APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem

Vi hade riktigt kul med att jaga någon random snubbe med likadan bil nu inatt:

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Hur är bilfysiken nu? Åker man fortfarande skridskor, samt flyger bilen åt helvete om man stöter på nåt i marken?
Hur är hastigheten på bilarna? Kollade på en review och där nämndes det att alla bilar åker typ lika snabbt så 'chase' missions är onödiga(?).
Räcker verkligen ett magasin för att få en bil att explodera?
Är alla uppdrag verkligen "go there press F"

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Hur är bilfysiken nu? Åker man fortfarande skridskor, samt flyger bilen åt helvete om man stöter på nåt i marken?
Hur är hastigheten på bilarna? Kollade på en review och där nämndes det att alla bilar åker typ lika snabbt så 'chase' missions är onödiga(?).
Räcker verkligen ett magasin för att få en bil att explodera?
Är alla uppdrag verkligen "go there press F"

egQ7OT93HOo

Bilfysiken tycker jag är välldigt lik GTA 4.
Och alla bilar är inte likasnabba.

Och ja, det räcker med ett magasin från en M60 tex, men inte från en AK47'a.

Tyvärr så är det många missions som är "go there press F" men finns också många andra typer.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Alltid lika trist att försöka göra missions när det finns 13åringar vid macken som förstör missionet för en genom att få sin bil sprängd när man försöker spawna den.

Jippi vad roligt, vi förstör för någon annan.

tänk så att truckförarna är minibossar.

Skrivet av kaya:

Fick spelet igår men börjar redan tröttna på det, har ingen speltid så det går inte att logga in, när jag loggar in på deras site så står det att jag har 10h, antar det är dom pre order timmarna men nu ska jag väl ha 50h? kontaktar supporten och dom ska kolla upp det och höra av sig inom 72h lär ju inte bli förens i början av nästa vecka då, jaha men då köper jag väl 20h så jag kan lira lite iaf men nej det går inte, får felmeddelande "Enter a valid email address." men wtf det är ju en korrekt email.

det går att logga in när man inte har speltid kvar . man kan vara i social district helt utan speltid.
så det är nog fel på ditt konto .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hur får man tag i AK47? Var låser man upp den? Och heter den något annat i spelet :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Hur får man tag i AK47? Var låser man upp den? Och heter den något annat i spelet :)?

Den heter N-Tec

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Den heter N-Tec

Tackar och bockar

Permalänk
Medlem

rank 13 med en av grupperna behövs för att låsa upp den om jag inte missminner mig

på snutsidan är det tigers man ska knega hos.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

FUCK VAD HÄFTIGT! Har missat det här spelet helt *facepalm*

Vad kostar det? Är det via Steam man spelar? Kommer min dator klara det ?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Sötast
Skrivet av bbx8:

FUCK VAD HÄFTIGT! Har missat det här spelet helt *facepalm*

Vad kostar det? Är det via Steam man spelar? Kommer min dator klara det ?

Vet ej hur bra det kommer funka, borde gå hyfsat!

Finns Retail/Download/Steam versioner.

Jag köpte det för 428KR och sedan kostar det ~90kr/månaden.

MEN man kan tjäna spelvaluta genom att sälja saker till andra i spelet, och därigenom betala månadsavgiften ingame utan att betala irlcash

Permalänk
Avstängd

200 kr hos g2play om man nu vågar köpa därifrån. Endast 10h speltid dock, vilket är ca 5 dagar om man lirar 2h.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Tycker det är kul att det står "100's of players" i denna

Och att dom snackar 1000 pers per server samt 100.000 pers per 'värld' i ett par andra videor..
Medans det bara är 80 per server samt 5v5 som högst i pvp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig att det varit upp åt 8 eller mer i vissa krig för mig med helt otroligt många saker som ska droppas.

Mina karaktärer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Har för mig att det varit upp åt 8 eller mer i vissa krig för mig med helt otroligt många saker som ska droppas.

Mina karaktärer.

8 pers hehe, känns väldigt lite!

Du borde göra en Rambo / Arnold!

Citat:

Disasterous launch causes RTW staff redundencies and a ''shifting of priorities''

In an unsurprizing turn of events it has been announced by RTW today that it will be making a number of it''s staff redundent. It is unknown at this time what this ''restructuring'' and ''shifting of priorities'' entails except that the team is being downsized. Information was released today by CVG who had this to say on this unsettling development:

Citat:

Quote:
APB developer, Realtime Worlds has said that it expects some redundancies within the studio, as it looks to restructure and shift priorities.

The developer of the recently released MMO shooter, APB said the down-scaling is part of a larger change of focus to the future of the game.

He also said that staff headcounts on the MMO will increase in order to provide "total support" and to continue to create post-release content for APB.

Despite middling to low review scores Gary Dale, CEO of Realtime Worlds, said that they were proud of APB and it received a "great reception from consumers".

Before release the developers talked of expecting mixed review scores, it''s good to see that they still intend to support APB post-release despite this, maybe it still has a chance to realise its potential.

This news might explain why we have heard so little from the developers as many of them aren''t going to have jobs soon. I also feel that this doesn''t mean we''ll be seeing any significant patchings in the next month or so while the studio reorganizes themselves to run APB with a smaller development team and less funding.

Just to clarify a statement. The 'Staff Headcount' would be a general tally of everyone involved with APB from customer support to deveopment team. However the 'studio redunencies' refers to just the development team themselves as customer services are not part of the studio itself.

News: APB dev expects redundancies - ComputerAndVideoGames.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Du borde göra en Rambo / Arnold!

Oj tänkte säga på båda sidorna.

Permalänk
Avstängd

Äh. Köpte spelet. Får väl se om detta är vettigt eller ej.

När jag trycker på Purchase RTW så kommer jag til "http://direct.cod.ru/" stämmer det? Lol.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mupp3n:

Det värsta jag har varit med om änsålänge var 10vs10 om jag inte minns helt fel.

Det är MER än tillräckligt, tro mig

Men vad jag vet så finns det ingen övre gräns på hur stor fighten kan bli (xVx)

Anledningen till att man inte har mer än 80pers i varje instans är just för att det ligger på en bra nivå just där.

Är man i *centrum* så är det mycket folk runt om kring en.
Längre ut så finns det folk, men inte så mycket.

Båda två är perfekt beroende på vad du gör & hur du vill spela.

100.000 Pers är hur mycket folk en världserver kan ha som max.
Sedan inom den världservern så finns det instanser med 80 pers i varje (förutom social som är 200 pers)
Antalet instanser aktiva är direkt baserat på hur många spelare som är online vid tillfället.

Skrivet av Mupp3n:

Äh. Köpte spelet. Får väl se om detta är vettigt eller ej.

När jag trycker på Purchase RTW så kommer jag til "http://direct.cod.ru/" stämmer det? Lol.

De har haft problem med butiken pga regionskodning baserat på vilket IP man sitter på.
Jag trodde det var löst, men tydligen inte!

Om jag hade blivit redirectad till ryssland så hade jag hellre köpt det på t.ex webhallen / play eller via steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

200 kr hos g2play om man nu vågar köpa därifrån. Endast 10h speltid dock, vilket är ca 5 dagar om man lirar 2h.

Jag rekomenderar att INTE köpa från g2play. Många personer har fått sina keys bannade från ABP som köpt därifrån.

Och av egen erfarenhet så köpte jag windows 7 64bit Professional därifrån. Efter 8 månader vart nyckel blockad av microsoft. ringde upp ms support och kollade och dom kunde inget göra åt saken. sen kollade support killen up nyckeln och sa att det var en MSDNAA nyckel lol.

g2play har sålt nyckeln som jag hade köpt till massor av folk tills den vart blockad. Sen var det ett MSDNAA nyckel oxo fyfan va dom luras.

Permalänk
Avstängd

lulz.
Stör mig lite smått på fordonshandling, hög respons är det! Och sedan gillar jag inte att dom rör sig som om man hade en analog knapp/sticka.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Har du skrivet in retail cdkeyn?

Du kan inte spela på preorder cdkeyn.

eu.apb.com // my account // cdkey

Jo det måste vara det som är felet, fick bara pre order koden från play.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Sötast
Skrivet av kaya:

Jo det måste vara det som är felet, fick bara pre order koden från play.com

Den andra har du på manualen till spelet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Den andra har du på manualen till spelet

Beställde för 9 dagar sen och allt jag har fått är en pre order key i mailen :/ funkat bra att beställa från dom förut men fan va jobbigt det är att vänta när man vill spela sen att dom inte ens har en mail som man kan kontakt dom på gör ju inte saken bättre :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

När brukar ni vara online?
Är sugen på att gå med i er klan, spelar Enforcer på Patriot och nickar "Zycore" in-game.

Permalänk
Avstängd

Ser ni en svart bil med smileys på så hojta.
Är på patriot och har samma nick som här.

Tips på att fixa mycket cash snabbt? Har ju sett vissa med över 500k $ och sedan kostar ju customization för karaktären en hel del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man bara spela det online eller ? Finns det ingen typ av singelplayer ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Balken22:

Kan man bara spela det online eller ? Finns det ingen typ av singelplayer ?

Online ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fanns det en sweclockers-klan för criminals också? Uppfattar det som att de flesta spelar enforcers.

Permalänk
Avstängd

Såg en "Mystery Machine" bil helt random, aldrig sett nån innan så det var lite udda. Tänkte på scooby doo temat direkt.

Billboards är nice.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av rawman:

Fanns det en sweclockers-klan för criminals också? Uppfattar det som att de flesta spelar enforcers.

Jag kör klanen "Eight Bit" på Obeya för crims!
Eight bit - APB: All Points Bulletin

Skrivet av Mupp3n:

Såg en "Mystery Machine" bil helt random, aldrig sett nån innan så det var lite udda. Tänkte på scooby doo temat direkt.
http://img3.imageshack.us/img3/159/apb2010071123174767.jpg

Billboards är nice.
http://img248.imageshack.us/img248/3091/apb2010071122423395.j...

Du är inte på Obeya va?

Hade njutit av att döda dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag kör klanen "Eight Bit" på Obeya för crims!

Glömde visst säga att jag lirar på Patriot. Annars hade jag hakat på.