Permalänk

Trådlös mus med tråd!

Permalänk

Logitech Performance MX kan köras trådat. Håll dig dock borta från den det är en usel mus. Högerknappen är trög och kör man trådlöst får man dras med en batterisparande funktion som retar gallfeber på alla användare (musen somnar till om den ligger still ett par sekunder, "smart sleep" som Logitech kallar det, varpå den måste väckas med yviga rörelser).

Permalänk

En bra fråga det där. Men om man ändå pillar med kabel, vad är meningen? Om man lirar mycket, kör man ändå kabel för att minska lag och inte har problem med batterierna mitt under ett spel? Och i Mambas fall flytar USB kabeln ändå omkring? Måste dock erkänna om den inte hade varit så dyr, skulle jag kanskeköpa den ändå....

Jag har provat olika varianter av möss, båda hemma (speciellt för spel) och på jobbet, och den enda fördelen med trådlös jag ser är ergonomi (på jobbet) och platsbrist, tex en laptop hemma på köksbordet.

Det finns inga induktiva (för laddningen) möss som är vettiga för spel, eller hur? Tror jag läste nånstans om sådana möss för grafiker?

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Skrivet av Obiwannabekenobi:

En bra fråga det där. Men om man ändå pillar med kabel, vad är meningen? Om man lirar mycket, kör man ändå kabel för att minska lag och inte har problem med batterierna mitt under ett spel? Och i Mambas fall flytar USB kabeln ändå omkring? Måste dock erkänna om den inte hade varit så dyr, skulle jag kanskeköpa den ändå....

Jag har provat olika varianter av möss, båda hemma (speciellt för spel) och på jobbet, och den enda fördelen med trådlös jag ser är ergonomi (på jobbet) och platsbrist, tex en laptop hemma på köksbordet.

Det finns inga induktiva (för laddningen) möss som är vettiga för spel, eller hur? Tror jag läste nånstans om sådana möss för grafiker?

Mjo, men med trådad mus kan man inte sitta i en fåtölj eller ligga i sängen och byta film/serie, det är den enda anledningen till jag vill ha trådlös.

Permalänk
Medlem

Inte så insatt så kan ha fel, men det brukar ju ofta vara nackdelar hit och dit med hybrider.
Så det enklaste är väl att ha 2 möss inkopplade, spela med spelmusen, styra video osv med nån enkel billig trådlös som man har liggande brevid soffan.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.