Att använda hotkeys

Permalänk
Medlem

Att använda hotkeys

Provade att använda lite hotkeys och det var ju betydligt smidigare och snabbare än att sitta och klicka med musen.
Jag tog och binda barrack och sen använde q w etc vad nu kortkommandot var för att bygga fler enheter, detta var ju riktigt smidigt då man kan bygga även om man är mitt i en strid.

Undrar nu om det finns någon bra guide till dom mest användbara hotkeys:en så man kan utvecklas inom området?

T ex i en strid finns det någon hotkey för att ta bort de mest skadade enheterna man har eller man får sitta och klicka bort med musen ?

Som jag läst innan i tidigare trådar så är det viktigt med att lära sig att använda hotkeys men har inte hittat någon bra guide för det?

Permalänk
Entusiast

Går fan inte att spela utan att bemästra hotkeys, såsom bygg, spells, och shift/ctrl kommandona. Kan inte hitta någon direkt guide, men du gör rätt i att lära dig dessa iaf. Finns säkert någon här på forumet som sitter å ruvar på en sådan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Intresseanmälan skrives härmed under.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Intresseanmälan

Permalänk
Medlem

Intresseanmälan

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Helt okey guide för zerg: YouTube - ‪Zerg Hotkeys (Control Groups)‬‎

Husky verkar ha en med men eftersom jag har inte har sett den själv så får ni avgöra själva om den är något att ha. YouTube - ‪BASIC HOTKEY TUTORIAL STARCRAFT 2 - P1‬‎

Permalänk
Medlem

Det finns ingen hotkey som sköter din miccro (detaljstyra enheter). Där emot kan du ställa in under options/gameplay så att du konstant ser livet på dina och motståndarens enheter.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7