Geforce Drivers 260.89 Beta ger stöd för Geforce GT 430

Permalänk
Melding Plague

Geforce Drivers 260.89 Beta ger stöd för Geforce GT 430

Nvidia uppdaterar drivrutinerna inför lanseringen av minstingen Geforce GT 430.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice, jag ska nog köpa ett GT 430, hoppas att det kommer en passivt kyld modell bara.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

"minstingen"...?
så det har sämre prestanda än 460 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

"minstingen"...?
så det har sämre prestanda än 460 ?

Ja

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Inaktiv

Står faktiskt GTS på Nvidias sida för nedladdning av drivrutiner.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon100733:

Står faktiskt GTS på Nvidias sida för nedladdning av drivrutiner.

Då står det fel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreas D:

Då står det fel.

Yep. Men ändå Lite pinsamt hur de lyckas med sånt här.

Permalänk
Medlem

Är de slut med WHQL drivare nu? riktigt länge sedan den senaste kom.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Trevligt, ska nog ta och uppdatera nu då, det va ett tag sen man uppdaterade sist

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Är de slut med WHQL drivare nu? riktigt länge sedan den senaste kom.

Verkligen, jag har också väntat i veckor på att 260xxx driivern ska WHQLas då jag haft lite problem med den...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Märkligt...

När man klickar på beta drivisen 260.89 så kommar man till whql drivisen 260.81.

Men det är väll bra med en whql drivis iofs

Edit: Gällde visst bara 64-bitars samt att länken är bruten... Men borde tyda på en whql drivis snart...

Permalänk

Kan någon förklara vad en WHQL drivrutin är ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Kan någon förklara vad en WHQL drivrutin är ?

Är något i stil med att den genomgått diverse tester av Microsoft och klarat dom. Då får den utmärkelsen WHQL.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

WHQL står väll för Windows Hardware Quality Labs, dom testar drivrutinerna på diverse sätt och stämplar om dom klarar testerna.

Permalänk
Medlem

Har också väntat i evigheter på att 260 ska komma ut ur beta stadiet. Men å andra sidan så har jag inga direkta problem med 258:an nu, så man ska väl inte klaga i onödan

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har också väntat i evigheter på att 260 ska komma ut ur beta stadiet. Men å andra sidan så har jag inga direkta problem med 258:an nu, så man ska väl inte klaga i onödan

Jag har stora problem med 260:n och uppskattar de nya förändringarna för vision surround. Men de verkar ju som sagt aldrig komma i whql

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Provade 260.89 efter att felfritt ha haft 260.63.
Fick en CTD i bc2 men har inte spelat det på ett tag så jag hade inte updaterat pB manuellt vilket jag har hört kan orsaka detta.
Har inte haft det efter jag updaterade PB.

Har testat lite med furmark, Heaven Benchmark etc utan problem. Ska testa runt lite med youtube samt vanliga filmer och se hur de reagera.

Längtar dock till WHQL då förhoppningsvis lite mindre rynkor kommer stryckas ut.

Permalänk
Antielefant

Från NVidias egna forum:

Skrivet av ManuelG, NVidia Santa Clara:

Unfortunately it usually takes some four to six weeks, from the time we send the candidate driver to Microsoft for WHQL testing to the actual time of approval or denial. To make matters worse, we get no feedback of any issues they encounter during that time either, we have to wait until the entire battery of tests are done.

We have also released several new video cards in rapid succession, first the GTX 465, then the 460, 450 and now the 430, some actually faster than we've been able to write drivers for them, while others have been emergency patched pretty much the same day the cards landed in the stores.

Each inclusion has caused issues with the drivers, some of which we already know at the time of release, so even sending them to Microsoft for testing is just a big waste of time. Truth be told, sometimes I doubt if the 258.96 WHQL would have passed the WHQL test if we hadn't submitted it before the 460 release.

This in no way means we won't WHQL-stamp our drivers in the future, but at the moment we simply do not have the time to wait for Microsoft between hardware releases, and sending drivers we haven't been able to fully iron out is expensive as each WHQL application actually costs money no matter if they approve them or not. Expect another WHQL driver later this fall, or to cover my own ass a bit, there will be one this year.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Från NVidias egna forum:

Ärlighet är bra då slipper man gå och undra.
Bra inlägg.

Permalänk
Medlem

Vi kan nog avgöra själva om dom är bra eller inte genom att läsa frivilliga beta testare som berättar rätt snabbt om dom är nåt att ha eller inte.
Inte så svårt att bläddra genom lite bloggar ett par timmar efter dom släpts... Bättre uppdateringar som verkligen bättrar än whql som man blir besviken på...

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Från NVidias egna forum:

Expect another WHQL driver later this fall, or to cover my own ass a bit, there will be one this year.

WTF?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Antielefant
Skrivet av pierretox:

Expect another WHQL driver later this fall, or to cover my own ass a bit, there will be one this year.

WTF?

WTF?

Manuel skrev uttryckligen att det tar 4-6 veckor, och om man räknar att de skickar EXAKT 260.89 till MS idag blir det alltså inte förrän nån gång i slutet av november till början av december MS godkänt den.

WHQL-signering kan ju inte NVidia göra själva direkt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

WTF?

Manuel skrev uttryckligen att det tar 4-6 veckor, och om man räknar att de skickar EXAKT 260.89 till MS idag blir det alltså inte förrän nån gång i slutet av november till början av december MS godkänt den.

WHQL-signering kan ju inte NVidia göra själva direkt.

Bara inte Nvidia tappar det här med stabila drivrutiner,
jag har aldrig haft problem tidigare men får alla möjliga skumma fel då och då med 260xxx drivern....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Avstängd

Och jag har haft problem med både senaste 258.96 var det väl och en tidigare med att jag blir utkastad i windows med mitt gtx295.Men efter att jag slängde in denna betan och körde clean install först och efter reboot en fullinstall efter det så kunde jag helt plötsligt spela resten av kvällen igår utan ett enda utkastande till windows??
Fantastiskt om det kan hålla sig så:)Jag spelar främst killing floor men har även blivit utkastad i vanliga 2dspel som bejeweled blitz och liknande:(Men nu funkar det bra:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......