Vad heter denna spelgenre? Co-op "plattformsfighterspel" Tips på spel?

Permalänk
Medlem

Vad heter denna spelgenre? Co-op "plattformsfighterspel" Tips på spel?

Hallå!

Minns att jag hade ett spel till PSX för en sisådär 12-13 år sedan där man gick runt i gränder och slogs mot vågor av badguys med diverse tillhyggen. Ett annat exempel är Turtlesliret till SNES och som även finns på XBOX Live Arcade i nyversion.

Det nyaste spel jag kört som påminner om detta är Watchmen till 360:n, fast där hade man äcklig split-screen.

Så för att komma till frågan; Tipsa mig gärna om liknande spel med följande krav:
- EJ splitscreen
- Gärna så arkadmässigt som möjligt
- Helst inga skjutvapen
- Co-Op
- PC helst! finns det lanfunktion så är det ett plus

Mvh geeken

Permalänk
Entusiast

det kommer snart ett som heter Shank: YouTube - Shank GDC 2010 Combat Gameplay Trailer [HD]

sen har du castle crashers: YouTube - Castle Crashers Co-op Walkthrough Part 2 [HD]

edit: spelgenren har jag alltid kallat för beat 'em up tror det stämmer ganska bra.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Castle crashers var riktigt bra, glömde nämna det

Glömde säga att spelet jag körde till PSX var i 3d, så sidscrollande är inget måste!

Permalänk
Medlem

Trine kanske? har inte testat det men ska finnas co-op om jag minns rätt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Har du en PS3 så är Turtles in Time: Re-shelled kul

Skrivet av zelxi:

Trine kanske? har inte testat det men ska finnas co-op om jag minns rätt.

Stämmer att det finns co-op. Har dock bara spelat det på PS3

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Trine kanske? har inte testat det men ska finnas co-op om jag minns rätt.

Mycket trevligt spel även till PC. Lite kort bara, men kul och riktigt skön stämning.

Permalänk
Medlem

Little Fighter 2 till PC har samma attribut. Jättekul ett par timmar

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Jag söker också shank-liknande spel.

Ska prova på Trine annars vet jag inte fler.
Mina krav är att det ska vara hyffsat nytt med bra grafik!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Inte direkt nytt men som ändå kan vara värt att ta en titt på är Guardian Heroes. En Sega Saturn titel som fått en uppdaterad Xbox Live Arcade version. Lite mer avancerat än det vanliga i den här genren.

Shank 2 har ju dessutom kommit nyligen. Ett annat exempel med inte så bra grafisk är Ugly Americans: Apocalypsegeddon.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Ååå jävlar vad Castle crashers är kul. Det måste du spela!

Sen till PC kan jag rekommendera Cobalt. Riktigt kul när man kör med flera kompisar. Det är extremt svårt att köra med tangentbord. Gamepad/Handkontroll kan vara bra att ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Kan det ha vart Bouncer på PSX du körde? - http://www.youtube.com/watch?v=Vnx8eiReZk0

Inte säker på om det gick co-op dock

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av geeken:

Minns att jag hade ett spel till PSX för en sisådär 12-13 år sedan där man gick runt i gränder och slogs mot vågor av badguys med diverse tillhyggen.

Det kanske var "Fighting Force" som du spelade? Som jag förstår, så var det egentligen tänkt att heta "Streets of Rage 4" men det var visst nått bråk mellan Sega och spelutvecklaren.

Det finns ju en remake på Streets of Rage som några fans har gjort, och det ska tydligen vara rätt bra.