SweClockers slår besöksrekord

Permalänk
Hedersmedlem

Det hade varit trevligt med statistik på hur många som registrerat sig varje år.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Chrome, w7 och 1680x1050 här
Sweclockers är by far den bästa communityn jag någonsin varit på
inte bara för mitt dator intresse utan jag tycker sidan är uppbyggd på ett bra och proffesionellt sätt, här trivs jag!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Chrome, w7 och 1680x1050 här
Sweclockers är by far den bästa communityn jag någonsin varit på
inte bara för mitt dator intresse utan jag tycker sidan är uppbyggd på ett bra och proffesionellt sätt, här trivs jag!

5940x1080 (BM på), Chrome och W7 x64

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

firefox, windows Xp, 1440x900: 6 %, en av dom 6 procenten haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Firefox, Vista(Win 7 i höst) och 1920x1080

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Chrome, Win7 och 1920x1200 på den sämsta datorn i landet!

Permalänk
Medlem

Hejja Chrome, låt oss krossa dessa Internet Explorer användare!

Permalänk
Skrivet av Selphy:

Tragiskt att det inte är fler som använder Opera.

Tragiskt att inte fler använder Internet Explorer, jag hatar Firefox, och ja jag har testat firefox, har vekligen försökt gilla det men IE är såå mycket skönare.
Chrome måste vara den sämsta webbläsaren någonsin genom tiderna.
Rent prestandamässigt så är Opera bäst.

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

7. 1024x768 5.00%
8. 1366x768 4.55%
9. 1600x1200 1.45%
10. 1024x600 1.21%

om folk har flera skärmar, räknas bara mainskärmen då, annars lär det ju finnas ofattbara mängder olika upplösningar

Permalänk
Medlem

Kanske därför jag tyckt att sidan gått lite trögare än vanligt på sistone?

Och Tacy tror jag tar dig ganska grovt på "sämsta datorn i landet" priset

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tragiskt att inte fler använder Internet Explorer, jag hatar Firefox, och ja jag har testat firefox, har vekligen försökt gilla det men IE är såå mycket skönare.
Chrome måste vara den sämsta webbläsaren någonsin genom tiderna.
Rent prestandamässigt så är Opera bäst.

Prestandamässigt är väl Chrome bäst?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Extremt trevligt att se statistik, speciellt med färska och goa siffror.

Får man fråga hur många % av Firefox var betat, eller möjligtvis Minefield? Vore intressant att veta.

Permalänk

Vad är det bara jag som läser sweclockers i den rätta upplösningen 2560x1600?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Notera att +1-inlägg är förbjudna.

Tycker för övrigt att detta är väldigt skoj, bra jobbat allihopa. Sweclockers skulle inte vara så bra som det är ifall det inte vore för er (och redaktionen )!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Bara jag som kör 1360x768? Eller fick Andreas för mycket 6 i sin senaste post?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

■1680x1050: 22 %
■1920x1080: 15 %
■1280x1024: 12 %
■1920x1200: 9 %
■1440x900: 6 %

Det blir 64% - vad kör resterande 36 % med?
2k+ upplösningar och Android/iPhone eller? Inte kan väl många sitta på 800x600 och dylikt idag?

Flera skärmar är det väl en del som sitter på. 2560*1024 här, XP & FF.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tragiskt att inte fler använder Internet Explorer, jag hatar Firefox, och ja jag har testat firefox, har vekligen försökt gilla det men IE är såå mycket skönare.

Instämmer helt. Bryr mig inte i att alla säger att FF är så bäst medans IE är skit.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem

Del tre:

Permalänk
Medlem

grattis, är alltid här o "hänger"

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Chrome på uppgång - gillas!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Det finns 700,92 personer med ungefär samma setup som mig, om man inte skall räkna in extraskärmen.
Swec är the oas on the Internets. När Swec dör skall jag sluta besöka världen och gå ut och bada istället.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

borde vara fler som kör opera imo, mkt bättre än firefox iaf som jag lämnade för nott år sen

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är ju chrome just nu iallafall den överlägset bästa webbläsaren.

Opera är helt okej, känns som en segare version av chrome ärligt talat och inte alls lika stabil.

Safari var dugligt, men gillade inte alls layouten på allting.

Firefox har varit något jag använt i flera år innan Chrome, då jag var väldigt anti Chrome t.om från början, men nu på senare tid så känns det som Firefox är några steg bakom.

Internet Explorer förstår jag inte alls hur folk kan använda, det är hopplöst segt, de är extremt fult, tycker det kraschar hela tiden. Ligger extremt långt bakom enligt mig på allting.

Alla webbläsare förutom IE har sina positiva sidor, men Chrome är ju nu bäst enligt mig!

Permalänk
Skrivet av Hastigt:

Enligt mig så är ju chrome just nu iallafall den överlägset bästa webbläsaren.

Opera är helt okej, känns som en segare version av chrome ärligt talat och inte alls lika stabil.

Safari var dugligt, men gillade inte alls layouten på allting.

Firefox har varit något jag använt i flera år innan Chrome, då jag var väldigt anti Chrome t.om från början, men nu på senare tid så känns det som Firefox är några steg bakom.

Internet Explorer förstår jag inte alls hur folk kan använda, det är hopplöst segt, de är extremt fult, tycker det kraschar hela tiden. Ligger extremt långt bakom enligt mig på allting.

Alla webbläsare förutom IE har sina positiva sidor, men Chrome är ju nu bäst enligt mig!

w7, 1680x1050 och chrome här.

Håller med, körde först FF, tills jag uptäckte opera, jag provade även chrome när första versionerna av det dök upp. Körde då på opera till 99% med hade kvar FF när jag behövde vissa addons. Sen gav jag chrome en ny chans när det hade mognat lite, och nu är opera ersatt av chrome helt sen 6mån eller nåt. Har dock FF kvar om jag behöver vissa addons, men all normal vardagssurf(dvs 99%) kör jag chrome.

Har testat opera då det kommit nya versioner men chrome är snabbare helt enkelt(även om vissa benchmarks indikerar annat).

Gällande sweclockers så tycker jag att det är den allra bästa sidan i denna kategorin som jag känner till iallafall. Det finns en helt enorm kompetens här och en skön och bred blandning av folk, recensioner och artiklar håller också en oerhört hög/objektiv och jämn nivå som helt enkelt saknar motstycke imho.

I love this shit!

Permalänk

Om jag minns rätt så äter Chrome typ hälften av datorns prestanda, så om man vill få en as långsam dator så ska man köra med Chrome.
Internet Explorer FTW.

Permalänk
Medlem

Grattis Swec. Jag är inte lika aktiv längre men kul att det går bra för er.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Om jag minns rätt så äter Chrome typ hälften av datorns prestanda, så om man vill få en as långsam dator så ska man köra med Chrome.
Internet Explorer FTW.

Och vill man ha virus kör man med internet explorer.

Permalänk
Medlem

chrome är juh skönast.
opera får högst betyg på testet peacekeeper på min dator.
firefox har addblock plus, som är svinbra.
IE är sämst på allt, förutom att den är mest kompatibel med olika hemsidor.

Visa signatur

Asrock 970 Extreme4, FX-8350 4,0Ghz, Noctua NH-U9B, Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X, Corsair XMS3 4Gb, ,Intel SSD 330 120GB, 1TB HDD. Fractal Design Define R4.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Om jag minns rätt så äter Chrome typ hälften av datorns prestanda, så om man vill få en as långsam dator så ska man köra med Chrome.
Internet Explorer FTW.

Då minns du fel, om du inte syftar på en P2 eller nåt.

Kör just nu 2st F@H klienter på datorn 100% last på cpu och 98% last på gpu(ppd är i princip oförändrad). Och chrome funkar lika bra som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Då minns du fel, om du inte syftar på en P2 eller nåt.

Kör just nu 2st F@H klienter på datorn 100% last på cpu och 98% last på gpu(ppd är i princip oförändrad). Och chrome funkar lika bra som vanligt.

Fast då har ju iof F@H lägre proiritet. Så vill Chrome göra något så tar den ju den prestana den behöver.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000