Får hem handbojor istället för hårddiskchassi från webbshoppen.se

Permalänk
Medlem

Får hem handbojor istället för hårddiskchassi från webbshoppen.se

Beställde följande produkt från webbshoppen.se men fick istället hem ett par handbojor (för erotiska lekar).

Min första tanke var att jag har blivit lurad. När jag försökte ringa dem fick jag bara väntetidsmusik uppspelat och inget annat. Ett annnat nummer fanns också på löpsedeln men det numret existerar inte. Jag kollar upp ytterligare ett nummer på personen som äger företaget och den fick jag inget svar på heller.

Jag mailade dem istället och då fick jag svar väldigt snabbt. Tydligen har de inte min produkt alls och den pekar istället på de nämnda handbojor i deras interna system. De ber om ursäkt och skriver att de skickar en retursedel så jag kan skicka tillbaka handbojorna. Men inget nämns om de pengar jag förskottsbetalat.

När jag undersöker företaget lite närmare verkar vissa saker lukta unket. De ska ha en fysiskt butik i Helsingborg men på adressen finns fyra företag registrerade och ingen av dem verkar vara deras. Dessutom verkar deras organisationsnummer peka på ett annat företag. Jag har inte så bra koll på sånt så någon för gärna ta en närmare titt.

Hur som helst, jag svarar med att det är bättre för mig om de kan först överföra tillbaka mina pengar sedan skickar jag tillbaka handbojorna. De svarar med att de inte kan göra så för att det strider mot deras rutiner.

Handbojorna kostar ungefär 600 kr nytt, dvs ungefär lika mycket som jag har betalt inklusive frakt.
Ska jag bara skicka tillbaka handbojorna och chansa på att jag får tillbaka mina pengar? De har en hämtbutik i Helsingborg så jag kan föreslå att jag tar med mig handbojorna dit och samtidigt får tillbaka mina pengar. Men då måste jag slösa tid och pengar på att åka dit med tåg (bor i Lund).

Vad borde jag göra?

Edit: Problemet är löst nu. Fick tillbaka mina pengar efter att jag skickade tillbaka handbojorna. Fick dessutom ett presentkort som kompensation.

Permalänk
Medlem

haha förlåt om de är oftopic men detta var roligt xD

OnT: Ring dem igen och prata hur de blir med pengarna, om du vill ha tillbaka pengarna ska du självklart få de alternativt att de skicka rätt sak denna gång.

Kommer aldrig handla där alla fall om de ska vara så där

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Det osar katt eller hur man ska uttrycka sig jag kickade på allabolag.se

Webbshoppen Skåne - Företagsinformation

Sweden Outlet AB - Företagsinformation

Bägge dessa företag står i hans namn inget av dom har någon som helst omsättning registrerad och enligt deras hemsida så omsatte dom 2009 drygt 20 miljoner och hade 3 anställda. Jag hade inte skickat tillbaka varan via retur iaf antingen åkt ner dit eller så pratat med konsumentverket eller lagt ut dom på blocket eller tradera och hoppas på att någon köper dom. Skickar du tillbaka så får du säkert inget tillbaka.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Deras telefon nummer på hemsidan går både till sweden outlet ab och webbshoppen skåne väldigt udda

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Polis anmäl honom istället det kanske ger resultat.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Varför ska han polisanmäla honom för? För att dom har skickat fel vara och att företaget är suspekt?

Det bästa är väl att ta med handklovarna och fakturan till företaget i H-borg och be vänligt men bestämt om den rätta varan?

Visa signatur

Sök på WipeClean för att hitta tidigare inlägg...
Dator? Ja!

Permalänk

Soft att få handklovar ändå, jag har bara fått fula hörlurar när jag fått felskick. Handklovarna kan man ju ha mycket roligare med än vad man kan med en lite tv pryl.

Fast visst, det kanske är vettigt att be om retur ändå, lite väl överpris på handklovarna.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

Har handlat av Webbshoppen och även besökt deras "butik" som är ett litet kyffe. Tror inte att du kommer att få några problem med dem, men det är som ni redan konstaterat inget stort företag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig skickat varan först! Är lite för skumt!

Varför har dom ingen f-skattesedel?

Permalänk
Medlem

Det var skönt att höra giplet.

De verkar vara nåbara över telefon nu. Jag tror inte det rör sig om något bedrägeri längre. Ska använda deras retursedel och hoppas på att de skickar tillbaka mina pengar så snabbt som möjligt. Men det är fortfarande konstigt att jag får en produkt som inte finns i deras sortiment och samtidigt att hårddiskchassit inte finns alls.

Hur se ni på att de kräver att jag skickar tillbaka deras produkt innan jag får tillbaka mina pengar? Är det rimligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muji:

Hur se ni på att de kräver att jag skickar tillbaka deras produkt innan jag får tillbaka mina pengar? Är det rimligt?

Så gör de flesta företagen.

Permalänk

Jag har handlat massor från Webbshoppen och alltid hämtat i butiken. Butiken existerar alltså, och jag får alltid superbra service! Garanterar dig att du inte blir lurad genom den butiken.

Permalänk
Medlem

Klart att dom inte ger några pengar tillbaks innan sakerna kommit tillbaks hur många skulle returnera sakerna då.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

När man köper grejer på nätet, varför får man ens för sig att betala i förskott?

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

När man köper grejer på nätet, varför får man ens för sig att betala i förskott?

För att slippa postförskottsavgift och vänta en dag extra på avi,
och handlar man från utlandet är man mer eller mindre tvungen att betala direkt.
Från "kända" företag betalar jag direkt, men femsiffrigt tar jag pf.
Skulle jag köra pf jämt skulle det bli för stora summor.
När det gäller okända företag får man kanske tänka sig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

För att slippa postförskottsavgift och vänta en dag extra på avi,
och handlar man från utlandet är man mer eller mindre tvungen att betala direkt.
Från "kända" företag betalar jag direkt, men femsiffrigt tar jag pf.
Skulle jag köra pf jämt skulle det bli för stora summor.
När det gäller okända företag får man kanske tänka sig för.

Visst att man förskottsbetalar när man handlar från större etablerade företag har jag väl förståelse för. Men när man bestämmer sig för att beställa från någon random sida som man inte har nån som helst koll på alls, och då förskottsbetalar, det är det jag tycker är jävligt underligt...?

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Suspekt eller inte, man kan knappast förvänta sig att få tillbaka pengarna INNAN man returnerat varan. Kan inte tänka mig att något vettigt företag skulle gå med på det.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Suspekt eller inte, man kan knappast förvänta sig att få tillbaka pengarna INNAN man returnerat varan. Kan inte tänka mig att något vettigt företag skulle gå med på det.

Har jag fått av Telenor, om dom nu räknas som vettigt företag

Permalänk
Medlem

Det känns som ett väldigt oseriöst företag följande står på deras hemsida under om oss:

Om oss

Företaget startades utav ** 2003. Under 2002 läste ** Informatik på högskolan i Kristianstad och under en kurs fick han uppgiften att bygga en webbshopp. Under 2003 utvecklades planerna efter ett dåligt inköp på en känd stormarknad och namnet Webbshoppen.se föddes.

Flera delägare har funnits under årens lopp men företagets själ har alltid varit ** och hans inresse för teknik och människor. Mottot för Webbshoppen.se är: behandla dina kunder som du själv vill bli behandlad

Webbshoppen.se har 3 anställda & beräknas omsätta 20 miljoner under 2009 med en god marginal.

Ytterst märkligt att det inte finns några registrerade anställda inte heller några uppgifter inlämnade om intäkter och att samma bolag delar nummer med ett bolag som heter Sweden outlet ab som också drivs utav samma person och som om inte det vore nog så är det ett tredje bolag med i matchen som har webadress iSupply / Välkommen även dom under samma telefon nummer som webbshoppen samt sweden outlet isupply går inte heller såvitt jag vet att hitta ibland registrerade företag. Grattis till dom som köpt saker där och fått sina saker men sidor som dessa gör man nog bäst i att undvika känns det som.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Fakuta brukar ju också finnas Då hinner man dessutom se vad för vara det egntligen är!

Postförskott hade ju knappast hjälpt i detta fall!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag betalade kontant när jag hämtade prylarna i deras butik. Det enda jag riskar är garantin. Men jag håller med om synpunkterna att man inte kan veta om bolaget kommer att finnas kvar eller ej. Det kunde man å andra sidan inte veta med Datorbutiken heller. Ok att man fattade att något var på gång strax innan, men jag beställde därifrån ett knappt år innan det brakade och då verkade det ju hur lugnt som helst. Sedan måste ju företag starta från någonting. Om man aldrig släpper in nya leverantörer för att de inte har funnits i x antal år så kommer marknaden sakta att utarmas.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!