Permalänk

steam agreement?

Har fått mina steam konton disablade(avstängda) .. ungefär 5-6 st.
även fast jag skriver till steam support och bevisar att jag äger kontona kan dem inte svara på min fråga.. knappt så dem svarar alls..
Kan dem stänga av folks konton för jag har flera CD nycklar på samma spel?
dem är inte bannade för fusk.

========= Please enter your reply ABOVE this line ========= Hello, A staff member has replied to your question: Hej, Hur kommer det sig att du har så många CD nycklar av samma spel? Vänliga hälsningar, Kundtjänst

Letat igenom steam agreement, valve osv hittar inget om det här.. någon som hört något liknande?

Permalänk
Testpilot

Är väl bara att svara på frågan de ställer? har du rent mjöl i påsen är det väl inget problem?
De kanske misstänker någon form av fusk eftersom du har flera nycklar till samma spel och vill därför reda ut det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Det är väl helt enkelt så att dom blir lite misstänksamma om någon har "köpt" samma spel flera gånger?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Svarat på frågan 2 gånger, dem kan ju aldrig svara

Permalänk
Skrivet av prellenboi:

Har fått mina steam konton disablade(avstängda) .. ungefär 5-6 st.
även fast jag skriver till steam support och bevisar att jag äger kontona kan dem inte svara på min fråga.. knappt så dem svarar alls..
Kan dem stänga av folks konton för jag har flera CD nycklar på samma spel?
dem är inte bannade för fusk.

========= Please enter your reply ABOVE this line ========= Hello, A staff member has replied to your question: Hej, Hur kommer det sig att du har så många CD nycklar av samma spel? Vänliga hälsningar, Kundtjänst

Letat igenom steam agreement, valve osv hittar inget om det här.. någon som hört något liknande?

Well har du kvitton eller annat som kan styrka att du kommit över spelen lagligt så är det väl bara att ringa/maila eller skicka BREV? till dom. Har du rent mjöl i påsen ska det väl inte vara några problem.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Skrivet av bondenpaavo:

Well har du kvitton eller annat som kan styrka att du kommit över spelen lagligt så är det väl bara att ringa/maila eller skicka BREV? till dom. Har du rent mjöl i påsen ska det väl inte vara några problem.

Jupp skickat in bilder på mina CD keys där jag skrivit ticket numret..

vart hittar man numret till steam? =D

Permalänk

Ja vad ska man säga.

Kan dom banna/stänga av folk så borde dom ju kunna bemöda sig med att svara på maila från de drabbade samt försöka lösa problemen?

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

Du får väl ha hur många nycklar du vill. Kom dom inte med någon motivering alls, t.ex att väldigt många använder samma nyckel?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Skrivet av Staropramen:

Du får väl ha hur många nycklar du vill. Kom dom inte med någon motivering alls, t.ex att väldigt många använder samma nyckel?

Menare!
Nej, dem frågade bara varför och stängde av samtliga konton.. eller dem stängde av först och frågade varför när jag skrev till dem..
skrev till dem 3:e sep, fick svar idag klockan 20:06.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

Menare!
Nej, dem frågade bara varför och stängde av samtliga konton.. eller dem stängde av först och frågade varför när jag skrev till dem..
skrev till dem 3:e sep, fick svar idag klockan 20:06.

Riktigt dåligt. Det rimliga om dom av någon anledning var misstänksamma vore att fråga först och stänga av sen om dom inte är nöjda med svaret.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Avstängd

STEAM i ett nötskal, dom hade ju någon rage här för några månader sedan då hur många som helst blev bannade av VAC (Som dom påstår är perfekt) Sen kom det ju ut att så var inte fallet och dom spelarna fick till baka allt...

Nej dom ska skita i hur mkt nycklar du har och bara vara glada för det ist...

Jag fick mitt konto hackat förut och tog kontakt med dom så att dom fixa tebax det tog 8dagar för dom att svara på det och då hade dom all INFO direkt i mitt första mail, men nej det är nog svårt att svara i tid, eller så har dom förbannat mkt mail att svara på!

Permalänk
Medlem

Dessutom tycker jag att påtvingat Steam är ett elände eftersom dom försöker inskränka människors rätt att sälja vidare spel dom tröttnat på.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

av nyfikenhet, varför har du 5-6st konton ? xD

Permalänk
Skrivet av ZaphoX:

av nyfikenhet, varför har du 5-6st konton ? xD

alltid bra att ha

Permalänk
Skrivet av prellenboi:

alltid bra att ha

AIMBOT! AIMBOT!

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Dessutom tycker jag att påtvingat Steam är ett elände eftersom dom försöker inskränka människors rätt att sälja vidare spel dom tröttnat på.

Du är dock inte tvungen att använda det om du inte vill köra ett spel som är exklusivt för Steam.

Jag tycker Steam fungerar jättebra och har en massa spel där. Har varit i kontakt med deras kundtjänst en gång pga av stulet konto men det löste sig snabbt efter att jag scannat in och mailat kvitto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Du är dock inte tvungen att använda det om du inte vill köra ett spel som är exklusivt för Steam.

Jag tycker Steam fungerar jättebra och har en massa spel där. Har varit i kontakt med deras kundtjänst en gång pga av stulet konto men det löste sig snabbt efter att jag scannat in och mailat kvitto.

Det är de Steam-exklusiva spelen jag tänker på. Annars har jag inga problem med Steam. Men för all del, Blizzard m.fl. är inte bättre dom.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W