Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS3 kommer ej ut på nätet?

Permalänk

PS3 kommer ej ut på nätet?

Tjenare, skaffat ps3 för typ 10min sen. kopplade i nätverkskabeln och tänkte spela lite mw2. Får detta meddelande "80028E06 Error) Har kört sånt där test och den hittar min IP Adress men kommer inte in på nätet iaf.

Har 100/10MB Bahnhof, jag vet att varje gång jag skaffar ny dator måste jag aktivera den, är de samma med ps3? isf hur fan gör man??

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

kommer du inte in på internet överhuvudtaget elr är det bara på mw2?

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

kommer du inte in på internet överhuvudtaget elr är det bara på mw2?

Överhuvudtaget.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

ingen som vet hur man kan fixa detta eller? Sjukt irriterande....

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

Det är din router som blockerar, en vän hade samma problem.
Kopplade ps3:t direkt till modemet istället så fungerade det

Permalänk
Skrivet av Duvorna:

Det är din router som blockerar, en vän hade samma problem.
Kopplade ps3:t direkt till modemet istället så fungerade det

Får testa att koppla direkt från väggen om en stund då, men då funkar ju inte internet till datorn. för modemet jag har sitter ju i väggen högt upp. ser förjävligt ut om kablarna måste hänga därifrån, och väggen har bara 1 utgång. Ska testa skriva in dsn manuellt också se om de hjälper.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

Nu ändrade jag dsn men då fick jag "detta är ett dsn fel (80710102) och funkade inte när jag testa direkt från väggen heller? Vad i helvete är de för fel....

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

Hmm då har jag ingen aning vad du ska göra.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har Bahnhof får du lov att gå till deras hemsida och "registrera" PS3'an som en ny anslutning..
Bahnhof - Störst på stadsnät

Du får typ angiva PS3's mac-adress och jag tror att du ska kunna nå den sidan från PS3'an, om du går till "sök på internet" ikonen som finns bortåt höger.. kommer inte ihåg riktigt då jag sitter på jobbet.

hoppas det funkar.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.