Acer släpper energisnål 27"-skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Det många här verkar vara helt ovetande om är att dpi ändring i de flesta OS funkar riktigt dåligt, win7 är inget undantag så va inte så snabba på & klanka ner på dom som ser lite sämre & som vill ha en högre dot pitch. kör själv med 1920x1080 på 24" och för mig är det perfa med standard dpi på text.

Vore kalas om dpi ändring faktiskt fungerade bra men tyvärr gör det inte det (måååååånga program som inte påverkas öht och om dom väl gör det så har det en jäkla förmåga att förskjuta delar i UI'n och därigenom göra många program oanvändbara vid allt utom standard dpi...)

Så som det funkar idag kan jag inte rekommendera annat än att skaffa en skärm med en upplösning/storlek som man känner sig behaglig med.

+1

Kan bara hålla med!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Ingen displayport?

Permalänk
Medlem

Mmmm, det är min uppfattning också. Synd att det inte går att ställa om så att en skärm med väldigt låg upplösning blir lättare att använda. Det hände nåt med synen vid trettio...

Dum fråga - vad betyder TN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussedor:

Dum fråga - vad betyder TN?

twisted nematic

Permalänk

sitter på 24" versionen av denna, helt fin skärm faktiskt, måste dock klaga lite på färg-återgivningen, men den funkar utan problem.
svärtan oandrasidan är det få som har lika bra, det gillar vi<3
tänkte bara skriva om någon sökte info

Visa signatur

Citera gärna för svar.