Permalänk
Medlem

Heala i BG...

Har nu testat köra lite som healer i främst BG Alterac valley. Ett problem jag upplevde som jag undrar nån van healer har nåt tips om. När nån plötsligt skriker "I'll tank heal me" så får jag alltid problem att lokalisera just den spelaren innan fighten börjar, antingen att rent visuellt hitta spelaren eller att lokalisera vilken bar i healbot som är hans.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

I healbot ser du vilka som är i range för dina spells, så om du ser massa folk springa mot bossen är det bara haka på och heala den som tar skada och är i range. Det är vad jag gör. Sen visar även healbot vem som har aggro, vilket också hjälper.

Permalänk
Medlem

Prova /tar namn
Om spelaren som skriker heter t.ex. Swec skriver du /tar swec så targetar du han.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Target of target är fina grejer :), körde då jag med för länge sen när jag spelade WoW. Du lägger helt enkelt upp en ruta för vem moben har som target och helar mob:ens target, som förhoppningsvis är tanken och inte någon mjuk DPS. Och lyckas inte "tanken" hålla aggro är det inte mycket värt att hela han

Vet inte hur vida du måste köra någon plugin för att få det att funka eller ej, körde inte direkt WoW orginal UI.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen.
En annan fråga. Under cure i healbot sätts prioritet på vilken ordning de tas. Vilken prio har vanlig heal, hur lågt sätter jag om jag vill att nån viss cure ska utföras med vänsterklick innan heal?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)