.

All data ovan är för 3G, alltså är inte WiFi inräknat. Tänk dock på att jag ofta synkade musiken över WiFi, så om du inte tänker använda dig av offline-playlists (om du nu ens har/använder Spotify) så kommer du använda mycket mer.

OnT: Då jag nu snart har haft min iPhone 3G i snart 2 år (köpte den innan Android kom ut), så funderar jag på att köpa en Samsung Galaxy S. Är det någon som vet om t.ex. Elgiganten eller Onoff har de i butiken så att man kan känna på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aonike:

Jag har en iPhone 3G just nu, vilken jag lyssnar på Spotify och om jag går in på Inställningar->Allmänt->Användning så står det Mobil nätverksdata - Skickat 139 MB - Mottaget 6,1 GB. Tänk då på att jag inte fixade Spotify till mobilen förens i slutet av december, och innan det så hade jag gjort av med cirka 600 MB på över ett år! Så om du inte ska streama mycket media över 3G så räcker det nog med Telias 1 GB surf.

All data ovan är för 3G, alltså är inte WiFi inräknat. Tänk dock på att jag ofta synkade musiken över WiFi, så om du inte tänker använda dig av offline-playlists (om du nu ens har/använder Spotify) så kommer du använda mycket mer.

OnT: Då jag nu snart har haft min iPhone 3G i snart 2 år (köpte den innan Android kom ut), så funderar jag på att köpa en Samsung Galaxy S. Är det någon som vet om t.ex. Elgiganten eller Onoff har de i butiken så att man kan känna på dem?

Vet inte om du kan göra det på onoff men gå in på elgigantens hemsida, gå in på produkten sen klickar du lagerstatus på den affären du bor närmast så står det om den finns i lager där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macknu:

Vet inte om du kan göra det på onoff men gå in på elgigantens hemsida, gå in på produkten sen klickar du lagerstatus på den affären du bor närmast så står det om den finns i lager där.

Elgiganten hade inte i lager, med dock så hade Onoff det! När jag kom dit så hade de tydligen endast attrapper att titta på. Som tur var så hade en anställd där en Galaxy S som han visade på och jag fick prova hålla.

Det verkar vara en mycket bra telefon, så blir med all sannolikhet ett köp.

Permalänk

Är man verkligen intresserad av att ha en bra kamera köper man absolut inte en mobiltelefon för att fota med. Mobilbilder tagna med blixt är verkligen marginellt bättre än att inte ha en bild alls.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Skrivet av Phalle:

Är väldigt sugen på den här mobilen. För mig står det mellan den och Iphone 4. Det enda som Galaxy S faller på är att den inte har blixt på kameran. Har Samsung sagt något om att de ska sätta dit en i framtida version eller som tillbehör (om den har uttag för det)?

jag kommer nog ta denna för att den INTE kopplar ned när man ringer och tappar kontakt med sin omgivning när man kortsluter antennen med handen som iphonen gör.
att inte vara fanboy och skita i märken och bara bry sig om vad man själv behöver funkar ganska ofta, har haft apple hittils och var sugen på iphone 4 tills antenn problemet dök upp...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Är man verkligen intresserad av att ha en bra kamera köper man absolut inte en mobiltelefon för att fota med. Mobilbilder tagna med blixt är verkligen marginellt bättre än att inte ha en bild alls.

Precis! Men jag orkar inte släpa med mig systemkameran varje gång jag är ute och festar eller promenerar. Smartfonernas kamera har ju onekligen visat sig vara väldigt bra idag.

Aka_The_Barf: Det problemet oroar mig lite oxå. Jag ser inte heller riktigt hur det ska lösas med en mjukvaruuppdatering som Apple säger att de ska skicka ut. Att göra så att styrkemätaren visar annorlunda kan ju inte lösa att antennerna kortsluts...

Var nere på stan idag men ingen av butikerna hade Galaxyn inne, jag ville pilla lite på den. Förhoppningsvis har de den när jag kommer tillbaka från semestern och då borde Iphone vara ute oxå så jag kan pilla på båda samtidigt och se vilken som känns bäst för mig.

Permalänk
Medlem

Hej, min Galaxy S har börjat bete sig konstigt idag efter att jag haft den i en vecka. Det började med att jag inte kunde ladda ner en podcast på 40mb för att mobilen sa att det inte fanns nog med minne fast jag hade runt 1.5gb på telefonens egna minne och runt 5gb på det inbyggda och egna SD minneskortet. Googlade lite på detta problem och det verkar vara något fel med Android eller minneskortet, inte helt säker, men ska testa formatera minneskortet när jag kommer hem till min stationära dator igen.

