Permalänk
Medlem

Kan väl inte säga att du har gjort ett bra jobb men föll mig tyvärr inte i smaken , 4p ska du ha grabben för jobbet

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

tack för alla komplimanger samt för all kritik. frågan är kan jag måla flänsarna på minnena? alltså bara flänsarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

tack för alla komplimanger samt för all kritik. frågan är kan jag måla flänsarna på minnena? alltså bara flänsarna?

Dem går ju att skruva av, så: ja ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Dem går ju att skruva av, så: ja ;).

men påverkar det något : /?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

men påverkar det något : /?

Ett tunt lager, se till att du kör med färg som pallar lite värme.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

då skiter jag nog i det >.<

Permalänk
Medlem

Ta bort dom extra gallerplåtarna för nätagg o minne, men lacka nätagg o minnesfläktar vita! annars riktigt nice! 4/5

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Ta bort dom extra gallerplåtarna för nätagg o minne, men lacka nätagg o minnesfläktar vita! annars riktigt nice! 4/5

håller på atm att ladda upp bilder på delarna som är lackade

Permalänk
Medlem

någon som har fler ideer på att göras?

jag har ett problem med fläktarna. dem låter när det kommer för höga varv på dem. låter som ett surrande : / jävligt irriterande

Permalänk
Medlem

Sätt aluminium tejp på ljuddämpningen.

BTW, den dämpningen är även värmeisolerande

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Sätt aluminium tejp på ljuddämpningen.

BTW, den dämpningen är även värmeisolerande

tog bort aluminiumen från isoleringen eftersom den hade en tendens att prassla :< det gör inget pumpen blir inte varm så det oroar jag mig inte för

Permalänk
Medlem

Jag vet att där redan fanns folie på, men med aluminium tejp så blir ljuddämpningen starkare och ser lite bättre ut ^^

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Jag vet att där redan fanns folie på, men med aluminium tejp så blir ljuddämpningen starkare och ser lite bättre ut ^^

tack för tipset som tur är så är den helt tyst sånär som på fläktarna

Permalänk
Medlem

Nice nice, men du borde köra andra minnet på rätt ställe när du kör två minnen i dom röda portarna

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarpentin0:

Nice nice, men du borde köra andra minnet på rätt ställe när du kör två minnen i dom röda portarna

ska ändra det

Permalänk
Medlem

Jag är mäkta imponerad av resultatet och kreativiteten...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag är mäkta imponerad av resultatet och kreativiteten...

tackar så mycket såna kommentarer får en att vilja jobba vidare ^^

Permalänk
Medlem

i like

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Bra jobb också! Jag är själv inte jätteförtjust i galler och vit färg i datorn men smaken är ju som baken

5p från mig iaf

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska skippa allt galler, men de vita detaljerna blev snygga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Jag tycker du ska skippa allt galler, men de vita detaljerna blev snygga!

håller på att ta bort gallret. men de över radiatorn får vara kvar (tills jag hittar ett snyggt radiator skydd)

och det framför HDDs sitter kvar eftersom det är fgult bakom

Permalänk
Medlem

funderar på att HELT ta bort HDD buren. pros and cons plx?

sätta radiatorn därframme sitället och fixa ett hål i 5.25 uren som den går upp igenom

min flickvän ansåg att radiatorn var ful alltså måste den gömmas.

Permalänk

ser fin fint ut 5p

Visa signatur

Fractal Design Arc, Corsair hx750W, Crosshair IV Formula
Amd Phenom II 1055t@3,5ghz, Corsair H50 kylare, Corsair Dominator GT 2x2gb 1600mhz
XFX Amd Radeon 6970 OC 2gb gddr5, WD Caviar Black 1TB sata 3.0
3x BenQ 24" LED Eyefinity ( G2420HDBL )
Windows 7 x64 Ultimate

Permalänk
Medlem

¨beställer ett block till mitt GTX 460 i dagarna så jag får det denna veckan har kommit på att jag ångrar mitt köp av reservoaren : / den tar onödig plats som kunde använts till annat men men ..... ska ta bort undre HDD buren ohc sätta pumpen på baksidan av chassi intill PCI platserna. tyvä'rr får jag itne plats med radiatorn någon annanstans : / ganska sorgligt. såvida någon av er inte har en bra ide

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

funderar på att HELT ta bort HDD buren. pros and cons plx?

sätta radiatorn därframme sitället och fixa ett hål i 5.25 uren som den går upp igenom

min flickvän ansåg att radiatorn var ful alltså måste den gömmas.

Pros:
Du får mer plats i chassit, kan sätta dit 240 radiator om du gör om hålbilden med en enkel adapter. Med mer plats kan du också placera pump och reservoar lite hur du vill.

Cons:
Du kan max ha 2st 3,5" HDDs utan att modda fast dem någon annanstans, och i det fallet ingen ODD eller längre 5,25" enhet.

Ser snyggt ut hittills, 4p

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

tråkigt nog är det en 280 radiator som jag planerar att behålla...

mer än 3 stycken HDDS kommer jag nog aldrig att ha så det är ingen fara

Permalänk

Nätgallret var riktigt snyggt måste jag säga. Man kanske skulle göra samma sak? *tänker*