Bästa vapnen i COD MWF2

Permalänk

Bästa vapnen i COD MWF2

Hej,

Tänkte försöka med den enkla vägen och fråga er.
Jag har trott att vapnen låses upp (baserat på level) i den ordning som de är kraftfulla sas. Men nu är jag tveksam...
Om man har tillgång till alla vapen (level 70), vilket inom varje kategori skall man satsa på att "uppgradera". Jag förstår att det kan vara baserat på spelstil och så klart.. smaksak. Men om du skulle tycka något..?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

MG 42 Colt, helt klart

Permalänk
Medlem

Nuke.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av EEdwin:

This.

Permalänk
Medlem

Spas-12, rpd, acr, ump-45, m-93 raffica, intervention och m21 är väl det jag använder mest. Vad det blir beror på gamemode samt om det är hardcore.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Spas-12, rpd, acr, ump-45, m-93 raffica, intervention och m21 är väl det jag använder mest. Vad det blir beror på gamemode samt om det är hardcore.

Alltid hardcore.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Intervension då det är det ända vapnet jag använde. Spelar inte mw2 längre

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare

För rush/allmänt pwn kör man

UMP-45 + FMJ
Maraton/slight of hand
Stopping power
Steady aim

Om man vill ha killstreaks kör typ

ACR + FMJ
Slight of hand
Stopping power
Ninja

Spelar inte heller MW2 längre...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

black ops (A)

Permalänk

Spas 12

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

G18 akimbo?

Det enda som jag älskade i 007 nightfire xD

eller var det bara burstarna man kunde dual wielda på det?:S kmr inte ihåg xD

Permalänk

Famas + RDS & HBS, Lightweight & Ninja Pro fungerar snuskigt bra i hardcore, alternativt kan man ju skita i rds och köra sleight of hand istället för bling men jag föredrar att se vad jag skjuter på och ha lite fetare secondary i.o.m. blind pro

Annars har ACR'en betydligt mindre rekyl än många andra vapen, troligtvis bästa alternativet om man inte gillar att skjuta i bursts

Av krypskyttegevären är nog M21'an överlägsen, trots detta kör jag mest intervention då den är betydligt roligare. Silencer är att rekommendera oavsett vilken man har.

Secondary vapen bör alltid vara G18 Akimbo, förjävla lamt ja men det är utan tvekan det brutalaste man kan ha.

Spelar aldrig med SMG's eller LMG's så jag kan inte uttala mig där, men augen är häftig.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Assaultclass: Scavanger, Stopping power och Ninja Pro
Scar-H med silencer, secondary Thumper
Claymore samt valfri secondary grenade
Fungerar väldigt väl, speciellt inom domination.

Rushclass: Marathon, Stopping power och Ninja Pro
UMP med silencer, secondaty SPAS12
Semtex samt valfri secondary grenade
Väldigt bra klass om du är ute efter att röra dig hela tiden.

Permalänk
Medlem

M9 pistol only samt FMJ, har runt 1500 headshots med den sen maraton, lightwaight, commando perks. Sen UAV för 100% uav uptime, care crate, emergency airdrop som streaks.

tactics: Se till att vara där fienden inte tror att du ska vara med alla speed buffs, commando pro för no falling dmg ( kniv överfall) så du kan ta dig fram ostört. Flanka fienden och ta dem med headshots/nackskott lär dig även snipa med M9 så du slipper byta vapen, har du kasst aim så kör uzi med 4x scope/ som alternativ om du behöver snipa. Varge gång du springer runt ett hörn så kör du iron sight ifall du stöter på någon. Sist men inte minst, aima bara mot huvudet, resten av kroppen fins ej! och du kommer ha en sjuk aim om 1 vecka eller 2

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Tactical knife med Marathon Pro, Commando Pro och Lightweight Pro ftw!

Nä, men jag gillar skarpt Barrett och Intervention, men det har dock inte gått något vidare den senaste tiden med dem..

Permalänk
Medlem

Single fire

Jag föredrar single fire vapen eftersom de ger bättre precision (+bättre stats). Har endast två klasser, en med Fal (grenade launcher) och Magnum (tactical knife), och en med WA2000 (underbar med thermal) och Magnum (tactical knife). Claymores används i båda klasserna och med Scavenger får man ju nya hela tiden

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiJo:

Jag föredrar single fire vapen eftersom de ger bättre precision (+bättre stats). Har endast två klasser, en med Fal (grenade launcher) och Magnum (tactical knife), och en med WA2000 (underbar med thermal) och Magnum (tactical knife). Claymores används i båda klasserna och med Scavenger får man ju nya hela tiden

Föredrog g3 i mw1 men FALen är så grymt kass i mw2 så använder den aldrig.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Föredrog g3 i mw1 men FALen är så grymt kass i mw2 så använder den aldrig.

Korde ocksa G3 i MW och alskade den. Plus att den hade styrka kvar aven med silencer. Men FAL ar sa nara det vapnet jag kan komma i MW2 utan att behova anvanda snipers. Och jag tycker den ar underbar nu nar man anvant den en langre period..

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiJo:

Korde ocksa G3 i MW och alskade den. Plus att den hade styrka kvar aven med silencer. Men FAL ar sa nara det vapnet jag kan komma i MW2 utan att behova anvanda snipers. Och jag tycker den ar underbar nu nar man anvant den en langre period..

Gillade inte alls den, men har inte provat den mer än nån minut heller. Föredrar dock ump med silencer över alla andra vapen i hardcore, raffica är ett bra andravapen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Spas 12 är sjukt bra, den är nästan lika som akimbo 1887 var innan updaten.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

UMP: med silencer
PP2000: med silencer
Stun grenades
Semtex

-Sleight of hand Pro
-Lightweight Pro
-Ninja Pro

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM