Klurigt och lite Lurigt? (En undersökning)

Permalänk
Medlem

Klurigt och lite Lurigt? (En undersökning)

HejHej

Köpte ett Asus Rampage II Extreme under fyndvaror på komplett.se som var ett demo-ex, när jag skummade igenom texten hittade jag inte något fel på kortet. Bara att det var använt sedan innan.
Så jag köpte det med det samma och några dagar senare kom det fram på posten.

Glad som jag var över att äntligen kunna slänga ihop datorn då resten av delarna ligger hemma och ta plats. Så blev jag lite snopen när jag öppnade paketet, för i där fanns bara moderkortet.... INGET annat! Ringde direkt upp supporten och frågade vad det var som hänt. Förklarade att jag inte hade fått med något och jag sa att det var ett demo-ex. Sa även till snubben på supporten att jag inte hade läst något om att saker skulle fattas, vilket han sa sen att så var fallet på just detta exemplar. Alla tillbehör saknades (drivrutiner, IO-shield, div kablar, temperaturmätarna, displayen för överklockning) men det värsta var att även ljudkortet var borta...

Fick sedan en direkt länk till produkten på mail så här ser det ut
Komplett.se - Asus Rampage II Extreme, X58 -Demo

Nu undrar jag om det bara är jag som upplever att de kanske borde skyltat större med att kortet inte har ett skvatt med-följande? För det står nästan längst ner att kortet saknar nästan allt, men det står inget om ljudkortet... ;S

Så här ser kortet ut, för dem som inte vet hur det ser ut.

Permalänk

Står ju faktiskt i beskrivningen att den saknar prylar...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

tår ju lart och tydligt, har aldrig varit några problem för mig när jag letat moderort på omplett iaf

"NB! Endast kort !!! (drivrutiner, kablar, manual, brackets, IO shield ++ saknas!!)
Varan är en demoprodukt/ersättning från leverantör.
Varan kan ha skruvmärken i fästen osv. (förslitningsdelar).
Märkningen på kartongen motsvarar inte alltid produkten."

(tre av mina tangenter fungerar inte å ha övereende med min tavning)

Permalänk

ja, det står ju som sagt...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Är ljudkortet ++? För det är väl ok att skriva vad som saknas men sen att hafsa ihop ++ för det andra som saknas är lite diffust.

Sen har jag haft för mig att de hade ett tag en röd box som låg synligt på första sidan på produkten om något var annorlunda, om ngt saknades eller om behövde något speciellt för produkten för att få den att fungera. Då tänker jag bara på kompletts design och inget annat...

SM-LoD: Fungerar ditt w?

Permalänk
Medlem

Det står ju "endast kort", så då är det ju inte konstigt att det inte finns nåt annat. Tycker du att de ska lista varenda grej och kabel som (inte) följer med?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S