Permalänk
Medlem

hedset med en massa krav!

tjena. är på jakt efter ett headset/hörlurar som har 7.1 ljud, trådlösa, heltäckande, sitter skönt, bra ljud

pris är irrelevant.

är dessa bra?

LOGITECH WIRELESS GAMING HEADSET G930
LOGITECH WIRELESS GAMING HEADSET G930 - Ger en perfekt passform som håller tröttheten borta - Produktinformation

Permalänk
Medlem

Ja, de är helt ok! Bra ljud är dock svårt att svara på, de har bra ljud för att vara ett headset och trådlösa.
Eftersom du söker trådlöst är det svårt att hitta många alternativ.

De du linkade till är nog något av det bästa du kan hitta som fyllar alla dina krav.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Varför är 7.1 ett krav i hörlurar? Jag menar, du har ju bara 2 öron och har du ett bra hörlursljudkort så tar drivrutinerna hand om positionering.

Det klassiska beviset: YouTube - Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes) som är gjort med 2 kanaler och ommixade i mjukvara om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem

måste erkänna att den videon var jävligt häftig. men 7.1 borde ge en starkare upplevelse i spel eller har jag helt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

måste erkänna att den videon var jävligt häftig. men 7.1 borde ge en starkare upplevelse i spel eller har jag helt fel?

Du har fel. Däremot får istället en massa små burkigt låtande "högtalare" i varje öronlur istället för en riktigt bra som kan leverera riktigt bra tryck och och klart ljud. Körde med Razers Barracuda ett tag. Huga.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Kör på ett par bättre, vanliga, hörlurar. Och en extern mic. Det blir mycket, mycket bättre.
Kombinera det med ett bra ljudkort.

Permalänk
Skrivet av OllBoll:

Varför är 7.1 ett krav i hörlurar? Jag menar, du har ju bara 2 öron och har du ett bra hörlursljudkort så tar drivrutinerna hand om positionering.

Det klassiska beviset: YouTube - Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes) som är gjort med 2 kanaler och ommixade i mjukvara om jag inte minns helt fel.

Inspelat med hjälp av ett "människohuvud" med en mikrofon på, motsvarande, varje öras plats.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

beyerdynamic dt770 är de bästa hörlurar jag någonsin ägt. Var med mig länge tills jag hade av kabeln. För mycket lan när man var mindre. Skulle bara önska att de kom med mic. Men visst en separat mic funkar.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Virtual Barber Shop

Det låter helt sjukt xD fyfan säger jag bara

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

dem måste iaf vara trådlösa...trött på att rulla över sladden eller att ta av mig headset när jag ska gå någonstans

Permalänk
Medlem

Jag hade för mig att Virtual Barbershop var inspelad med dubbla mikrofoner ja men att huvudet var simulerat i mjukvara via dsp-effekter. Det du borde söka är ett bra ljudkort som har sådana effekter i mjukvaran så du inte behöver något 7.1 utan du får bra äkta positionering direkt ur ljudkortet.

Enligt Amazing Digital Surround Sound - Virtual Barbershop så använde dom en algoritm vid namn Cetera för att göra den effekten.

Och när du lyssnar på musik kan jag rekommendera crossfeed-plugins t.ex. bs2b som jag själv använder. Musik är ju nästan uteslutande inspelat i dual mono men crossfeed-plugins som bs2b trixar om så att ljudet slappnas av, att högerkalaen smittar över på vänsterkanalen som det blir om man lyssnar via högtalare. Har man inte crossfeed av något slag kan det ju vara ganska tröttsamt att lyssna, speciellt under en längre tid.

Permalänk

De ser likadana ut som mina G35...är det en nya version/uppdatering?
Logitech Headset G35 Gaming - Inet.se

Om de är snarlika kan jag rekommendera dem.
Enligt mig de bästa man kan köpa!
Har haft Steelseries samt Roccat (som också är bra).

Edit: LOL....såg nu att de är likadana fast dina är trådlösa!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Du har fel. Däremot får istället en massa små burkigt låtande "högtalare" i varje öronlur istället för en riktigt bra som kan leverera riktigt bra tryck och och klart ljud. Körde med Razers Barracuda ett tag. Huga.

Finns det fler än ett element i varje sida?

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Skrivet av prog4u:

Finns det fler än ett element i varje sida?

Yep...så var det iaf på Roccat Cave....som är riktigt 5.1 ljud inget simulerat.
Mina G35 är dock inget riktigt 7.1...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Yep...så var det iaf på Roccat Cave....som är riktigt 5.1 ljud inget simulerat.
Mina G35 är dock inget riktigt 7.1...

Jaha du det finns flera högtalarelement i varje sida på dina Roccat Cave?
De är inte så att ni är lite lurade av lite otydlig o luddig reklam för dessa lurar?

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Skrivet av prog4u:

Jaha du det finns flera högtalarelement i varje sida på dina Roccat Cave?
De är inte så att ni är lite lurade av lite otydlig o luddig reklam för dessa lurar?

Nej När det gäller Roccat Cave så är jag säker...inget extra ljudkort som simulerar 5.1...är 100% säker på att det har flera element (vinklade i varje lur!
Hur det är på Logitech G35 vet jag inte...är nog simulerat 7..1...men jag är mkt nöjd med lurarna.
På MW2 och Cod4 så blir jag sällan knivad bakifrån...alla blir förvånade över att jag hör när de smyger bakifrån och försöker kniva...men de failar varje gång:)

Länk från Roccat (Read and weap my friend!):
ROCCAT STUDIOS V3.0 - PRODUCTS » Gaming Sound » ROCCAT Kave

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, Barracuda har i alla fall garanterat separata membran för front, bak och höge-vänster. Man kan till och med fysiskt med hjälp av fjärrkontrollen ändra ljudstyrkan för de separata högtalarna.

Som sagt, det låter skit, och jag gick snabbt tillbaka till vanliga stereolurar. Hör dessutom precis lika bra om någon hasar i buskarna bakom mig i GRAW som jag spelar online, eller steps i CS.

Visa signatur

åhoj