Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
haha xD

Just nu står det still med datorn, lr den tuffar på med foldandet men jag håller inte på med den

Har fortfarande inte fått igång datorn med den "nya" CPUn, vet inte om det är så att den är trasig lr om mitt moderkort inte stödjer den

Sen undrar jag om det inte finns någon snäll sweklockare som skulle kunna tänka sig att sälja eller skänka mig ett AGP grafik kort, spelar ingen roll om det är från sten åldern bara det fungerar så att jag kan få bild på den "nya" datorn xD

Sen så ska jag börja extra jobba efter skolan för att få pengar till mitt dator intresse
Så snart kommer jag nog köpa mig en ordentlig dator
(kanske nån som ville veta) xD

är rätt säker på att det är moderkortet som "blockar" installationen av den nya CPU:n, min kompis kör på ett rigg liknande ditt, även märkesdator från början och när han skulle installera min gamla E2200 så gav datorn ingen bild efter BIOS:et.

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk

Jo det stämmer, upptäckte att det moderkortet bara stödjer 400FSB o inge HT så de gick åt pipan

Men just nu har jag lånat ett radeon 9600 o satt in i moderkortet som "tillhör" CPUn o alt verkar fungera
Fast CPUn ligger i 70+ i LOAD, men ska köpa ny kylpasta så borde den sjunka lite iaf

Ska lägga upp ett till Galleri på systemet som jag kör nu.

P4 3.4Ghz HT
Gigabyte mobo
37gb HDD IDE
20gb HDD IDE
12gb HDD IDE
10gb HDD IDE

Massa blandade fläktar, CPU 80mm fläkten ca3000rpm ligger o blåser på graffet då jag inte kan se vilken temp det har :S
En delta 80mm sitter på CPU kylaren, den kyler bättre men låter som en dammsugare :'(
En random 80mm fläkt hjälper PSU fläkten.
Och dom 2 120mm fläktarna sitter som don gör orginal

Nån som vill se mitt "nya" bygge alternativt se delarna jag har samlat ihop?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

HAHAHA fan va roligt mannen att du ens orkade säger jag med Men vafan surfar man bara så skit samma vad man har för data, bara det är snabbt nätverk 10p

Permalänk

vad är de för ngt moderkort du har ser lite unikt ut

hade en dator med liknande prestande innan den ja har nu (ca 2-3 årsen) skaffade en ny dator ca efter ett år efter ja börjat gymnasiet så har den blivit rätt uppgraderad nu (dom delarna som är i sign)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

Det är ett Gigabyte-Compaq från en Compaq EVO D500

Moderkortet har en Väldigt udda design för att det ska passa i chassit

Haha va trevligt önskar jag kunde säga d samma, men lite uppdaterat har d blivit men inte med nya delar utan med gamla (för mig nya) som jag fått från vänner så har jag iaf fått en ytterst lite bättre dator xD
Men en helt ny ska de bli så småningom

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

haha, har nog aldrig garvat så mycket i hela mitt liv! 5p för att allt är så jävla tragiskt roligt..

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem

Helt underbar tråd:)

Sitter sj och söker hur man kan förnya den gammla burken:)
Du tar priset med ps cam!
Helt underbart!! Made my day! never stop creating:)