Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Öka Luftflödet - Minska Ljudnivån

Hejsan!

Nu är detta mitt första galleri på SweClockers och jag hoppas ni har överséende med den lite bristande kvalitén på bilderna. Hade bara en W995 till mitt förfogande.

Specs:

CPU: AMD Phenom 9950 2.6 @ 3ghz
GPU: Radeon 4870 512mb
RAM: 2gb DDR2
Nät: Corsair TX650
HDD: 2 x Seagate Barracuda 7200.11 250gb i RAID0
Chassi: Lian-Li Dragonlord K-56

Min idé här var att få bättre luftflöde i datorn och samtidigt få ner ljudnivån på den där satans AMD stockkylare. Det blev lite av en ghettomod då jag inte förstod att nätaggregat görs i ganska tjock plåt vilket man inte bara bockar mot ett bord

Aja, nog med prat!

Enjoy!

Öka Luftflödet - Minska Ljudnivån

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Smart och enkel modd , me like

4p

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

4p. Smarta lösningar, acceptabel bildkvalité och väl dokumenterat
Gillart (Y)

Permalänk

Städat o fint du hade i lådan, o fin liten mod 3p från mig

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Smart och enkel modd , me like

4p

Tackar! Kul att du gillade det

Skrivet av Johan9360:

4p. Smarta lösningar, acceptabel bildkvalité och väl dokumenterat
Gillart (Y)

Tack!

Som sagt, önskar att jag hade haft en bättre kamera, men jag lovar att om det blir något mer seriöst galleri kommer jag åtminstone ha en sjyst kompaktkamera till hands

Skrivet av the_speed:

Städat o fint du hade i lådan, o fin liten mod 3p från mig

Så städat är det inte. Bara lite buntband och ett bra chassi, men tack iaf! ^^ Kul att du gillade det ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Kommer strax(inom någon vecka) uppgradera burken till ett 5870 XXX och ett HX750

Ska man göra ett nytt galleri eller är det till att uppdatera som gäller mån tro?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

När jag körde 5870 (exakt samma version/kort som du har på bilden) låg fläkten ALLTID på 20% i idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

När jag körde 5870 (exakt samma version/kort som du har på bilden) låg fläkten ALLTID på 20% i idle.

Mjo, men du kanske hade lite bättre ventilation än mig och lite lägre ambient temps. Har runt 25c inne och som till synes bara två inblås-fläktar, varav ingen är direkt riktad mot GPUn

Men det kanske är aktuellt att skruva loss kylaren och byta till nyinköpta kylpastan MX-4

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.