Permalänk
Medlem

Ghetto sleeving+fix

Tjena, fick för mig att fixa till min andra datorn som bara stod i ett hörn men som skall användas snart av min flickvän. Sitter ett Ace 500w (jag vet) i som inte var så snyggt så tog fram lite svart tejp jag hade övers och började linda, vart faktiskt ganska hyfsat för att vara med tejp, dock förbättring än orginal då endast 24-pin hade en strumpa.

Specc:
Chassi: Raidmax (Fått av en klasskompis)
Cpu: Amd 4500+
Minnen: A-Data ddr2 800Mhz 2*2gb
Grafikkort: Internt 512mb (letar efter prisvärt, tips? Enkla spel; Sims 2-3)
Hårddisk: Maxtor 100Gb IDE
Moderkort: (Ingen aning atm)
Cd-brännare: Random
Nätaggregat: Ace 500w (ghetto sleeve)
Ljudkort: Sound Blaster Live 5.1
Nätverkskort: Random
Fläktar: 2st röda 80mm revoltec, 1st random blå, 2st transparanta och en transparant med blå led (trasig led på alla blå)

Ghetto sleeving+fix

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Alltid roligt med ghetto-mod och liknande!
Tyvärr mår jag dåligt av att titta på agget (pga ACE, inte din sleeve ).

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Alltid roligt med ghetto-mod och liknande!
Tyvärr mår jag dåligt av att titta på agget (pga ACE, inte din sleeve ).

Haha jo jag förstår de, var ett agg som blev över från en gammal dator, Ace har jag aldrig gillat :/ Sen är de ju värdelöst :/ Ja de är kul, alla fall på extra datorer inget jag skulle göra på huvuddatorn

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Mycket mycket snyggare

Permalänk

Ser ut som någon form av DFI / ECS bräda coola färger.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Mycket mycket snyggare

Ah de vart de verkligen Tänk vad lite tejp kan göra

Skrivet av ManBearPig:

Ser ut som någon form av DFI / ECS bräda coola färger.

Ingen aning, får ta mig en närmare titt någon dag Tackar!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Gillar din stil, tejp <3

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andomys:

Gillar din stil, tejp <3

Tack tack

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

gillar budget/gamla datorer! ska nog göra liknande på en burk jag har här bakom mig nått gammalt åbäke med Celeron osv

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

hoppas att det inte var syrrans tandborste du lånade

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

gillar budget/gamla datorer! ska nog göra liknande på en burk jag har här bakom mig nått gammalt åbäke med Celeron osv

Ja dem e lite roligare att pilla i om man tänkt någe skoj än att göra de först på sin "main" dator.

Skrivet av Antzo:

hoppas att det inte var syrrans tandborste du lånade

Haaha har tyvärr ingen syster Är en oanvänd, om man inte räknar med att den borstat några datorer.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

DU har väl läst testerna av ACE aggen så att du vett varför när hon ringer och undrar vad som hänt.
http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

DU har väl läst testerna av ACE aggen så att du vett varför när hon ringer och undrar vad som hänt.
http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

JO de är jag mycket väll medveten om, därför jag skrev (jag vet) efter nättagget i specc. Tyvärr hade jag inget annat nätaggregat än ett Fsp 250w från -01 övers, dock är de ingen dator jag/vi är så rädda om, har haft agget i 4-5år. Belastar inte de heller så mycket, men jag är väll medveten om riskerna Bor tsm så hon behöver inte ringa

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd

Ha ha slevning jadu "Amatör sleving" Nej jag är inte på jävelskaps humör men när ska folk lära sig göra nått seröst. Sleva då köper man till det som ska va på kabeln inte klistra me tejp

jag är ledsen men 1 poäng

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

vill inte kalla det sleeve med tajp )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

Ha ha slevning jadu "Amatör sleving" Nej jag är inte på jävelskaps humör men när ska folk lära sig göra nått seröst. Sleva då köper man till det som ska va på kabeln inte klistra me tejp

jag är ledsen men 1 poäng

De är väll därför de heter Ghetto sleeve? right

Skrivet av patrik.the.man:

vill inte kalla det sleeve med tajp )

nä ghetto sleeve!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Blev ganska cleant, nja om du försöker göra det cleant kan du väl i alla fall försöka lite. Eltejp , vart är världen påväg.
Eltejp sleevers och killen som graverade in X-treme på chassiet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av addonadde:

Blev ganska cleant, nja om du försöker göra det cleant kan du väl i alla fall försöka lite. Eltejp , vart är världen påväg.
Eltejp sleevers och killen som graverade in X-treme på chassiet....

Ja vad gör man när man har tråkigt, och en dator där kablarna hänger :S Skulle aldrig göra så på min rigg där ska de vara snyggt å fint

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

5 poäng för visat intresse, det vart trots allt ganska bra!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

sleeve - definition of sleeve by the Free Online Dictionary, Thesaurus and Encyclopedia.

Sleeve är något som täcker något, tex en arm eller kablar. Om jag inte är helt fel ute så täcker eltejpen kablarna och därav kvalificerar detta som vad vi försvenskat kallar "sleevat".

Till er pessimister som försöker känna er viktiga.

OnT

Bra jobbat, ser lite budget ut, men bättre budget en oordnat right? Alltid kul att pilla med saker :E

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

5 poäng för visat intresse, det vart trots allt ganska bra!

Tackar

Skrivet av mini-ryttge:

sleeve - definition of sleeve by the Free Online Dictionary, Thesaurus and Encyclopedia.

Sleeve är något som täcker något, tex en arm eller kablar. Om jag inte är helt fel ute så täcker eltejpen kablarna och därav kvalificerar detta som vad vi försvenskat kallar "sleevat".

Till er pessimister som försöker känna er viktiga.

OnT

Bra jobbat, ser lite budget ut, men bättre budget en oordnat right? Alltid kul att pilla med saker :E

Ser absolut ut som budget, vilket de även är Men vart så sjukt mycket bättre än vanligt

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix