Någon mer med Apples Magic Trackpad?

Permalänk
Medlem

Någon mer med Apples Magic Trackpad?

.. yo alla mac:are.

Införskaffade mej idag en Magick Trackpad, mestadels för att den va på rea.. men ville prova. Måste säga att den tillsammans med Apple`s Wireless Keyboard är heeelt underbar!

Är det nån mer som har denna skönhet? Tips o trix? Erfarenheter? + eller minus? Vad gillar du, eller vad gillar du inte?

Skall in till stan nu o hämta lite delar till datorn, men ger gärna en mini recension när jag kommer tillbaka, med lite bilder o allt.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Var gav du vad för den på rea?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Håller med. Apples trackpads är bäst i klassen. Använder inte mus längre.

Nu har jag förvisso enbart testat trackpadden i MBP, men har samma chip.

Mina mest använda swipes:
Fyra fingrar upp = rensa desktop
Fyra fingrar ner = expose
Tre fingrar åt vänster, bläddra bakåt
Scrolla två fingrar ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Var gav du vad för den på rea?

540 kr inkl frakt

Skrivet av depeo:

Håller med. Apples trackpads är bäst i klassen. Använder inte mus längre.

Nu har jag förvisso enbart testat trackpadden i MBP, men har samma chip.

Mina mest använda swipes:
Fyra fingrar upp = rensa desktop
Fyra fingrar ner = expose
Tre fingrar åt vänster, bläddra bakåt
Scrolla två fingrar ner.

Trackpaden är ännu grymmare, speciellt om du använder den tillsammans med drras lilla bt tgb...

Jag kör mac:en ihopfälld, med en för tillfället 24" full hd skärm inkopplad via aktiv mini display port adapter från apple, och deras lilla minsta trådlösa tangentbord och trackpaden... helt grymt.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Hedersmedlem

Du har köpt den för 540 sek på rea och skriver inte vart... ?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Du har köpt den för 540 sek på rea och skriver inte vart... ?

Ellerhur.. ojuste!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Du har köpt den för 540 sek på rea och skriver inte vart... ?

Ahh sorry.. det var inte meningen att vara ojuste, men jag köpte den ny på tradera...

EDIT: kanske var lite fel formulerat av mej att skriva rea.. sorry för det.. Köpte den iallafall av en snubbe på tradera som precis hade köpt den men ångrade sej o inte behövde den, helt ny!

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av depeo:

Håller med. Apples trackpads är bäst i klassen. Använder inte mus längre.

Nu har jag förvisso enbart testat trackpadden i MBP, men har samma chip.

Mina mest använda swipes:
Fyra fingrar upp = rensa desktop
Fyra fingrar ner = expose
Tre fingrar åt vänster, bläddra bakåt
Scrolla två fingrar ner.

Swipern: 4 fingar upp, vad ska man med den till?:O Visst skrivbordet kommer upp men det verkar vara allt man "kan göra"? För om man använder 4 fingrar så dyker skrivbordet upp men om man försöker klicka på något du lagt på skrivbordet så dyker allt du hade uppe upp. Tycker det verkar konstigt.:O:)

Någon som kan förklara?:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Så är det iaf inte för mig på min mbp när man swipar fyra fingrar.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoArmsButCookies:

Så är det iaf inte för mig på min mbp när man swipar fyra fingrar.

Okej vad händer för dig?:) Please tell me some more.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Stämmer att allt kommer tillbaka när man dubbelklickar, men programmet/ikonen du öppnar lägger sig sig ovanpå dina tidigare öppna program.
Bra att den inte ställer till något med dina andra program.

Skrivet av MacEnkronan:

Okej vad händer för dig?:) Please tell me some more.:):D