F1 Racing och NBA 2k11

Permalänk
Medlem

F1 Racing och NBA 2k11

Tjenare.

Jag funderar på att köpa dessa 2 spel... då undrar jag - vad tycker ni om dom? Är det många som spelar online och är det kul?

Jag är en sån som köper spel mest enbart för online-läget då jag tycker det är roligare... Och tror det kan vara kul att köra f1 bil mot folk online..

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

F1 2010 online är väl kul ditt som datt.

NBA2k spelen har alltid haft uselt och buggigt online-läge.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Aha ok. Är sjukt sugen på att spela något sportspel online, synd bara att NBA 2k11 som jag kunde köpa genom steam... Helst skulle jag vilja köra antingen NHL eller Madden, fast de tillverkas ju inte ens till PC. Riktigt synd.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kwame:

Tjenare.

Jag funderar på att köpa dessa 2 spel... då undrar jag - vad tycker ni om dom? Är det många som spelar online och är det kul?

Jag är en sån som köper spel mest enbart för online-läget då jag tycker det är roligare... Och tror det kan vara kul att köra f1 bil mot folk online..

Jag lirar båda dessa spel just nu. F1 2010's största styrka är helt klart grafiken. Körkänslan är arkadig, precis som man kan vänta sig från ett multiplatformspel. Det är lite buggar som får mig att börja tröttna dock; AI's som kör om mig i depån trots att jag står redo och klar. Ibland åker inte ens AI'n in i depån överhuvudtaget, vilket är en hyffsad gamebreaker. Men detta löses väl förhoppningsvis i patch.
Bortsett från dessa buggar är det ett Kul spel om man har ratt, kul för just verklighetskänslan man får när man gör sin egen person och skriver kontrakt för olika stall. Men körkänslan lämmnar saker att önska om man är van med simulatorer.

NBA 2k11 som du kanske märkt är det just nu mest hyllade sportspelet, IGN t ex gav det 9.5/10 i betyg och kallad det bästa sportspelet av denna generation. Jag som nästan avskyr basket och har ingen som helst insikt i sporten föll för all överdrivet bra kritik och införskaffa spelet.
Måste säga att det ser galet bra ut visuellt, spelarna börjar svettas desto längre in i matchen man kommer, när dom landar på marken igen efter att ha hoppas kan man t o m se deras benmuskler spänna ihop sig. Sånna smådetaljer som gör att det ser otroligt verklighetstroget ut.
Gameplay'et i sig är riktigt bra det också, även om jag inte kan så mycket så ser jag att det är ett jävligt bra spel på alla plan, bara man lär sig. Tokskön känsla att dunka också!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

pull, jag hoppas du inte kör Nba 2k11 med tangentbordet? Jag har en Xbox360 dosa som jag spelade NBA 2k10 med, och kan lova att det var riktigt mycket roligare och skönare känsla än med tangentbord..

Vart köpte du det och vad kostade det då? Kostar 450kr på steam, kanske är relativt okej pris för att va steam då?
Har du testat Online? (om du nu köpt det hehe)

Ska iaf testa F1 nu innan jag bestämmer mig för att köpa det, dock har jag ingen ratt. Funderat på att köpa en Logitech G27 men spelar knappt någonting så inte värt att införskaffa än, skulle jag tro.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080