Överföra filer från Xbox

Permalänk

Överföra filer från Xbox

Tja, så imorgon ska jag sälja mitt gamla xbox och köpa ett nytt, men min framgång på CoD Mw2 vill jag helst inte gå miste om! Orkar inte spela om det. Så jag undrar vilka filer måste jag överföra på ett USB för att slippa spela om och sedan bara lägga in det på det nya?

Tack!

Permalänk
Medlem

du skaffar ett usbminne somsagt:
starta xboxen, gå till settings -> memory (nånting) där kommer du se förutom din hårddisk/minneskort ett usbminne som du måste formatera, sedan är det bara att kopiera din profil, eller om du vill recovra ditt konto via xbox live (om du nu spelar på live) så räcker det med savefilerna för mw2... men jag skulle nog kopierat hela profilen, efter man kanske rensat lite

lycka till
/Daniel

Permalänk
Skrivet av ParaZide:

du skaffar ett usbminne somsagt:
starta xboxen, gå till settings -> memory (nånting) där kommer du se förutom din hårddisk/minneskort ett usbminne som du måste formatera, sedan är det bara att kopiera din profil, eller om du vill recovra ditt konto via xbox live (om du nu spelar på live) så räcker det med savefilerna för mw2... men jag skulle nog kopierat hela profilen, efter man kanske rensat lite

lycka till
/Daniel

Tack men är det endast profilen jag måste kopiera och savefilerna för mw2 som behövs för att kunna köra på som vanligt?

Permalänk
Medlem

ptja, jag skulle rensat bort sådant som inte är nödvändigt och inte kan följa med direkt till en ny box, ev installerade spel, filmer, demon, xbla, dlc och sedan gå till sin användare och köra "move" och flytta allt till usbstickan (settings->memory)

/Daniel