[Win 7] Alla drivrutiner verkar ha avinstallerats

Permalänk
Medlem

[Win 7] Alla drivrutiner verkar ha avinstallerats

Tjena Swec!

Har Windows 7 installerat på min Zepto 6615WD Laptop, och den har för det mesta fungerat bra, jag har iallafall inte haft några problem med operativsystemet så länge jag har haft den.
Men igår när jag startade upp den la jag märke till att Windows Classic temat var aktiverat och Aero-temat är gråmarkerat, och efter lite undersökning har jag insett att inga drivrutiner är igång alls. (Saknaden av Nvidia drivrutinerna kanske gör att jag inte kan ha Aero-temat?) Det är som allt är uppstartat i felsäkert-läge, fast man inte är det.

Jag har googlat efter bästa förmåga, men utan resultat, och jag kan inte ens komma på en anledning till varför den skulle uppföra sig så. Någon idé om vad orsaken kan vara? Någon som har erfarenhet av ett liknande problem? Har jag några andra alternativ än en omformatering?

Edit #1: Var inne och kollade på servies.msc, och där ser jag att ungefär 90% av alla services står på 'Disabled' under 'Startup Type', men jag har aldriv varit inne där och pillat.

Tacksam för svar!
/Fowzzer

Permalänk
Medlem

Gå till tillverkarens hemsida och ladda ner grafikkortsdrivrutinerna, utan dem kan det lätt se ut som att den körs i felsäkert läge. Och utan dem vet inte Windows att det går att köra Aero på grafikkortet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om ingen lösning hittas är en ominstallation en möjlighet för att se om du kanske smittats av nåt som ditt AV inte reagerar helt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Om ingen lösning hittas är en ominstallation en möjlighet för att se om du kanske smittats av nåt som ditt AV inte reagerar helt på.

Jag har alltid igång Avast Home Edition, och gjorde en boot-scan för någon dag sen, jag hittade filer som var infekterade som jag tog bort direkt. Men om jag tar bort dom när dom inte ens är aktiva (vilket jag antar att dom inte är under en boot-scan), så borde dom inte kunna hitta på något bus, eller?