Dell tillbaka på andraplats i försäljningsligan

Permalänk
Melding Plague

Dell tillbaka på andraplats i försäljningsligan

Efter att ha förlorat placeringen till Acer i början av året är Dell åter tillbaka som världens näst största datortillverkare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att det är så många som köper skräp!?

Visa signatur

| Intel Core i7 2600K @ 3.4Ghz +Corsair H70|
| Asus P8P67 DELUXE | 2x4GB Corsair Dominator DHX DDR31600MHzCL9|
| Gigabyte GeForce GTX 570 |
| Cooler Master ATCS 840 | Corsair 750AX |

Permalänk
Medlem

Dell är väl rätt ok. Det sorgliga är väl att HP ligger i toppen?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

HP var bättre för, nu har de blivit sjukt mycket sämre i kvalitet allafall deras standard produkter( aka inte Business modellerna). Lenovo har oxå blivit sämre , vi har R400 i skolan ( runt 150 elever ) och de är sjukt dåliga ljudet hackar , grafiken flickar, 30% har haft glapp i skärmen

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixalen:

Hur kommer det sig att det är så många som köper skräp!?

Antagligen har det med Windows 7 att göra, men det är min spontana gissning.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av nickhe:

HP var bättre för, nu har de blivit sjukt mycket sämre i kvalitet allafall deras standard produkter( aka inte Business modellerna). Lenovo har oxå blivit sämre , vi har R400 i skolan ( runt 150 elever ) och de är sjukt dåliga ljudet hackar , grafiken flickar, 30% har haft glapp i skärmen

Ja visst var Hp bättre förr.
Anledningen till att så många köper deras datorer är väl för att de "har snygg design" enligt många (snackar mest om deras bärbara).

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pixalen:

Hur kommer det sig att det är så många som köper skräp!?

Har inte en aning men tragiskt är det:(

Skrivet av nickhe:

HP var bättre för, nu har de blivit sjukt mycket sämre i kvalitet allafall deras standard produkter( aka inte Business modellerna). Lenovo har oxå blivit sämre , vi har R400 i skolan ( runt 150 elever ) och de är sjukt dåliga ljudet hackar , grafiken flickar, 30% har haft glapp i skärmen

HP Business är riktigt najsiga!

Kan det vara pga skolan som inte har varit försiktiga nog?

Skrivet av Superlight:

Antagligen har det med Windows 7 att göra, men det är min spontana gissning.

Spontan gissning ja, nåväl synd är det iaf hehe...

Permalänk
Medlem

Gymnasieskolor och förtag köper typ jämt HP datorer. Lite synd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Superlight:

Antagligen har det med Windows 7 att göra, men det är min spontana gissning.

Ja, det går ju inte att hitta en märkesdator utan W7 idag, så det är i det närmaste oundvikligt att köpa skräp

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Gymnasieskolor och förtag köper typ jämt HP datorer. Lite synd.

Har Dell i min skola just nu och tycker dom är helt ok , tangentborden på Dell optiplex 760 eller va den nu heter är väldigt sköna:D

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Att HP ligger i topp är fan det skamligaste jag någonsin hört, jag har tyvärr ägt 1 själv, som fick åka på reparation typ 5 ggr på 2 år pågrundav värme överhettning varje gång, fläktarna är satta på dumma ställen. Dom låter onödigt mycket och deras support är hemsk.

Har HP skoldatorer med som är hemska, nej bara skit till det där företaget.

Permalänk
Avstängd

Hp har bra support. Iaf det jag har fått fram av dom. Som du hastigt om du skickade in den 5 gånger kunde du ha bett om en ny dator. Sen kan du alltid öppna och blåsa ur datorn då och då. Så skulle du slippt lämna in den så mycket.

Permalänk
Medlem

Datorerna i HP:s businessegment är ruskigt bra. Och ThinkPads då.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av usb:

Datorerna i HP:s businessegment är ruskigt bra. Och ThinkPads då.

Agreed!

Hade själv en HP 6510b Business notebook, sjukt sköna tangenter och stabil laptop.
EN polare har en padda man använt, mycket trevligt det med:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kan det vara pga skolan som inte har varit försiktiga nog?

De flesta i skolan är försiktiga speciellt med datorn men det händer ändå , speciellt första dagen när vi fick dem så funkade inte muspekaren 60% av gångerna man fick lägga datorn i viloläge 4 gånger innan den ville funka

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Agreed!

Hade själv en HP 6510b Business notebook, sjukt sköna tangenter och stabil laptop.
EN polare har en padda man använt, mycket trevligt det med:)

Lutar själv åt att man köper en HP Elitebook eller Lenovo ThinkPad. Både tillverkarna har väldigt bra modeller i det ultraportabla segmentet.

