Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Silverstone chassit, men det kanske inte är vinklat 45*?

Det är vinklat 90 grader ^^

Silverstone Fortress FT02B-W (Svart/Transparent) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin

där ser du

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare

Haha, ja precis.. Så jag menade. Blir nog häftigt med det chassit. Jag skulle välja det chassi jag helst vill ha, annars blir man aldrig riktigt nöjd.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Haha, ja precis.. Så jag menade. Blir nog häftigt med det chassit. Jag skulle välja det chassi jag helst vill ha, annars blir man aldrig riktigt nöjd.

Ska dra iväg en beställning hos datorbutiken.com Dom har lite billigare frakt än vad komplett har ( 249kr usch )

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Henrikfotograf:

Ska dra iväg en beställning hos datorbutiken.com Dom har lite billigare frakt än vad komplett har ( 249kr usch )

Lycka till med det mannen. Misco har inte chassit? De har ju gratisfrakt till oss Swecare.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sack:

Lycka till med det mannen. Misco har inte chassit? De har ju gratisfrakt till oss Swecare.

Silverstone Fortress FT02B-W (Svart/Transparent) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin Ser inte ut som det, btw har Misco också fraktfritt för oss? Didn't know.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Silverstone chassit, men det kanske inte är vinklat 45*?

jag har då aldrig sett ett chassi med en plåt vinklat 45grader..
90grader däremot, rätt ska vara rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det va bara datorbuktiken.com som hade det chassit med fönster (FT02B-W) som jag ville jag ville ha
Så nu ska mitt "lilla" projekt starta när jag får hem detta chassi och sen ett nytt 750/850 corsiar agg som ska sleevas och fin uppgradering så detta kommer nog ta några veckor

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Haha, ja precis.. Så jag menade. (Syftande på 90*) Blir nog häftigt med det chassit. Jag skulle välja det chassi jag helst vill ha, annars blir man aldrig riktigt nöjd.

Skrivet av TehRuben:

jag har då aldrig sett ett chassi med en plåt vinklat 45grader..
90grader däremot, rätt ska vara rätt

Rätt ska vara rätt, och vi har ju redan rätt ut det.

Skrivet av MulleEng:

De har de minsann. Du hittar säkert koden i deras tråd.

Skrivet av 24mbit:

Det va bara datorbuktiken.com som hade det chassit med fönster (FT02B-W) som jag ville jag ville ha
Så nu ska mitt "lilla" projekt starta när jag får hem detta chassi och sen ett nytt 750/850 corsiar agg som ska sleevas och fin uppgradering så detta kommer nog ta några veckor

Ser fram emot det!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Lite progress på nätaggregatet jag fick ifrån Misco. Har kommit en bit nu. Vad som är kvar är Molex, Sata och lite lödande för en 8pin moderkortskontakt.

24pin ATX

2x PCI-e 6pin

Vilken av dem är snyggast? Färgmässigt. Ska sleeva om någon av dem så att de ser ut som den andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ATX´n Tycker jag e snyggast. (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

pci-e snyggast enligt mig.

tycker de blir för mycket svart och mycket roligare med lite färg

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Konichiwa:

ATX´n Tycker jag e snyggast. (:

Skrivet av TrahN:

pci-e snyggast enligt mig.

tycker de blir för mycket svart och mycket roligare med lite färg

Mycket till hjälp det här blev då! Antingen mycket färg, eller mer "stripes". Vad kan vara snyggast.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Rätt ska vara rätt, och vi har ju redan rätt ut det.

ber om ursäkt, de posterna var ej synliga när jag skrev mitt inlägg..

slänger även in min röst. ATX-kontakten såg bäst ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Mycket till hjälp det här blev då! Antingen mycket färg, eller mer "stripes". Vad kan vara snyggast.

Mycket färg och stripes!

Aja, jag tycker du ska ha mycket färg, då chassit är svart så tycker jag det är lätt att svart får överhanden.
Det ska inte vara för mycket färg heller, så det är en fin balansgång det dära

Men jag röstar för PCI-E sättet.

