SW:KotOR - Minimerar sig

Permalänk

SW:KotOR - Minimerar sig

Tjena!
Köpte nyligen SW:KotOR (1) via Steam. Fungerar bra, MEN i vissa filmsekvenser börjar spelet "blinka" mellan spel/windows för att sedan oftast bli minimerat. När spelet blivit minimerat kan jag inte klicka upp det igen och jag tvingas starta om spelet. Nu ska jag åka från en planet till en annan, men det går ***** inte. Nånstans mellan filmsekvensen där skeppet lämnar planeten och sekvensen där det warpar så minimeras spelet och jag tvingas starta om.

Jag har försökt flera gånger nu utan resultat. Vad som gör saken ännu värre är att jag dessutom kan behöva runt 4 försök för att ens komma förbi LucasArts/BioWare innan spelmenyn när spelet startas upp.

Någon som har en lösning på detta? Jag vet ärlig talat inte vad fan jag ska göra. Förstör spelglädjen något så enormt och spelet är ju annars så bra! Jag tänkte att windowed-mode hade kunnat lösa problemet, men jag har inte lyckats köra spelet i windowed. Testa -sw och -window i "start up options", men det verkar inte fungera.

All hjälp är välkommen!
// Generalkyckling

Permalänk
Medlem

Fick KOTOR att funka bättre när jag ändrade på Steam genvägen så att den körs i XP kompatibilitets läge.