Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta mobil

Hej jag skulle vilja få några tips om vilken mobil man kan köpa

Den ska vara touch
Ha ett fysiskt tangentbord
ha hyfsad kamera och ljud
Bra upplösning på skärmen
Inget lagg
Och bara vara bra överhuvudtaget.

Skulle vara tacksam för lite tips (;

Kom gärna med dyrare förslag också blocket är ju alltid ett alternativ

Permalänk
Medlem

Jag har båda Iphone 3GS och en Xperia Mini, och kan säga att Iphonen är överlägsen (har även provat på diverse HTC Modeller) men Xperia Mini är faktiskt rätt nära Iphone, och fungerar helt OK, betydligt bättre än flesta Android-lurarna i alla fall.

Men annars så rekommenderar jag alltid Iphone, fast den har ju inte ett tangentbord som du kräver så antar att det är en ej option. Prova Xperia eller Xperia Mini isåfall!

Visa signatur

12900K | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja den har varit ett alternativ men jag har tyckt att skärmen på x10an verkar lite liten?

Permalänk
Medlem

Varför touch och tangentbord?

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk

X10 mini pro. Jag kör med vanliga X10 mini och är grymt nöjd!
har dock inte provat nån iphone så kan inte jämföra dom åt dig.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

x10 mini pro. De flesta mobiler med stor skärm + fysiskt tangentbord kostar 4000 och uppåt. mini pro tycker jag är väldigt mycket mobil för pengarna. sugen på att uppgradera min tattoo men jag tror jag kan vänta några generationer. skulle vilja ha tangetbort när man kör emulator sen är det inte skam att x10 har hyfsad kamera

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Hedersmedlem

X10 Mini Pro är väl i stort sett det enda alternativet? Dock är skärmen riktigt lågupplöst tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundeeen:

Varför touch och tangentbord?

Tangentbordet vill jag bara ha för smsfunktionen (;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

X10 mini pro. Jag kör med vanliga X10 mini och är grymt nöjd!
har dock inte provat nån iphone så kan inte jämföra dom åt dig.

Men skärmens storlek är inget problem eller?
Jag tycket dock att den verkar vara lite liten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

x10 mini pro. De flesta mobiler med stor skärm + fysiskt tangentbord kostar 4000 och uppåt. mini pro tycker jag är väldigt mycket mobil för pengarna. sugen på att uppgradera min tattoo men jag tror jag kan vänta några generationer. skulle vilja ha tangetbort när man kör emulator sen är det inte skam att x10 har hyfsad kamera

Men kom gärna med dyrare förslag också (;

Permalänk
Medlem
Skrivet av viffaren:

Tangentbordet vill jag bara ha för smsfunktionen (;

Jag tänkte också så i början men valde en HTC Legend och jag totalt älskar den. sitter gött i handen plus en go touch, jag själv tycker du borde bara köra touch men det är väl en smaksak.

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundeeen:

Jag tänkte också så i början men valde en HTC Legend och jag totalt älskar den. sitter gött i handen plus en go touch, jag själv tycker du borde bara köra touch men det är väl en smaksak.

Har kört med en LG KP500 innan touch då men gillade inte att smsa med den det blev typ fel hela tiden det är därför jag vill ha tangentbord och jag skickar ca 1600 sms i månaden så det är ganska viktigt för mig att den funkar bra att smsa med

Permalänk
Medlem

Alla touchtangentbord är inte lika, och väl fungerande rättstavning spelar en stor roll.

iPhone t.ex funkar hur bra som helst att smsa på, även 1600 sms i månaden. Jag skulle dock ha valt riktigt qwerty, men då det gick i kors med mitt habegär efter iphone så fick jag slippa det kravet. Det funkar hur bra som helst, utom vid vnc och ssh och sånt när rättstavningen inte kan arbeta som den ska.

Permalänk
Inaktiv

Det bästa alternativet för dig tycker jag är Nokia N900

Permalänk
Medlem

Det är klart det går att skriva SMS på ett touch-keyboard också, men fysiskt är skönare. Punkt. Om nu trådskaparen efterfrågar just ett fysiskt tangentbord så kanske man ska rekommendera mobiler som har det? (Jag skriver det här på min Desire, jag är inte tokig i fysiska tangentbord)

Med det sagt så finns det inte många mobiler som uppfyller dina krav. Jag kan tänka mig att en Pro-version av vanliga X10 borde vara påväg, men det finns det inget annat än rykten som stödjer. X10 mini är... liten.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Det bästa är väl att gå in på närmaste butik och känna på telefonerna. Känna hur tangentbordet på X10 pro känns och jämföra med hur touchen på säg en Legend känns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är klart det går att skriva SMS på ett touch-keyboard också, men fysiskt är skönare. Punkt. Om nu trådskaparen efterfrågar just ett fysiskt tangentbord så kanske man ska rekommendera mobiler som har det?

Om TS avfärdar touchtangentbord helt bara för att han haft nån sur LG som garanterat inte har marknadens bästa touch kanske det är läge att tipsa att det finns bättre och sämre touchtelefoner också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det bästa alternativet för dig tycker jag är Nokia N900

Njaa...isf får han en laggig mobil med litet utbud av apps. Dock är tagnentbordet samt skärmen bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har tittat på en Nokia N97 mini.
Den verkar bra och uppfyller mina krav någon som har någon erfarenhet med den elt något tips?

Permalänk
Medlem

N97 mini var ju gammal och dålig redan när den kom.

Permalänk
Medlem

Motorola milestone finns ju också, den e lite dyrare.

Permalänk
Medlem

Vivaz pro?
Sony Ericsson Vivaz Pro - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

Jag har dock ingen erfarenhet av den.

Men med en Kapacitiv skärm och ett bra tangentbord (ex. swype) är det inga problem med att skriva sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

N97 mini var ju gammal och dålig redan när den kom.

Den har fått bra betyg?