Permalänk
Skrivet av Hubbe1:

Fungerar hur bra som hellst....hos mej i alla fall.

Samma här

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det ska bli så jävla gött att bli av med combort. Kommer få fiber i september... Comhem har typ jämt krånglat, nu funkar inte nätet, tvn, telefonen blir så less

Edit: inte så konstigt att det låg nere förut

Haveri i Comhems nät i Östersund - Östersund - op.se

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Är så sjukt less på comhem, har fungerat riktigt dåligt den senaste tiden. Tappar kontakt med internet 2-3 ggr per dag, då får man starta om modemet och vänta på att den (i bästa fall) ska få kontakt igen. Dom senaste dagarna har problemet förvärrats, går segt så in i helvete att ladda hemsidor och ibland fungerar det inte alls. Det skumma är att det fungerar klockrent att spela exempelvis WoW och även att höra vad alla andra säger på ventrilo, men när jag säger något så laggar jag till som fan och allt jag säger kommer 3-4 minuter efter. Hade samma problem för någon månad sen och ringde då kundtjänst, första gången sa tjejen jag pratade med "jag ska kolla en sak" och kopplade sedan bort samtalet (vafan?), andra gången kom jag till en mycket sympatisk tjej som gick in i mitt modem och fipplade lite, sen funkade det klockrent i några veckor. Ska ringa igen idag.. Suck.
Driftavbrottet här i Östersund igårkväll gjorde inte saken bättre. Som du säger eratrix, skönt som fan att Östersundsbostäder äntligen har insett fakta och fimpar kombort.. Men hade föredragit om det kunde fungera acceptabelt fram till dess iaf..

Slut på gnäll från mig, over and out.

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem

Låter som nåt dns strul som min morsa hade för några dagar sen, tycker du skall testa googles dns som är enkel att koma ihåg dessutoom 8.8.8.8, det funkade för morsan.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Avstängd

Blir trött nu

Hej

Börjar med att säga att jag har varit skitnöjd med comhem när vi skaffade det i januari MEN nu under dom senaste 2 månaderna så har våran telefon lagt av lite då och då. Har ringt support ett antal gånger och ärendet har gått till felsökning 2 ggr och fått meddelande om att felet har rättats till, och dagen efter har vi ingen telefon igen.

Men nu ringde jag förra veckan till dom och då gjorde dom en nyregistrering av modemet ( som dom har gjort varje gång) och sedan senare på kvällen så försvinner ALLA inställningar som jag hade på modemet. Så någonting gjorde dom utan att kolla om det var ok först. Men efter att detta skedde så har både det trådade och trådlösa ballat ur totalt. Trådlösa är segare än någonsin då det funkade hur bra som helst innan senaste gången jag ringde och samma med trådat. Har gjort tester på speedtest.net och hastigheten är det inga större fel på men däremot när jag har kört pingtest.net så visar det mellan 50-90% packetloss (gjort på trådat nätverk). Verkar skumt tycker jag. Samma med trådlösa fast med lite sämtre hastighet.

Nu börjar mitt tålamod tryta när dom inte kan fixa detta problem. Och det enda dom säger när man ringer dom är "Det ser normalt ut i modemet, är nog bara att starta om modemet". Ska man behöva göra detta varje dag?

Ne krånglar dom mer byter jag till Telia istället.

Permalänk
Medlem

Tjena.
Sitter på Comhem XXL 100/10. Funkat kalasbra fram tills en månad tillbaka då speciellt torrent har levt sitt egna liv.
Brukar alltid kunna maxxa upp emot 13mb/s men numera kommer jag max upp i 7.2 sen dimper den ner till 2 och lägger sig sedan på ~3. Jag vet att torrent beror på motparterna m.m men det har alltid gått bra tidigare. Och eftersom den allitd ökar upp till 7.2 sen dör så är det ju lite mystigt. Någon annan som råkat ut för samma problem? eller har något bra svar? Får bra värden på tptest.se

Har Netgear routern med V21.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag fick min XXL inkopplad idag. Gjorde pingtest och det ser bra ut:

Permalänk
Medlem

Jag har på senare tid haft jävligt mycket strul med mitt comhem modem... Problemet är att så fort jag kopplar upp mig med en trådlös enhet så funkar det bra men så fort jag ska surfa så startas modemet om. Så jag testade att koppla upp mig med en bärbar dator och spela spel som använder internet uppkopplingen så uppstår inget problem. Men så fort jag surfar så startas modemet om..

