Permalänk

Kompakt HTPC

Här ska det bli en minimal HTPC för Mini-ITX. Det började för ca 1,5 år sen med en mATX låda i MDF och front i aluminium. Designidéer förbättrades konstant och nyare mindre komponenter köptes. Årstider kom o gick, barn kom, chassit blev liggande.
Nu är man pappaledig och det känns som ett bra tillfälle att slutföra.
Trälådan kommer överges för ett bygge helt i aluminium (1,5mm). Ingen fancy verkstad eller avancerade verktyg finns att tillgå så det är manuellt jobb med sticksåg, bågfil, borrmaskin osv som gäller. Kommer säkert se lite B ut i början, men här finns hopp om att det ska bli fint i slutändan.

Komponenter:
Zotac GeForce 9300-I-E ITX WiFi
Intel Celeron E3300
PicoPSU 150W
2.5 100GB SATA
2x2GB Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2

Har inte bestämt cpu-kylare än. Box-kylaren går antingen emot minnet eller chipsetkylaren så den får flytta sig så småningom (bara ett minne monterat tills vidare). Lutar åt en Scythe Big Shuriken om den får plats.

Kompakt HTPC

Permalänk

Bookmarked. Har du någon ritning så kan du ju slänga upp den vettja.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Detta kan bli bra!

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut! du gav mig just loads av inspiration! hur mycket kostade remsan och vilka storlekar finns det?

Permalänk

Jag köpte en som var 200x1000x1.5mm för 149kr till sidorna och en 250x500x1.5mm för 119kr till topp/botten.
Finns en massa olika varianter, både släta o perforerade.

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, lycka till (y)

Permalänk

Kom igen nu Update

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashmonstret:

Jag köpte en som var 200x1000x1.5mm för 149kr till sidorna och en 250x500x1.5mm för 119kr till topp/botten.
Finns en massa olika varianter, både släta o perforerade.

Vad köpte du detta? Skulle behöva ha tag i lite mesh nämligen

Permalänk
Medlem

Fyfan vad nice Awesome med den kylarn i det lilla chassiet

Permalänk
Skrivet av Voultner:

Vad köpte du detta? Skulle behöva ha tag i lite mesh nämligen

Köpt på Bauhaus. Tror inte det fanns någon finmaskig mesh direkt, men lite olika varianter av perforerad plåt/aluminium hade dom.

Permalänk

Ser riktigt bra ut.
Väntar med spänning på fortsättningen!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashmonstret:

Köpt på Bauhaus. Tror inte det fanns någon finmaskig mesh direkt, men lite olika varianter av perforerad plåt/aluminium hade dom.

Tackar. Hittade både plåt och "mesh" som jag behövde där igår : )