Sedan nu ikväll så förlorade jag internet helt för webbrowsern, får bara 502 Bad Gateway på alla sidor förutom startsidan med Google. Dock så fungerar Spotify, Facebook och ett antal andra appar som använder internet. Har testat att reseta settings i browsern, dock utan framgång. Mobilen säger att jag har koppling till Telia Sweden 3G och har E/3G/H uppkoppling hela tiden.

Okej nu startade jag om mobilen och nu har jag inget internet i någon app alls, dock så visar mobilen fortfarande uppkoppling.

ESIT: Okej efter omstart igen så fungerar Facebook igen men fortfarande 502 Bad Gateway =/

Någon som vet något om dessa problem eller ska jag bara göra en reset från Privacy menyn i settings? "Factory data reset"

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Hej, min Galaxy S har börjat bete sig konstigt idag efter att jag haft den i en vecka. Det började med att jag inte kunde ladda ner en podcast på 40mb för att mobilen sa att det inte fanns nog med minne fast jag hade runt 1.5gb på telefonens egna minne och runt 5gb på det inbyggda och egna SD minneskortet. Googlade lite på detta problem och det verkar vara något fel med Android eller minneskortet, inte helt säker, men ska testa formatera minneskortet när jag kommer hem till min stationära dator igen.

Sedan nu ikväll så förlorade jag internet helt för webbrowsern, får bara 502 Bad Gateway på alla sidor förutom startsidan med Google. Dock så fungerar Spotify, Facebook och ett antal andra appar som använder internet. Har testat att reseta settings i browsern, dock utan framgång. Mobilen säger att jag har koppling till Telia Sweden 3G och har E/3G/H uppkoppling hela tiden.

Okej nu startade jag om mobilen och nu har jag inget internet i någon app alls, dock så visar mobilen fortfarande uppkoppling.

ESIT: Okej efter omstart igen så fungerar Facebook igen men fortfarande 502 Bad Gateway =/

Någon som vet något om dessa problem eller ska jag bara göra en reset från Privacy menyn i settings? "Factory data reset"

Min rekommendation är att du besöker Galaxy S-forumet på Swedroid där det säkert är någon som haft samma strul som dig och förhoppningsvis hittat en lösning!

Galaxy S | Swedroid

Lycka till!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Min rekommendation är att du besöker Galaxy S-forumet på Swedroid där det säkert är någon som haft samma strul som dig och förhoppningsvis hittat en lösning!

Galaxy S | Swedroid

Lycka till!

Tack så mycket för tippset, börjar inse att det inte bara är jag som har detta problem, rätt så många med HTC Desire och andra mobiler där har samma problem och det verkar ha att göra med Telia denna gång, någon driftstörning eller något, får väl testa tanka Opera Mini 5 som skulle hjälpa då den använder någon proxy.

Surf med browser har slutat fungera på Desiré... | Swedroid

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade hur man tar sig in i servicemenyerna om någon är intresserad:

*#*#197328640#*#*

För mig som kör med Spring Mobil(Tele2) fungerar inte prioritering av GSM/3G riktigt bra så jag kör manuellt låst till det senare.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

är det sant att telefonen har stora brister i GPS? alltså den funkar inte bra med satelitter m.m

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

är det sant att telefonen har stora brister i GPS? alltså den funkar inte bra med satelitter m.m

Det 'r en mjukvarurelaterad barnsjukdom.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

är det sant att telefonen har stora brister i GPS? alltså den funkar inte bra med satelitter m.m

GPSen suger balle just nu men man kan inte förvänta att allting fungerar från början i en sån mobil, de andra egenskaperna kompenserar bristerna mer än väl för att det ska vara värt det imo. Sen är inte Android IOS så om inte samsung fixar det så gör någon annan det säkert.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Tjenare har min galaxy här bredvid mig och tänkte bara kolla hur länge man måste ladda den, står inget i instruktions boken.

de står 100% på skärmen , kan man sätta på den och kolla runt lite med laddaren i ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av C.Dahlgren:

Tjenare har min galaxy här bredvid mig och tänkte bara kolla hur länge man måste ladda den, står inget i instruktions boken.

de står 100% på skärmen , kan man sätta på den och kolla runt lite med laddaren i ?

Ladda tills batteriet visar att det är fullt.

Permalänk
Medlem

Dom Galaxyn som säljs på Katshing, är dom operatörlåsta?
Katshing har väl alltid sålt olåsta men är det så fortfarande?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Sitter och skriver från min galaxy s nu. Kan inte bli mer nöjd! Vilken skärm den har! Någon som vet hur man kan få swype på svenska? Mvh mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm