Permalänk

Lampor blinka till musiken i datorn?

Tjena tänkte sätta in lite Lampor i min dator, så tänkte att det skulle vara häftigt att dem blinka i takt med musiken, eller ljud. Så jag undrar hur ska jag konstruera detta? Har inga högtalare så kan inte koppa direkt i högtalar sladden som många folk gör, finns det något sätt att koppa i ljudkortet eller liknande på samma sätt? Skulle också vara tacksam om någon har några tips på hur jag ska få det att se så bra ut som möjligt Skulle vara fräckt också med någon strömbrytare till lampor som blinkar riktigt snabbt (Mycket starka LED lampor) Behöver inte vara synkade till musiken! Tänkte köpa Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik och sätta på något sätt utanpå chassit. Kommer att posta bilder på resultatet om jag lyckas fullfölja det

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

Titta runt lite och hitta denna Logisys 15in Cold Cathode w/ Sound Module - Red at Xoxide! Är det en sådan som blinkar till musiken då eller? w/ Sound Module låter ju nästan som det, eller?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Skrivet av ludwigstrand:

Men för att det ska fungera måste jag ha högtalare igång va? Jag har inga högtalare Tänkte mer att dem är kopplade i ljudkortet och känner av elen som går igenom? Eller hur fungerar det! Tack för det snabba svaret!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av freddechr:

Men för att det ska fungera måste jag ha högtalare igång va? Jag har inga högtalare Tänkte mer att dem är kopplade i ljudkortet och känner av elen som går igenom? Eller hur fungerar det! Tack för det snabba svaret!

Haha nu vart det för krångligt för mig

Har ingen aning om hur man skulle kunna fixa på så sätt, råder dig att inte försöka

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk

Jag har absolut ingenaning om HUR du ska göra det, men ljud är ju elektriska impulser (right?). Så det bör kunna gå att göra, på något vänster, att du kopplar in en kontakt i ljudkortet och sen kopplar den direkt till en LED.

Det borde funka i logiken, eller ja, typ i alla fall. Du behöver säkerligen någon(ra) omvandlare osv. Jag har absolut noll koll på ellära ): Men finns säkert någon som är kunnig

Permalänk
Skrivet av Pettersson930:

Jag har absolut ingenaning om HUR du ska göra det, men ljud är ju elektriska impulser (right?). Så det bör kunna gå att göra, på något vänster, att du kopplar in en kontakt i ljudkortet och sen kopplar den direkt till en LED.

Det borde funka i logiken, eller ja, typ i alla fall. Du behöver säkerligen någon(ra) omvandlare osv. Jag har absolut noll koll på ellära ): Men finns säkert någon som är kunnig

Haha inte jag heller Men någon gång får man ju börja?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Snor tråden och frågar en liten grej!

Lamptron Sound Activated Module for ANY CCFL Kit | MaxFPS.se, det måste ju gå att koppla fläktarna i Antec1200 till? Så hela datorn står i disko?

Permalänk
Skrivet av freddechr:

Men för att det ska fungera måste jag ha högtalare igång va? Jag har inga högtalare Tänkte mer att dem är kopplade i ljudkortet och känner av elen som går igenom? Eller hur fungerar det! Tack för det snabba svaret!

jo troligen behöver du högtalare alla liknande jag sett styrs av en liten Mic som sitter fastlödd på kretskortet.

Skrivet av Pettersson930:

Jag har absolut ingenaning om HUR du ska göra det, men ljud är ju elektriska impulser (right?). Så det bör kunna gå att göra, på något vänster, att du kopplar in en kontakt i ljudkortet och sen kopplar den direkt till en LED.

Det borde funka i logiken, eller ja, typ i alla fall. Du behöver säkerligen någon(ra) omvandlare osv. Jag har absolut noll koll på ellära ): Men finns säkert någon som är kunnig

borde gå att byta ut den lilla mic'en mot en sladd med en 3.5mm hane att sätta i ljudkortet. borde ge ungefär samma signal som en mic.

inga garantier på att de funkar och ställer mig inte ansvarig om ditt ljudkort går sönder.

Skrivet av Psyc:

Snor tråden och frågar en liten grej!

Lamptron Sound Activated Module for ANY CCFL Kit | MaxFPS.se, det måste ju gå att koppla fläktarna i Antec1200 till? Så hela datorn står i disko?

troligen går det men även varvtalet på fläktarna kommer regleras såvida du inte har led dioderna på en separat sladd.

och inte så smidigt att fläktarna är avstängda om du inte har musik på typ...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows