Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk
Medlem

så många år sedan man bokade detta full fart mot steam nu!

[EDIT]
Min physx går inte över till GPU, någon med samma problem?

såg nu att fler har samma problem Mafia 2 PhysX Problem - Guru3D.com Forums

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

stelt, dålig styrning, ingen manuel växel, dåligt krock system, får hoppas det bara är demot som är så dåligt, slår iallafall inte gta 4 som det är nu, knappt grafik mäsigt heller, såg bara ut som dom hade smetat på massa färg

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

stelt, dålig styrning, ingen manuel växel, dåligt krock system, får hoppas det bara är demot som är så dåligt, slår iallafall inte gta 4 som det är nu, knappt grafik mäsigt heller, såg bara ut som dom hade smetat på massa färg

Hoppas du skämtar? GTA 4 ser ju ut som skit i jämförelse. Dessutom kan det vara det sämst optimerade spelet genom tiderna.

Fan va kul det är att köra på simulation och racea runt i staden. Älskar redan spelet, blir lätt ett köp på dag ett.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk

Fruktansvärt roligt!

Däremåt måste jag säga att själva "free roam"en är betydligt tråkigare än t.ex. gta iv.
Håller med kalle@anka om att det är lite stelt, dålig styrning samt att krockarna är lite "tråkiga" so to say, saknar att skuta ur bilen också.

Kampanjen kommer jag nog spela, men efter det får det vara nog tror jag, såvida dom inte döljer bort allt kul i demot, men köp blir det!

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

det har kommit ut en demo på steam

Permalänk
Skrivet av Chasse:

det har kommit ut en demo på steam

Gamla nyheter, läs förra sidan ;>

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

vad är grejen med styrningen? ska den vara så dålig? det är ju gamla bilar utan abs/traction controll men bakdäcken har inget grepp

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tack för påminnelsen om demot, började ladda ner nu. Ser fram emot att få testa och sen fulla releasen senare i augusti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vad är grejen med styrningen? ska den vara så dålig? det är ju gamla bilar utan abs/traction controll men bakdäcken har inget grepp

Kolla din hastighetsmätare och fundera själv över hur bra svängen borde gå med en 60 år gammal bil i den kurvan.

Kommer att köpa 2an utan tvekan. Bokade så fort det gick att boka och har väntat sedan dess!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vad är grejen med styrningen? ska den vara så dålig? det är ju gamla bilar utan abs/traction controll men bakdäcken har inget grepp

Stör mig också på bilfysiken (har ställt in "simulator"). Så fort man gasar spinner bakhjulen och det är lätt att man snurrar 5 varv innan man kommer iväg.

I övrigt är demon ganska meh, polisernas AI verkar vara exakt samma som i första spelet. De springer mot en från jättelångt bort samtidigt som de skjuter på dig. Sen kanske de hittar något ställe att gömma sig på när de laddar om sen springer de full fart till en öppen yta för att sedan ställa sig där och skjuta på en.

Meh, tror jag skippar detta spel trots allt. Älskar ettan men det denna demon visar är ingen värdig uppföljare

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Stör mig också på bilfysiken (har ställt in "simulator"). Så fort man gasar spinner bakhjulen och det är lätt att man snurrar 5 varv innan man kommer iväg.

I övrigt är demon ganska meh, polisernas AI verkar vara exakt samma som i första spelet. De springer mot en från jättelångt bort samtidigt som de skjuter på dig. Sen kanske de hittar något ställe att gömma sig på när de laddar om sen springer de full fart till en öppen yta för att sedan ställa sig där och skjuta på en.

Meh, tror jag skippar detta spel trots allt. Älskar ettan men det denna demon visar är ingen värdig uppföljare

Det är väl inte så konstigt? Tangentbordsknapparna har ju bara 2 lägen, av och på dvs inget och fullt.
Trycker du full gas på en bil från stillastående utan antispinn så är det klart att den börjar spinna.

Att skylla på bilfysiken när ni kör med tangentbord är ju bara lågt.
Dock saknar jag manuell växling och skulle vilja ha seperata mätare. Känns ändå inte som att de har satsat på bilkörningen i detta spel (som de gjorde i ettan).

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag har kört spelet med min 360 gamepad och är fullt nöjd med kontroller och känsla i körningen, och kontroller för att strid/skjuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det är väl inte så konstigt? Tangentbordsknapparna har ju bara 2 lägen, av och på dvs inget och fullt.
Trycker du full gas på en bil från stillastående utan antispinn så är det klart att den börjar spinna.

Att skylla på bilfysiken när ni kör med tangentbord är ju bara lågt.
Dock saknar jag manuell växling och skulle vilja ha seperata mätare. Känns ändå inte som att de har satsat på bilkörningen i detta spel (som de gjorde i ettan).

Klagar inte på bilfysiken, klagar på att det är totalt omöjligt att köra bil med tangentbordet. Och har en ratt liggandes men känns lite meningslöst när de inte finns manuell växling i demon

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

r spelet flyter på riktigt bra när man kör cpu physx. riktigt bra spel

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

efter demo:t, nej jag ser inte fram emot det längre.
Innan demo:t var släppt så var jag peppad till tusan.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Själv kan jag inte köra CPU physx med bra prestanda.

Kan man köra free roam i mer än 10 min?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag blev grymt imponerad av demon och nu har jag spelet förbokat. Överraskande eftersom jag inte alls var speciellt intresserad av det innan.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv kan jag inte köra CPU physx med bra prestanda.

Man kör CPU PhysX oavsett, det är spelets fysikmotor. Det som går att slå på är extra PhysX effekter som fungerar bäst med en Nvidia GPU som accellerar det.

Permalänk
Medlem

jag kör med physx medium fungerar bra på cpu'n

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Hejsan jag har en fråga angående PC versionen av Mafia 2. Jag ska köpa Mafia II Nordic Bonus och kommer man använda sig av Steam och ha spelet där, eller startar man upp spelet utan andra program än spelet osv?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkbuster:

Hejsan jag har en fråga angående PC versionen av Mafia 2. Jag ska köpa Mafia II Nordic Bonus och kommer man använda sig av Steam och ha spelet där, eller startar man upp spelet utan andra program än spelet osv?

Tacksam för svar

Mafia 2 använder steamworks, så ja man måste ha steam igång.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Trainer till mafia II.
http://dl.dropbox.com/u/266556/Crap/...-s0beit-v3.rar

F1 = Guns/Ammo/Inventory Items
F2 = Disable Police
F3 = Infinite Ammo
F4 = God Mode
F5 = Kill timer
F6 = Give 99,999 Dollars

Bara att dra igång efter man har startat demot genom steam.

Permalänk
Medlem

Bara 4 dagar kvar nu! Ser verkligen fram emot det här spelet. Måste bara bli klar med Splinter Cell: Conviction först.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Verkar inte finnas så mycket mer att göra förutom storyn i mafia2, hoppas den är värd det.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Spelade 1:an älskade det.
Förbeställt tvåan sen det gick, kommer förhoppningsvis att vara ännu mera episkt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Cartoonhero:

Verkar inte finnas så mycket mer att göra förutom storyn i mafia2, hoppas den är värd det.

freeride finns ju, dock är spelet rätt dåligt, väldigt stelt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Vad är skillnaden mellan vanliga Mafia 2 och Mafia 2 bonus edition? Som jag fattat mafia 2 collector's edition den "fetaste" utgåvan men det känns inte aktuellt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd

Det här spelet var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig... dock slår det inte det första spelet... men det fanns ju såklart inte mycket att jämföra med på den tiden, så det är väl inte speciellt konstigt.

Man är inte alls mer kräsen nu, och spelen är inte alls sämre heller... det är bara mindre nyskapande nuförtiden. Det mesta är upprepningar mer eller mindre. =/

Spelar på XBOX 360 förresten... ska bli kul o testa på pc sedan när det kommer ifall det är någon större skillnad.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen demot så spelet är beställt längtar som f*n

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Vad är skillnaden mellan vanliga Mafia 2 och Mafia 2 bonus edition? Som jag fattat mafia 2 collector's edition den "fetaste" utgåvan men det känns inte aktuellt.

om det är nordic bonus edition du snackar om så är det en specialutgåva för norden ( duh )
helt enkelt collectors edition utan att det kostar extra.

vad som skiljer mellan nordic/collectors edition och den vanliga kan du lätt kolla up där du tänkt köpa spelet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |