Permalänk
Medlem

Datorköp 7,5k

Hej, tänkte bara kolla med er innan jag beställer

Nätagget valde jag pga att jag eventuellt vill köra SLI i framtiden, och då vill vara på den säkra sidan..

Har ni några synpunkter eller om det ser bra ut så säg gärna till!

Tack på förhand
/Håkan

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, 650w kommer räcka för SLI i framtiden. Så det var ett bra val

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Kan väl dock påpeka att nätaggregatet inte har tillräckligt med kontakter för SLI vilket innebär att du måste använda molex>PCIe-strömadaptrar. Det billigaste på Inet som har 4xPCIe-ström är Cougar CM 700W.

Permalänk
Medlem

Jaså det hade jag ingen aning om, men det går att använda till SLI om jag använder adaptrar då?

Är det såna här?: Adapter 2x molex ->8-pin PCI-e - Inet.se

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Om det är 6+2 pin är det rätt, 8 pin finns inte på GTX 460.

Så denna är väl lämpligare: Adapter 2x4 pins 12V till 6 pins PCIe - Inet.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte Gigabytes kylare till SLI.

Permalänk
Medlem

Ok tack tuppel, men då kör ja på det nätagget ändå
Det är möjligt Jocke, men har hört att det är sämre att köra SLI med det kortet eftersom fläktarna sitter på fel sätt eller vad det va, så tror jag kör på sparkle för att vara säker, eller vad säger ni?

Edit: Okej, va som jag tänkte då

Så det ser bra ut nu?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Sparkles är kapslade så varmluften åker ut ur chassit, medans gigabytes inte är, och varmluften går ut i chassit.