fick hem en använd dator från media markt

Permalänk
Medlem

fick hem en använd dator från media markt

Hej. Igår gick jag och tjejen så skulle köpa en dator på media makrt och när vi kom hem och packade upp den och startade den så var den använd, lösenords låst m.m. Så vi åkte tillbaka till media markt och klagade, fick nästa vänta 1h innan vi kom fram i kön! När vi väl var framme så fick vi ju en bättre dator och när jag kom hem och tog upp den och tog bort skydds plasten så var "ramen" runt skärmen lös.

Vad kan jag få ut av media makrt i ersättnig har ju nästan 10 mil till dom.

datorn är en acer aspire 5741g
har nån av er varit med om nått likande?

Permalänk
Medlem

Är väl inte mer än 7 mil från Tingsryd till Mediamarkt i Växjö?

Men varför inte riunga och fråga dem, är ju säkrast?

Permalänk
Medlem

köpte den i kalmar tjejen bor där :P, och har ringt med dom svarar ju aldrig

Permalänk
Medlem

Men du kan väl kontakta mediamarkt i växjö istället, närmare ju.

Men tycker helt spontant att det ska finnas nån liten ersättning för dig då du tvingats åka fram o tillbaka så många gånger (om du nu åker tillbaka för att lämna in den på reparation).

Permalänk
Medlem

Mil ersättning är ett absolut enligt mig samt att de löser dig med en ny dator på plats.
Vänta absolut inte med att återkomma till dem utan ring eller åk dit på en gång.

Om du vill ha något mer från butiken så borde de inte vara omöjliga med att ge lite rabbat.

Detta skulle jag i alla fall ha gjort om jag jobbat!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

var inne i växjö idag å det ända dom kunde göra va att ge mig en sämre dator typ, annars va jag tvungen å dra tillbaka till kalmar

Permalänk
Medlem

Men ffs vilken pärs.

Vänta tills imorgon och hör med MM.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror du kan kräva ersättning för kostnader i samband med "reklamationen". Skulle kolla lite i KKL t.ex. 30-32§ om skadestånd (särskilt 32§). Vet iaf att jag krävt ersättning vid sådana fall och fått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Tror du kan kräva ersättning för kostnader i samband med "reklamationen". Skulle kolla lite i KKL t.ex. 30-32§ om skadestånd (särskilt 32§). Vet iaf att jag krävt ersättning vid sådana fall och fått det.

tack

Permalänk
Medlem

Du har rätt till ersättning för alla dina resor pga. retur/reklamation. Tur och retur.