Detta problem har jag haft sen jag fick comhem... 7 månader nu. Jag är inne på 4 modemet och tekniker har varit på plats och kollat. Börjar bli rätt trött på detta....

Permalänk
Medlem

Reseta min router igår för vårt trådlösa ej ville funka och nu kan jag inte ladda ner torrents överhuvudtaget Jag kan seeda saker jag laddat ner innan och ladda ner en nerladdning jag hade igång när jag reseta :/ Men varken private trackers eller piratebay funkar och åtminstone piratebay har alltid funkat utan att behöva fixa till något med settings :/ Internet är riktigt snabbt och funkar perfekt men torrents funkar inte alls Har stängt av grejer som folk föreslagit i denna tråd men inget hjälper Någon som kan hjälpa?:(

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KandZor:

Reseta min router igår för vårt trådlösa ej ville funka och nu kan jag inte ladda ner torrents överhuvudtaget Jag kan seeda saker jag laddat ner innan och ladda ner en nerladdning jag hade igång när jag reseta :/ Men varken private trackers eller piratebay funkar och åtminstone piratebay har alltid funkat utan att behöva fixa till något med settings :/ Internet är riktigt snabbt och funkar perfekt men torrents funkar inte alls Har stängt av grejer som folk föreslagit i denna tråd men inget hjälper Någon som kan hjälpa?:(

Hjälper inte till med sånt egentligen, men du har ju resettat den så öppna portarna igen.

Permalänk
Medlem

Har kört igenom guiden på portforward så borde vara öppna :/ Nu kan jag inte logga in på routern heller adressen den ska finnas på blir bara en tom sida :/
Förresten glömde nog säga men har cg3100 från com hem om de hjälper att veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av KandZor:

Har kört igenom guiden på portforward så borde vara öppna :/ Nu kan jag inte logga in på routern heller adressen den ska finnas på blir bara en tom sida :/
Förresten glömde nog säga men har cg3100 från com hem om de hjälper att veta

Testat båda adresserna? 192.168.0.1 och 192.168.100.1?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Angående port forwarding och sånt, jag kör UPnP och det verkar fungera bra även om man inte har lika mycket kontroll förstås. Program som t.ex. uTorrent slår automatiskt upp en port i routern, vilket gör det smidigt att ha random varje gång jag startar klienten. Finns det några nackdelar med UPnP i övrigt?

Permalänk
Medlem

Detta utspelade sig för en ~6 år sedan, en jag jobbade ihop med kom en dag & sa att hans dlink router la av hela tiden.. vilket skit enligt honom.. han skulle samma dag köpa en ny.. dagen efter kom han & berättade att han köpt en netgear men den var samma skit som dlinken den la av för honom samma kväll.. vilket jag tyckte var märkligt men men, samma kväll var jag hemma hos honom & direkt såg jag vad felet var.. routern satt inklämd på högkant mellan skrivbordet & elementet!!! hehe... flyttade upp den i fönsterkarmen & sedan dess har den fungerat & även dlinken visade sig vara felfri.. Så kontentan är att placera er router/modem luftigt samt rikta gärna en fläkt av något slag mot den/dem & upphör/minskar problemen då så kan man väl dra slutsatsen att ni minst har ett värmerelaterat problem..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

routern satt inklämd på högkant mellan skrivbordet & elementet!!!

Jösses hur tänker en sådan persson egentligen?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

kontentan är att placera er router/modem luftigt samt rikta gärna en fläkt av något slag mot den/dem

Men vid ett element är det väl ganska luftigt, det borde ju vara rikligt med luftströmmar runt om där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Jösses hur tänker en sådan persson egentligen?

Inte alls?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

hejsan!

jag sitter på 100/10 tjänsten och då netgear 3100 som alla andra. och här om dagen köpte jag en laptop. och kopplade in den via en nätverkskabel bredvid min stationära. men på laptopen får jag alltid RÖD lampa på modemet.

jag har felsökt så gott jag kunnat själv. min första tanke var att det var för dålig nätverkskabel, så jag drog iväg o köpte en ny av cat-5 kvalitet. men det hjälpte föga. nätverkskortet är av 1000/100/10 typ så det borde inte heller vara problemet. sägas bör att jag kommer ut på nätet dock. inte lika bra hastigheter som på stationära dock.

någon vänlig själ som kanske vet vad som skulle kunna vara problemet? jag är hjärtligt tacksam för alla tankar och funderingar kring detta problem.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Skrivet av hårdnackad:

hejsan!
jag sitter på 100/10 tjänsten och då netgear 3100 som alla andra. och här om dagen köpte jag en laptop. och kopplade in den via en nätverkskabel bredvid min stationära. men på laptopen får jag alltid RÖD lampa på modemet.

Röd lampa betyder ju att du inte har 1000 mbit/s, är du säker på att din laptop klarar det? I så fall sitter nog felet i nätverksinställningarna.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Måste säga att comhem har verkligen skärpt sig vad det gäller hastigheten samt stabilitet. Har haft deras 100Mbit tjänst sedan 8 månader tillbaks nu.

Dessa siffror får jag dygnet runt och är extremt nöjjd med comhem just nu.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av distortion10000:

Röd lampa betyder ju att du inte har 1000 mbit/s, är du säker på att din laptop klarar det? I så fall sitter nog felet i nätverksinställningarna.

jag köpte den här ist. för att köra på en netbook. Elgiganten - Toshiba Satellite C650D-113 det är som sagt ingen värsting på något sätt.. men visst borde väll nätverkskortet klara 100 tjänsten?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Skrivet av hårdnackad:

jag köpte den här ist. för att köra på en netbook. Elgiganten - Toshiba Satellite C650D-113 det är som sagt ingen värsting på något sätt.. men visst borde väll nätverkskortet klara 100 tjänsten?

jovisst, den borde funka fint, och gör det säkert också. Röd lampa betyder inte att nätverket inte fungerar, det betyder bara att du har kopplat in en dator som inte kör 1000 mbit/s (dvs 100 eller 10 mbit/s).

Röd lampa är alltså inget fel så du kan vara lugn och surfa vidare på din laptop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Din Laptops kort är inte Gbit. Den är 10/100 och därför modem lampa lyser röd. Det står i manualen, "Green indicates 1,000 Mbps. Amber indicates 10/100 Mbps." Det är inget fel att den lyser röd.

Permalänk
Skrivet av hesa80:

Din Laptops kort är inte Gbit. Den är 10/100 och därför modem lampa lyser röd. Det står i manualen, "Green indicates 1,000 Mbps. Amber indicates 10/100 Mbps." Det är inget fel att den lyser röd.

tackar. då vet jag hur det ligger till nu. case closed då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack comhem :)

Permalänk
Medlem

Det ser mycket bra utr får du samma vid upprepade tester, eller va det bara ett "luckyshot"

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Hejsan,
frågan är kanske både självklar och dum för er som kan men jag ställer den ändå i hopp om svar.
Jag flyttade nyligen ifrån min lägenhet där jag haft en 24/10Mbit comhem-uppkoppling
hem till mor och far som har bredband ifrån Telia.
Vilket sorts modem det är som jag fått från comhem vet jag inte förutom att det är ett Scientific Atlanta och att det står 2434 längst ner på det och den har även en antenn.
När jag bodde i lägenheten hade jag lankabeln kopplad till datorn
samtidigt som jag kunde använda antennen och det trådlösa nätverket för att vara
online via min PS3.

FRÅGA.
Mitt comhemabonnemang är uppsagt men kan jag på något sätt använda modemet här
hemma hos mam och pap så vi kan nyttja den trådlösa funktionen då deras ZyXEL-modem från Telia ej har någon antenn? (Det finns för övrigt inte något comhemuttag här i huset)

Permalänk
Medlem

Jag har XL abonnemang med 50/10 modemet heter Cisco EPC2607. Hastigheten har varit ung som lovat, inte prick men tillräckligt nära. Ladda sidor har tagit ibland längre tid som tidigare nämts i tråden. Värre har det varit med onlinespel där modemet går ned nästan varje kväll och då flera ggr per kväll men jag har int ekontaktat supporten för det.