Permalänk
Medlem

Happ, här trodde man att man var rätt unik med att fläta kablarna, så är tydligen inte fallet ^^ Jag delade upp min 24pin i 4st flätor istället för att göra en fläta om 24 kablar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt med flätat!

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med om att pci-e kablarna är snyggare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TehRuben:

ber om ursäkt, de posterna var ej synliga när jag skrev mitt inlägg..

slänger även in min röst. ATX-kontakten såg bäst ut

Såpass! Jag gillar också ATX kontakten mest..

Skrivet av zarklon:

Mycket färg och stripes!

Aja, jag tycker du ska ha mycket färg, då chassit är svart så tycker jag det är lätt att svart får överhanden.
Det ska inte vara för mycket färg heller, så det är en fin balansgång det dära

Men jag röstar för PCI-E sättet.

Mycket svårt.. Men får man det rätt blir det epic.

Skrivet av Valiumballong:

Happ, här trodde man att man var rätt unik med att fläta kablarna, så är tydligen inte fallet ^^ Jag delade upp min 24pin i 4st flätor istället för att göra en fläta om 24 kablar.

Ah, satan då. Jag har tänkt att fläta lite mer avancerat nu. Min ATX är just nu uppdelat i 3, mest för att se hur man kan ha för olika färgkombinationer. Min ATX kommer antingen bli en stor, eller två, en över och en under.

Skrivet av of-doom:

Grymt snyggt med flätat!

Ja, det blir lite annorlunda!

Skrivet av MulleEng:

Håller med om att pci-e kablarna är snyggare.

Det kommer att bli en blandning mellan dem. Vi får hoppas att ni gillar det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ATX var så mycket cleanare. Det var snyggt, den andra kombinationen blev för mycket!

Anser du nästan kan tänka på göra 3 flätor på ATX sladden då det ser mer ordnat ut desto tunnare du gör kabellaget. Tunnare=snyggare.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara bra om de blev jämt över alla tre färgerna, att du tar t.ex tre röda, tre vita och tre svarta eller bara tar två färger, du bestämmer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Definitivt annorlunda med flätat. Ser fram emot det klara resultatet.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Trevlig med extra sponsorer

Tycker du borde lägga in 1 till vit och orange på ATX kabeln, blev väldigt mörkt med så mycket svart, sen är ju chassit också svart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pci-E kablarna tycker jag var snyggast. Som xion_drifter sa så är chassit också svart så det blir lite mycket svart då, fast å andra sidan syns färgen orange väldigt mycket.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scoorch:

ATX var så mycket cleanare. Det var snyggt, den andra kombinationen blev för mycket!

Anser du nästan kan tänka på göra 3 flätor på ATX sladden då det ser mer ordnat ut desto tunnare du gör kabellaget. Tunnare=snyggare.

Blev en fläta, med 6st kablar i varje. Jag har därmed flätat med fyra rader. Blev relativt schysst för att vara jag som flätat. Kanske får morsan eller någon annan brud göra det åt mig sen. *Host* Trying to get my macho-stats back *Host*.

Skrivet av Mike.a:

Skulle nog vara bra om de blev jämt över alla tre färgerna, att du tar t.ex tre röda, tre vita och tre svarta eller bara tar två färger, du bestämmer.

Jämt över alla tre blir för enkelspårigt tror jag. Lite over the edge ska det ju vara. Jag har dessutom så extremt mycket svart sleeve hemma så vill slösa lite på den. Den vita har jag sammanlagt typ 1-1.5m kvar av. Orange har jag en del, men vill heller inte ha halloween tema.

Skrivet av Rizzt:

Definitivt annorlunda med flätat. Ser fram emot det klara resultatet.

Nu när sleevingen börjar bli vardagsmat här i datorvärlden måste man ju göra någonting extra för att sticka ut. Antingen med originella färger eller ja.. Flätor och annorlunda färger.

