Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Evony?

Blev lite förvånad när jag inte hittade några trådar om Evony här, måste ju vara fler än jag som spelar? Eller får man inte diskutera det?

Så om man får prata om Evony så kanske man kan göra det i denna tråd?
Tips och trix, allianser etc...

Själv vill jag undvika krig till varje pris men det verkar svårt. Är med i allians som heter Peaceful men inte ens de verkar tro att de får vara ifred...

Några tips?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Är det spelet kul? Bra grafik? Många som spelar? Är det verkligen helt gratis?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ha ha... Jag slutade spela evony för ca ett halvår sedan. Inte för att det inte var kul men jag hade nått till en nivå där man nästan var tvungen att var online dygnet runt. Jag har sett lite reklam nu att de har ändrat spelet nu så att man inte ska behöva "farma" så mycket (plundra städer som är styrda av datorn). När jag spelade var man tvungen att ha så stora trupper för att försvara sig så att det man producerade själv inte räckte utan man var tvungen att kontinuerligt plundra. Dessutom säger de att det ska vara slut med "bullying" också, dvs mäktiga spelare plundrar newbies efter att deras skyddstid på 7 dygn har gått ut. Jag vet inte hur det är med det men det låter ju bra. Där kommer också frågan om det verkligen är gratis in, ja det är det men du kan köpa olika upgrades och saker som snabbar upp utveckling och produktion. Utan att köpa sånna grejer var det svårt att överleva när jag spelade. Jag kanske la ner mellan 150 och 200 dollar under de 8 månader som jag spelade, långt i från de som hostade upp mest (som exempel kan jag väl säga att i menyn där du väljer hur pengar du vill sätta in på ditt evonykonto kan du välja 3000 dollar...). Grafiken är helt ok men det är inte den som gör spelet utan hur du agerar med dina med- och motspelare. Jag var med i två allianser vilka båda var väldigt trevliga med lite äldre spelare (från hela världen, mest USA) som gärna hjälpte till och höll en god ton i chatten. Jag har fortfarande kontakt med några andra spelare (som också slutat spela ).

Prova, det kostar ju inget men det är ganska beroendeframkallande.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Evony är väll dock ingen shooter, såvida det inte finns något mer spel än det Evony jag tänker på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Evony är väll dock ingen shooter, såvida det inte finns något mer spel än det Evony jag tänker på.

När jag la in denna för länge sedan har jag absolut för mig att jag la in den under någon online spel-rubrik..?
Kanske hände något när nya sidan kom på plats?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

När jag la in denna för länge sedan har jag absolut för mig att jag la in den under någon online spel-rubrik..?
Kanske hände något när nya sidan kom på plats?

ahh, såg inte att posten var så gammal, så du kan ha mycket rätt med att något sket sig med sidbytet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //