Måste jag koppla ström till integreade grafikkortet? (MSI p6n sli)

Permalänk
Medlem

Måste jag koppla ström till integreade grafikkortet? (MSI p6n sli)

Ja, måste jag det? Jag kommer inte att använda det på något vis? Är det bara att skippa koppla in strömmen till det då?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Vila i frid

Om du menar den med röd,svart,svart,gul, nej den behöver inte vara inkopplad (finns inte ens utmärkt på referenskortet i din manual).

Om du menar den med gul,svart,gul,svart för cpun, ja den måste vara inkopplad.

Permalänk
Medlem

Jag menar denna! På mitt moderkort består den dock av 8 st "hål" inte 4:a som på bilden.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Vad står det i manualen till moderkortet? Indian trick är att referera till manualen du fick med produkten. Och har du tappat bort manualen så är jag helt övertygad om att den finns att ladda hem på tillverkarens egna hemsida.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Det är kontakten till processorns ström.
Den måste vara i.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Tack, det är en begagnad bräda så jag har ingen manual, hittade ingen på msi:s hemsida som såg likadan ut, dvs med 8st istället för fyra, så jag trodde att det hade något med det integrerade grafikkortet att göra, har aldrig haft en bräda med integrerad grafik förr. Glömde köpa kylpasta också så jag kan inte koppla in och testa förän imorgon så jag tänkte jag kunde undersöka det lite innan jag kopplar in grejjerna. Hursomhelst tack för infon! (då den på min bräda består av 8 st hål, ska jag ta två fyror från nätagget då?)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Tack, det är en begagnad bräda så jag har ingen manual, hittade ingen på msi:s hemsida som såg likadan ut, dvs med 8st istället för fyra, så jag trodde att det hade något med det integrerade grafikkortet att göra, har aldrig haft en bräda med integrerad grafik förr. Glömde köpa kylpasta också så jag kan inte koppla in och testa förän imorgon så jag tänkte jag kunde undersöka det lite innan jag kopplar in grejjerna. Hursomhelst tack för infon! (då den på min bräda består av 8 st hål, ska jag ta två fyror från nätagget då?)

att de bara är 4a på bilden är för att de sitter ne plastplupp som täcker de andra 4. De är en 8pins kontakt och du ska om du har ett nätaggregat med 8pin koppla in den där. Finns bara en sladd som passar.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

okej, men mitt nätagg har ingen med 8, bara med 1 med 4 och en del med 6. På det gamla moderkortet var det bara en 4a som krävdes....så jag antar att jag helt enkelt bara ska koppla in 4:an längst upp då? Dvs i de hål som syns på bilden!?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Du kan köra moderkortet med bara fyra i utan problem

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Det räcker med en 4-pin om ditt nätagg bara har 4-pin. Alla nyare moderkort idag kommer med 2x4-pin för att ge bästa stabilitet.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för klargörandet! Tur att det finns personer med kunskap som är beredda att dela med sig! Tackar ödmjukast!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet