Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Hedersmedlem

Worms Reloaded

När jag startade Steam kom det upp en nyhet om det nya Worms-spelet som släpps den 26:e augusti via Steam. Såg att det inte fanns någon tråd om spelet här, så jag tänkte kolla om det finns några fler Worms-fantaster här på forumet? Och då menar jag inte de nyare 3D-versionerna utan de "riktiga" Worms!

Under gymnasiet blev Worms Armageddon det perfekta "rastspelet", och jag har även många minnen från när jag satt med vår gamla Windows 98-dator och spelade Worms 2 med kompisarna!

Så, ser du fram emot det nya spelet, där de verkar gå tillbaka till rötterna, eller tror du att det floppar, som de senaste har gjort?

Man får lite rabatt och något extra lull-lull om man förhandsbokar på Steam.

Permalänk
Medlem

worms är klockrent... minns själv när jag köpte worms 1 till min gamla PS1a xD

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Entusiast

blir ett köp direkt, alltid kul med worms! hoppas det kommer med steam cloud, matchmaking å så för att förenkla online lir.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

blir ett köp direkt, alltid kul med worms! hoppas det kommer med steam cloud, matchmaking å så för att förenkla online lir.

Från Steam Store-sidan: "Up to 4-player online and local multiplayer action - with full Steamworks support, for pain free game updates, friends-lists, leaderboards, achievements and chat."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av widL:

Från Steam Store-sidan: "Up to 4-player online and local multiplayer action - with full Steamworks support, for pain free game updates, friends-lists, leaderboards, achievements and chat."

jag är såld! kommer verkligen bli kul att spela

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Sötast

Ja.... allt efter Worms 2 har ju varit en besvikelse, så man kan ju undra varför detta skulle bli bra. Men hoppas kan man ju såklart alltid!

Worms 1/united var ju helt underbara spel det Har nyss lärt mig spela lite worms theme på keyboard! (Nej, jag är ju ingen musiker öht - så det ger mig faktiskt rätt att skryta)

Edit: Har just sett/läst om "Hedgewars" vilket är en gratisklon av worms, installerar just nu för att prova

Permalänk
Medlem

Kan man köpa det utan steam?

Har saknat gamla 2D-worms, kan inte spela dom på min dator, den är nog för ny

Synd bara att det verkar vara det fula gränssnittet från worms 4, gillar inte riktigt det.

Såg att den gamla bil-banan var med, hoppas att de andra gamla banorna finns med, kommer bli riktig nostalgi då

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Michaelo:

Kan man köpa det utan steam?

Har saknat gamla 2D-worms, kan inte spela dom på min dator, den är nog för ny

Synd bara att det verkar vara det fula gränssnittet från worms 4, gillar inte riktigt det.

Såg att den gamla bil-banan var med, hoppas att de andra gamla banorna finns med, kommer bli riktig nostalgi då

om spelet kommer ha fullt steamworks stöd som dom säger så kommer du vilja lira det igenom steam.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Worms är kul i 2D.

Permalänk
Medlem

Köpte min ps1 för worms, sen har jag 3st till dreamcast samt 2st till gamecuben. dock inget till wii ännu, men när priset är rätt så har jag det till wii oxå. Dettakommer köpas.
3d floppen har jag inga spel av.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Worms 3D är också roligt.. fast dom är så Olika.. worms 2D spelen och 3D.. typ som helt olika spel

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem

Ska nog skaffa Worms: Reloaded Synd att det inte säljs i fodral, utan bara på steam

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blir definitivt ett köp, Worms Armageddon/World Party har jag nästan alltid haft installerat på någon dator dem senaste 10 åren. Försökte spela online för ett tag sedan men min polare hade problem med färgsättningen som vi inte kunde lösa så det här passar ju perfekt :), ska nog försöka få ihop fyra personer så det blir lite billigare också.

Permalänk
Medlem

Finns det några som vill vara med och dra ihop ett 4-pack?

*edit* Jag tror att en polare som bor i Estland nu kan genomföra köpet isåfall, där är priset lägre, ca. 106 kr/person för ett 4-pack.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

riktigt grymt ! Spelade det nyaste för ett tag sen men det sög ganska rejält ska vara klassiska worms och nu kommer det en ny ! Längtar redan ska bli kul att köra MP också.

Permalänk
Medlem

Jag är på om någon är sugen på 4-pack!
Älskar Worms!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Bokat spelet nu Längtar

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Permalänk
Medlem

snart så

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Förbokade för 2v sen. Har väntat såå länge på ett RIKTIGT Worms för PC o nu ÄNTLIGEN!!

Dock så vill jag ha en ny skärm innan jag spelar det....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Entusiast

sådär, då var den förbokad. inte lirat worms sen armageddon, detta ska bli riktigt kul. låser upp för förbokare om 2 timmar!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Worms är ju guld. så många worms som kommit och bara varit skit den senaste tiden.
Om detta går tillbaks till vad armageddon var så blir det ett köpa utan tvekan

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

När släpps det? Det står ju att man får 24h early access. Så släpps det ikväll eller i morgon som räknaren visar?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

När släpps det? Det står ju att man får 24h early access. Så släpps det ikväll eller i morgon som räknaren visar?

19.00 idag för pre-order.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

tog och förbokade det nu
blir att testa imorn då

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Nu går det att installera.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Nu går det att installera.

Kvällen är räddad =D

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

Kvällen är räddad =D

inte min
jag sitter på jobbet fram till kl 23 och sen 35min hemfärd

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

inte min
jag sitter på jobbet fram till kl 23 och sen 35min hemfärd

har installerat och spelat precis Riktigt skoj.

Permalänk
Medlem

Har spelat typ halva kampanjen, lite tråkigt att de inte ens har försökt hitta på någon flummig story till någon av banorna som det har varit i tidigare Worms-spel.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.