Permalänk

Huvudsaken är att HP ligger etta, HP är fan så mycket bättre än Dell.
Usch får äckliga bilder i huvudet när jag hör ordet Dell, alla datorer i skolan var alltid Dell.. usch vilka äckliga långsamma fula skitdatorer, samma sak med deras bildskärmar, tangentbord och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Huvudsaken är att HP ligger etta, HP är fan så mycket bättre än Dell.
Usch får äckliga bilder i huvudet när jag hör ordet Dell, alla datorer i skolan var alltid Dell.. usch vilka äckliga långsamma fula skitdatorer, samma sak med deras bildskärmar, tangentbord och allt.

Nja....

Dells "high-End" skärmar är riktigt sköna

Bra paneler och hyffsad responstid. Bra bildåtergivning osv...

Permalänk
Skrivet av Eriand:

Nja....

Dells "high-End" skärmar är riktigt sköna

Bra paneler och hyffsad responstid. Bra bildåtergivning osv...

Bra paneler?
Läs denna tråd: U2410 Green/Pink Tint Issues - Monitors Forum - Peripherals - Dell Community

U2410 räknas väl som ganska highend.
Sämre skit finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Huvudsaken är att HP ligger etta, HP är fan så mycket bättre än Dell.
Usch får äckliga bilder i huvudet när jag hör ordet Dell, alla datorer i skolan var alltid Dell.. usch vilka äckliga långsamma fula skitdatorer, samma sak med deras bildskärmar, tangentbord och allt.

För mig är det tvärt om, alla datorer och kringutrustning är HP.

Permalänk
Skrivet av Flomer:

För mig är det tvärt om, alla datorer och kringutrustning är HP.

HP har allafall mycket bättre support än Dell, det är säkert.
Och jag har haft en massa HP prylar genom åren, kvalitetsprodukter rakt igenom, tror inte att en enda HP produkt har gått sönder för mig.

Permalänk

Trodde acer skulle ligga långt före :S

Permalänk
Skrivet av Eriand:

Nja....

Dells "high-End" skärmar är riktigt sköna

Bra paneler och hyffsad responstid. Bra bildåtergivning osv...

Instämmer! Har haft flera ultrasharp tidigare och är mer än nöjd!

Permalänk
Skrivet av Eriand:

Nja....

Dells "high-End" skärmar är riktigt sköna

Bra paneler och hyffsad responstid. Bra bildåtergivning osv...

Det är väl inte så konstigt när sony tillverkar dem...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

att Hp skulle ha bättre kvalitet än dell som vissa här skriver tar jag som ett skämt.Inget fel på Dell`s dyrare maskiner förutom priset då.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Här i Skelleftetrakten kör skolorna enbart med Dell. Våran klass fick datorer nu när vi började för ett par veckor sedan, Dell. De verkar väl helt ok och de känns kvalité. Bortsett från att tochpaden brukar dampa ibland. Det är borstat aluminium. Men de är ju svinigt dyra, skulle vi ha fått från någon annan tillverkare så hade datorerna varit bättre.

Var är Asus då? Har inte de också blivit ganska stora på bärbara datorer? Och de brukar ju ha bra kvalité.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Hm, så lenovo är kinesiskt
Ser inget intressant på den listan annat än att HP's bärbara är sjysta och toshiba är skräp(mina erfarenheter).

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Bra paneler?
Läs denna tråd: U2410 Green/Pink Tint Issues - Monitors Forum - Peripherals - Dell Community

U2410 räknas väl som ganska highend.
Sämre skit finns inte.

Dell's ultrasharp serie är inget annat än bra. Sedan att de kommit ut en dålig batch kan hända alla.

Sitter själv med 30" skärmen ur den serien, har haft 22" skärmen och på jobbet finns det drygt 20st skärmar ur den serien och alla fungerar ypperligt, bättre färgåtergivning får man leta efter..

Så att påstå att Dell är skit när det gäller highend skärmar är ju bara skitsnack.

Permalänk
Medlem

Tycker att HPs laptops är snygga, men fyllda med så jävla mycket bloatware så man spyr, och snäppet dyrare är motsvarande laptops. HPs billighetsmärke Compaq är lätt att föredra, inte lika mycket förinstallerat och rätt ok pris.

DELLs laptopar känns stabila, fast det känns som de segar ner ganska snabbt.

Asus laptopar är jättetrevliga, speciellt de där de har designat så att området framför tangentbordet håller sig svalt.

Acer har jag inte prövat, men det ser ut att vara rätt bra "bang-for-the-buck".

Asus kommer nog stiga i denna lista de kommande åren.

Har inte haft att göra med något av företagens support, så kan inte uttala mig om denna.

Räknas eMachines med i Acers försäljningsstatistik förresten?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175