Permalänk

Koppla skolmail till iPhone?

Tja!

Våran skolmail brukar jag aldrig kolla för det är så segt att gå in på den >.<

Därför tänkte jag att man kanske kan koppla den till sin iPhone som man har med sina andra mail-konton

Men våran skolmail heter typ Office Outlook Web Access, vet inte riktigt hur jag ska koppla den till iPhonen :S

Har försökt skriva in som vanligt men det går inte

Nån som vet hur man gör?

Permalänk

Vad har du skrivit?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Du lär behöva server-uppgifter från skolan för att få det att fungera på telefonen.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju bara vidarebefordra mailen? Det går att göra på inställningar.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Skrivet av Argit:

Annars kan du ju bara vidarebefordra mailen? Det går att göra på inställningar.

Har också funderat på vidarebefodring men hittar inget sådant alternativ i inställningar

Permalänk
Skrivet av Neonxz:

Du lär behöva server-uppgifter från skolan för att få det att fungera på telefonen.

har hittat ganska många serveruppgifter om man går in på "om" i mailen, men det verkar ändå inte funka

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Vad har du skrivit?

Har skrivit in mitt användarnamn och lösenord i iPhonen men det funkar inte när det står "verifierar"

Permalänk

Du kan anluta med exchange, troligtvis är det bara att logga in via exchange på telefonen. om inte får du kolla upp serveradress mm på din skolas websida.

Permalänk
Medlem

Som dom andra sagt måste du förmodligen ange ingående och utgående server. förmodligen är det outlook.com som är servern in, men kolla på mailinställningarna i webläsaren.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Så här ser det ut:

Funkar icke

Permalänk
Medlem

server är ju webmail.kunskapskolan.se

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

server är ju webmail.kunskapskolan.se

Har testat det, funkade inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Har testat det, funkade inte

Kan vara att ditt konto inte har rättigheter att synka mot det kontot.
Den exchange servern jag har en av mina synkningar emot har Outlook Web Access-gränssnitt: Premium

ovanför "OM" har jag dessutom en knapp som heter mobila enheter

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Kan vara att ditt konto inte har rättigheter att synka mot det kontot.
Den exchange servern jag har en av mina synkningar emot har Outlook Web Access-gränssnitt: Premium

ovanför "OM" har jag dessutom en knapp som heter mobila enheter

Helskotta Min jädra skola har allt budgetskit man kan ha
Vi har säkert "Budget-Edition"...

Men kan man inte vidarebefordra på något sätt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Helskotta Min jädra skola har allt budgetskit man kan ha
Vi har säkert "Budget-Edition"...

Men kan man inte vidarebefordra på något sätt då?

Nu verkar det inte som det går iaf. Men prova att lägg till domänen "ks" i telefonen.

Permalänk
Skrivet av sammyj:

Nu verkar det inte som det går iaf. Men prova att lägg till domänen "ks" i telefonen.

Men eftersom domän är frivilligt så tror inte jag det spelar så mycket roll

Permalänk

Tror ni man kan vidarebeforda mailen på något vis? Behöver inte kunna svara på mailen, bara jag kan läsa den

Permalänk

Prova att skriva in med små bokstäver istället för stora, kolla också SMTP hos vilken leverantör och kanske kontakta dom?

Sen undrar jag, måste det inte vara hosted exchange för att det skall fungera i mobilen???

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Skrivet av kuntakinte:

Prova att skriva in med små bokstäver istället för stora, kolla också SMTP hos vilken leverantör och kanske kontakta dom?

Sen undrar jag, måste det inte vara hosted exchange för att det skall fungera i mobilen???

Små bokstäver funkade inte

Att fråga skolan är nog ingen bra idé, dom är helt knasiga på min skola
Dom kan typ ingenting om datorer, ingen vet ens lösenordet till routern som vi har >.<
Så att fråga dom om hur man kopplar mailen till sin iPhone skulle bara förvandla dom till stora frågetecken

Permalänk
Medlem

lättast är väl bara om du snackar med IT avdelningen på skolan och ber dem tala om vad dem har för SMTP och pop3 server.

Man får inte ut någon användbar information av den där bilden.

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!