Skrivet av xion_drifter:

Trevlig med extra sponsorer

Tycker du borde lägga in 1 till vit och orange på ATX kabeln, blev väldigt mörkt med så mycket svart, sen är ju chassit också svart.

I feel you there. Det blev en liten blandning mellan pci-e och atx kabeln. Två av fyra rader har PCI-E färgerna och två är svarta, kommer nog dra in en vit eller orange kabel i dem också så de syns. Så då blir det en riktig fusion av de två som jag visat upp.

Skrivet av HoBb3:

Pci-E kablarna tycker jag var snyggast. Som xion_drifter sa så är chassit också svart så det blir lite mycket svart då, fast å andra sidan syns färgen orange väldigt mycket.

Det är en fin balansgång, och det är svårt att få det rätt när jag inte har chassit och allt framför mig. Men jag tror nog att det löser sig väl. En sak är säker, och det är att jag är glad över att ha vit sleeve. Orange+svart var ingenting för mig. Men det vita neutraliserade det hela väldigt bra.

Tänker dock lite på cougar aggen när jag sleevar. Det är inte så trevligt när man försöker vara originell. xD

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Fractal-Design, min första sponsor som lade grunden till det här bygget kom med en riktigt trevlig överraskning.

Skrivet av Jenny @ Fractal-Design:

Hej hej!

Idag har vi fått in Array på lager Äntligen!!

(2 min senare)

Nu har Array gått iväg till dig

Mvh,
Jenny

Snart kommer alltså projektet att sätta igång på allvar. Allt fram tills nu har varit pre-build. Tack för erat visade intresse. Att ni är så intresserade gör mig peppad att ge allt! Tack!

Vill också tacka Fractal-Design, EkWb, Enermax, Misco och Coolingstuff för deras enorma engagemang och hjälp i det här projektet.

Let's rock'n roll!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härligt att det sätter gång på riktigt nu. Bara att jobba skiten ur sig så vi får se lite trevliga bilder
Ne men det ska gå allt annat än snabbt så man inte gör för mycket fel.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Härligt att det sätter gång på riktigt nu. Bara att jobba skiten ur sig så vi får se lite trevliga bilder
Ne men det ska gå allt annat än snabbt så man inte gör för mycket fel.

Mycket tänk blir det ju, men arbeta hårt ska jag göra. Åker utomlands om en vecka och vore ju inte fel att ha bygget klart innan dess. Men det är nog önsketänkande. Har en massa saker jag måste göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Glöm inte att göra en liten mini recension på Array R2 när du får den. Nyfiken på vad skillnaderna är.

Edit: Glömde fråga. Nått jag tänkt på länge. Var i helvete ska ni göra av hårdiskarna? (ursäkta franskan) En 3.5 och SSD vore ju bra o ha i lådan.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Glöm inte att göra en liten mini recension på Array R2 när du får den. Nyfiken på vad skillnaderna är.

Edit: Glömde fråga. Nått jag tänkt på länge. Var i helvete ska ni göra av hårdiskarna? (ursäkta franskan) En 3.5 och SSD vore ju bra o ha i lådan.

En recension blir det. Precis fått hem chassit. Ja, HDD'na är ett problem. Speciellt med min gigantiska pump, (Gigantisk i sammanhanget). Men SSD och förhoppningsvis 2 till SSD'er kommer det bli i det här bygget. Annars 2.5" HDD's men jag kan prova med 3.5" för att se om det går in. För din skull.

Appropå det.. Jag måste bygga mig en nas, kanske köper ett till chassi och har HDD's i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

En recension blir det. Precis fått hem chassit. Ja, HDD'na är ett problem. Speciellt med min gigantiska pump, (Gigantisk i sammanhanget). Men SSD och förhoppningsvis 2 till SSD'er kommer det bli i det här bygget. Annars 2.5" HDD's men jag kan prova med 3.5" för att se om det går in. För din skull.

Appropå det.. Jag måste bygga mig en nas, kanske köper ett till chassi och har HDD's i.

Kör allt på ett usb minne! haha