Värst blev det i lördags på förmiddagen då modemet bara gav upp. Power lampan lyste men ingen kontakt med internet. Startade om (ur med koaxialkabel och så) men det hjälpte inte. Ringde supporten och då fick jag hålla RESET knappen under en minut men supporten fick ingen kontakt med modemet och modemet med internet. Tekniker skulle komma nästa veckans fredag! Fram till det beskedet hade jag inga negativa tankar om Comhem.

Senare under dagen startade jag om modemet och den fungerade ett tag men gick ned igen. Under natten var den urpluggad helt och på söndagen satte jag en bordsfläkt för att kyla modemet och den funkade hela dagen. Inte speciellt varmt ute, ca 20 grader Celsius. Sedan dess har modemet fungerat även utan fläkt. Teknker ska komma som sagt på fredag men nu vet jag inte... vill inte åka på att betala 500 SEK för ingenting.

Söndagen ringde jag tre ggr till Comhem för jag var nyfiken om deras 100/10 och jag misstänkte att modemet är trasig. Första samtalet skulle jag få 3 första månader för 99:-, andra samtalet skulle jag få 2 månader (hade glömt kolla vad modemet kostar) och vid tredje när jag skulle beställa så finns inte erbjudandet kvar längre och dessutom var han otrevlig (den med 2 månader). Så jag går med på hyllningskören av Comhems kundtjänstpersonal de är verkligen inte värda sitt lön idag heller. Mycket kommer ju från arbetsgivarens utbildning till anställda men den sista fick mig att tänka negativa tankar av folk som tar jobb där man via telefon ska ta hand om kunderna med det talade svenska språket så måste man fatta att man ska kunna språket och ha lite svenskare attityd mot sina kunder. Det faller helt på Comhems konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petri0:

Jag har XL abonnemang med 50/10 modemet heter Cisco EPC2607. Hastigheten har varit ung som lovat, inte prick men tillräckligt nära. Ladda sidor har tagit ibland längre tid som tidigare nämts i tråden. Värre har det varit med onlinespel där modemet går ned nästan varje kväll och då flera ggr per kväll men jag har int ekontaktat supporten för det.

Värst blev det i lördags på förmiddagen då modemet bara gav upp. Power lampan lyste men ingen kontakt med internet. Startade om (ur med koaxialkabel och så) men det hjälpte inte. Ringde supporten och då fick jag hålla RESET knappen under en minut men supporten fick ingen kontakt med modemet och modemet med internet. Tekniker skulle komma nästa veckans fredag! Fram till det beskedet hade jag inga negativa tankar om Comhem.

Senare under dagen startade jag om modemet och den fungerade ett tag men gick ned igen. Under natten var den urpluggad helt och på söndagen satte jag en bordsfläkt för att kyla modemet och den funkade hela dagen. Inte speciellt varmt ute, ca 20 grader Celsius. Sedan dess har modemet fungerat även utan fläkt. Teknker ska komma som sagt på fredag men nu vet jag inte... vill inte åka på att betala 500 SEK för ingenting.

Söndagen ringde jag tre ggr till Comhem för jag var nyfiken om deras 100/10 och jag misstänkte att modemet är trasig. Första samtalet skulle jag få 3 första månader för 99:-, andra samtalet skulle jag få 2 månader (hade glömt kolla vad modemet kostar) och vid tredje när jag skulle beställa så finns inte erbjudandet kvar längre och dessutom var han otrevlig (den med 2 månader). Så jag går med på hyllningskören av Comhems kundtjänstpersonal de är verkligen inte värda sitt lön idag heller. Mycket kommer ju från arbetsgivarens utbildning till anställda men den sista fick mig att tänka negativa tankar av folk som tar jobb där man via telefon ska ta hand om kunderna med det talade svenska språket så måste man fatta att man ska kunna språket och ha lite svenskare attityd mot sina kunder. Det faller helt på Comhems konto.

Visst finns det erbjudande när man betalar 99kr i två första månader för XXL.
Kolla här:
Com Hem - Bredband abonnemang

Du kan beställa direkt på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Det ser mycket bra utr får du samma vid upprepade tester, eller va det bara ett "luckyshot"

Har provat på 3 olika burkar (mac, linux (debian) och windows xp). Jag får resultat mellan 110-140, hoppar upp och ner under testats gång men börjar oftast runt 60 sen sticker den upp. Min UL hoppar mellan 9 och 11.