Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Jo det är sant att lönerna är lägre i Sverige, men jag skulle inte klaga om jag drog in 3 mille om året om man säger så
Pengar är väl ett bra mål om man saknar andra. Så känner jag i alla fall

Ne, tjänade jag 3 mille om året skulle jag nog bo kvar här faktiskt, tempot är ju lugnare i Sverige på finansjobben.

Mm, känns mest jag har karriärsmål kvar innan barn blir aktuellt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag har gått handelsprogrammet på gymnasiet, har jag någon chans att få något kontorsjobb som säljare eller liknande utan högskoleutbilding?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Jag har gått handelsprogrammet på gymnasiet, har jag någon chans att få något kontorsjobb som säljare eller liknande utan högskoleutbilding?

Säljare kan väl vem som helst bli?
Bara av intresse, vad exakt är det ni gör på handelsprogrammet?

Permalänk
Skrivet av Derox:

Mm, det låter najs, dock är svenska löner löjligt låga om man jämför internationellt, även om man räknar in att levnadsstandarden är högre utomlands. Jag vet inte varför jag har detta mål egentligen, nått att arbeta mot som gör att man orkar kämpa i skolan och i karriären kanske :p. Jag är väldigt bilintresserad så jag måste ju kunna finansiera fina bilar också!

Jag kämpar för att bli en av de bästa så man kan få en av de bästa lönerna också, därav stressen.

Du får nog skippa ungarna, varken ekonomiska eller bra för karriären dvs bara ivägen ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_dreamer:

Du får nog skippa ungarna, varken ekonomiska eller bra för karriären dvs bara ivägen ;P

Haha, nja, man får väll kompromissa lite. Dock är jag förlovad med en ganska karriärsinriktad tjej med, som tycker som mig att ungar kommer på andra sidan 30-sträcket iaf. Så ungar lär inte komma föräns man hunnit göra viss karriär iaf :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajan:

Tjena!

Jag kan inte riktigt bestämma mig. Jag har förmodligen en heltidsanställning på ett webbutvecklingsföretag och jag trivs. Men samtidigt så känner jag att jag vill studera vidare till civilingenjör.

Hur skulle ni gjort och varför?

Samma här, Jobbar som it-konsult och har bra lön men samtidigt vill jag studera vidare. Jobbigt när man inte vet vad man vill. Men är bara 21 år, kanske hinner med allt innan jag fyller 30 också