Värt att köpa begagnat PS3?

Permalänk

Värt att köpa begagnat PS3?

Tjena!
Nu när sommarjobbspengarna har kommit så funderar jag starkt på att köpa ett PS3. Jag vill helst ha det för att lira fifa 10, RDR oc Maffia 2 med polarna. Har fått ett erbjudande av en bekant att köpa hans PS3 40gb "tjockversionen", en handkontroll och fem spel för 2000kr.
Jag tycker själv det är ett bra pris men funderar lite över om det är värt det?
Har redan två hyffsade datorer som jag kan spela alla spel jag vill på med bra grafikinställningar. Sedan om jag nu köper PS3:et måste jag köpa en extra handkontroll (500kr), en HDMI-sladd (300kr) också.
Sedan vill jag ha de tre spelen sm jag nämnde ovan, ja som du märker rinner pengarna iväg.
Så min stora fråga är om det är värt att köpa PS3:et från kompisen?
Kommer ha det kopplat till en 50tums-TV som är HD-ready, har inget hemmabiossytem eller liknande än heller >(

Tacksam för svar!

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

Kan personligen säga att 40gb Modelen var det sämsta köp jag gort. Fläktarna gick på hög varv hela tiden och efter 3 månader dog den, Dock hadde jag tur när jag åkte in till game, Dom hadde inga 40 inne så fick en 80 i stället. På den så går fläktarna tyst som tusan Men kanske bara var min 40gb som lät som 2 dammsugare. Men men i alla fall. Jag tycker att det är grymt skönt att köra på ps3 i stället för dator så länge det inte är FPS Spel för då ska man ha mus. Går väll förmodligen att koplla in utan problem det också. Sen det skönaste av allt är att man behöver aldrig bry sig om specc bara köra in skivan och njuta. Sen att det är blue-ray spelare skadar ju inte heller direkt Angånde tv så kör jag på en Samsung 50" ps50b535 full hd Plasma och på spel som final fantasy 13 som körs i 1080P är det en jävla skilnad att gå över till 1080i bara för man ej har full HD. Sen angånde köpet, En begangnad ps3 på tex game kostar runt 1600+ så frågan är ju om du är intresserad av dom 5 spelen han har eller ej Hoppas det var till nån hjälp.

Permalänk
Skrivet av Zodi@k:

Kan personligen säga att 40gb Modelen var det sämsta köp jag gort. Fläktarna gick på hög varv hela tiden och efter 3 månader dog den, Dock hadde jag tur när jag åkte in till game, Dom hadde inga 40 inne så fick en 80 i stället. På den så går fläktarna tyst som tusan Men kanske bara var min 40gb som lät som 2 dammsugare. Men men i alla fall. Jag tycker att det är grymt skönt att köra på ps3 i stället för dator så länge det inte är FPS Spel för då ska man ha mus. Går väll förmodligen att koplla in utan problem det också. Sen det skönaste av allt är att man behöver aldrig bry sig om specc bara köra in skivan och njuta. Sen att det är blue-ray spelare skadar ju inte heller direkt Angånde tv så kör jag på en Samsung 50" ps50b535 full hd Plasma och på spel som final fantasy 13 som körs i 1080P är det en jävla skilnad att gå över till 1080i bara för man ej har full HD. Sen angånde köpet, En begangnad ps3 på tex game kostar runt 1600+ så frågan är ju om du är intresserad av dom 5 spelen han har eller ej Hoppas det var till nån hjälp.

Finns ett game här inne i stan, får dra i och kolla om de har nåra begagnade där.
Det är inget av de spelen som följer med jag är intresserad av utan hade tänkt att lämna in dem isf. Behöver man köpa en HDMI-kabel? ger det mycket bättre bild eller är det marginell skillnad?
Hoppas på att dem har något begagnat PS3 slim på game för ungefär 2k. (cross my fingers)

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

Jag har en xbox 360 och jag kan då säga att jag upplevt skillnaden otroligt stor med hdmi kabel. Så enligt mig är det ett måste, framförallt om du ska spela på en 50 tum tv.

Men det betyder inte att det kostar 300 kr för en sladd, eller hur lång ska du ha, 10m? :s
Du behöver ju inte köpa dom dyrare varianterna, funkar lika bra med en billig sladd så länge det är hdmi så kmr det garanterat bli mycket bättre!

Mvh Simon

Permalänk
Medlem

Du MÅSTE ha en hdmi kabel om du har en hd tv, annat är bara dumt, testade själv för några dagar sedan, och oja, bilden blir bra mycket bättre!

Tips är att åka på dollarstore och hämta upp en 2 meter kabel för 40:- , inte direkt dyrt och kabeln är som sagt digital och håller lika bra bild och ljud kvalitet som alla andra hdmi kablar

Permalänk

Behöver man inte en speciell HDMI-kabel för ps3? Har inte de en slags egen utgång på konsollen eller är jag helt ute och cyklar?
Jag behöver bara en kabel som är 2meter egentligen, funkar det med vilken som helst?

(UPDATE)

Har nu googlat runt lite och förtstått att det går att köra med en "vanlig hdmi-kabel" till ps3.
Hittade även en sån här smart grej: PS2 to PS3 Converter (Logic3) /PS3 - spelbutiken
Har en nästan oanvänd original ps2-kontroll hemma så om jag köper en sådan converter så slipper jag väl att köpa en extra ps3 handkontroll? Det borde väl funka så som det står i texten?

Då blir det ju plötsligt mycket billigare, convertern och en 2meters hdmikabel år på 300kr ungefär.

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini