Microsoft gör en nyrelease av sin Steam-kopia

Permalänk
Medlem

Microsoft gör en nyrelease av sin Steam-kopia

Så var det dags igen, 15 november så släpper Microsoft Games For Windows Marketplace. Senast detta var på tapeten var väl förra året? Då resulterade det i ett ovanligt fult program utan sökruta och med en handfull spel. Sedan dess har ingenting hänt.

Men nu är det tydligen dags för något användbart om man ska tro på pressreleasen. De kommer släppa ett hundratal spel på sin plattform till releasen och ha en "Deal of the Week" som jag antar är som Steams helgerbjudande. I vilket fall så kommer vi snabbt att se hur seriösa de är för att ta marknadsandelar då det snart är julrea

Exempel på spel som kommer finnas vid release:

Citat:

“Fable: The Lost Chapters” (Microsoft Game Studios) and “Grand Theft Auto III”
recent hits such as “Dead Rising 2” and “Lost Planet 2” (both from Capcom); and perennial best-sellers such as “Max Payne” (Rockstar) and “Deus Ex: Game of the Year Edition” (Square Enix)

Och kommande microsoft spel som är tänkta att släppas på plattformen
“Flight Simulator,” “Gears of War,” “Halo” and “Zoo Tycoon,” as well as upcoming blockbusters “Fable III,” “Age of Empires Online” and “Microsoft Flight.”

Det känns som att de borde ha alla förutsättningar att ta marknaden med storm. De skulle t.ex. i teorin kunna göra som så att om man köper ett spel på deras marketplace som är portat, så kan man både spela det på sin xbox och sin PC om man råkar ha båda. Sen skulle det kunna vidareutvecklas så sparfiler i vissa spel lagras i molnet så man kan fortsätta spela på den pc/konsol som man råkar ha tillgängligt(Som steam cloud fast över plattformsgränsen). Men vad är oddsen för att de skulle göra något sådant tror ni? -1%? Men man vet aldrig, de kanske har börjat förstå hur de ska brygga sina system denna gången?

Vad tror ni? Kan detta bli något? Tanken att köpa AoE och andra titlar som de inte släppt till steam vore ju inte helt fel.

Pressmedelande: Press Release
Elektroniskt reklamblad: Coming Soon - Games for Windows Marketplace
Screens + Exempel film: Games for Windows Marketplace gets competitive, relaunching Nov. 15 | Joystiq

Permalänk

finns det bilder någonstans hur det ser ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

finns det bilder någonstans hur det ser ut?

Hittade några: Games for Windows Marketplace gets competitive, relaunching Nov. 15 | Joystiq

Permalänk

Tack!

Så det kommer inte vara ett program som typ steam där man även kan chatta?

Permalänk
Medlem

För en gångs skull så ser det bra ut (brukar inte microsofts grejer göra tycker jag) och funktionellt.

Väntar bara på att dem ska slänga in lite dejtingreklam och BING sök....

Intressanta ideer du hade förresten, peo.b, det hade ju varit riktigt innovativt att man kan köpa det där, online, sen spela på alla platformar, xbox/PC, men det kommer inte hända och skulle det hända så tar dem garanterat ut en större avgift för det.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

För en gångs skull så ser det bra ut (brukar inte microsofts grejer göra tycker jag) och funktionellt.

Väntar bara på att dem ska slänga in lite dejtingreklam och BING sök....

Intressanta ideer du hade förresten, peo.b, det hade ju varit riktigt innovativt att man kan köpa det där, online, sen spela på alla platformar, xbox/PC, men det kommer inte hända och skulle det hända så tar dem garanterat ut en större avgift för det.

Kan se det framför mig: "These girls near malmo also like to play RPG."

Men det ser väl okej ut antar jag, får de in spel som jag vill ha + en vettig sökfunktion och framför allt bättre priser än steam på de spelen som är intressanta så kommer jag köpa dem där.