Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Medlem

dustin

Dustin alla gånger!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

bara kolla igen Inet - Omdömen, statistik och information

så v arför bara gräva dom sämsta när man ska hålla sig till hela sanningen.
samt kollar man när dessa negativa kom.
3 mån sen
10 mån sen
1år sen

Så det går tid innan någon sätter ett dåligt omdöme.

EDIT: kolla tex dustin enligt din sortering:
Dustin Home - Omdömen, statistik och information
Lika så komplett
Komplett.se - Omdömen, statistik och information

Dom har betydligt tätare mellan negativ omdöme.

Tycker detta inlägg sammanfattar Dustin på ett bra sätt, vad gäller både service, reklamation och kundbemötande:

"
Usel

Man är poppis så länge man handlar av dom (=pengar in). TVn packade ihop igår. Strax innan den blev 2 år. Ringde Dustin Home som sade att dom skulle ta hand om det ! Härligt ! Efter det gick det inte lika bra.
"Lägg den i kartongen. På en lastpall".
Men du, kan jag köra den nånstans ? Har vare sig kartongen kvar eller pall.
"Nä. Ska gå via posten"
Vet du nåt företag som servar Sony TVs ?
"Nä"
Men dina krav med kartong o lastpall, det går liksom inte. Är det bara för att slippa garantifrågan ?
"Du har egentligen ingen garanti"
Men det står ju 2 år på produktens hemsida ?
Klick. Då lade hon på.
Ringde Insidertv istället. Man har tydligen garanti i 3 år enligt dom..... Dom servar i hemmet eller hämtar med lastbil UTAN krav på kartong och LASTPALL.
Det blir inga mer affärer med Dustin Home för min del. Skall avråda så många jag kan från att handla hos dom."

Vänligen notera att det är fler kunder som fått luren i örat. Jag menar sist jag hörde talas om något liknande är typ 14isar som jaa beter sig som fjortisar...:P

Jag tänker på ett uttalande som en tränare sa i ett inslag i Time Out: "Nu ska ni få lukta på Äkta k*k"...:D jag tror att han hade handlat från Dustin!:D När dom *klickade* honom blev han förbannad, ringde upp och istället för att hota med ARN sa han ovan nämnda uttalande.:D

edit: YouTube - Pelle Svensson i Time Out He he...:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag nominerade Inet pga bra priser och väldigt brett utbud, fri frakt över 500kr är ju alltid trevligt med.

Permalänk
Medlem

Rätt fascinerande när det gäller inet att en godisbit för 3kr kan skapa så mycket ris och ros.
Men iofs var det likadant med datorbutiken förr.

Permalänk
Medlem

Tycker inet är grymt bra, bättre än dustin som jag handlade innan av.

Permalänk
Medlem

Jag röstade Dustin. Fraktfritt på allt och snabba leveranser. De gånger jag behövt reklamera något har det gått otroligt smidigt.

Dustin är dock inte ensamma. Jag hade gärna gett utmärkelsen "Bästa datorbutik 2010" till fler än en butik

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Inet de e ju givet.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

Misco fick min röst

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

1a plats: inet för deras fraktfritterbjudande. och snabbservice
2a plats: komplett för 1337 erbjudanden. och bra service

Permalänk
Casemod-mästare

Inet, självklart! gjorde just en felanmälan och den har gått riktigt bra!

Permalänk

INET FTW!

Nu har jag handlat hos inet flera gånger. Överlägsen service, bygger just nu en ny dator från inet.
Det enda som inte kommer vara från Inet är kyltornet Artic cooling freezer 7 pro rev.2 då detta har en beräknad lagerstatus: inkommer den 24 november. kan inte vänta.

Men annars tycker jag Inet är överlägset bäst.

dessa ord beskriver Inet för mig. Service, snabbt, gott o billigt!

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Inet såklart. Men fick man rösta på en tvåa så skulle det bli JME data som tvåa

Permalänk
Medlem

Inet....suck! värsta #!&%" jag någonsin upplevt,aldrig mer.

Permalänk

Allt annat än Inet är otänkbart.

Permalänk
Medlem

Dustin Home alla dagar i veckan! Älskar deras gratis frakt och studentrabatt!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

givetvis skall man köra på INET så vida varan finns att köpa hos dom till vettigt pris.

nu verkar de tyvärr inte sälja mobiltelefoner så jag fick köpa min från dustin(home). det jag gillar med dustin är att frakten är gratis om man är student.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag anser Alina Systems är bäst, jag har handlat hos Webhallen under flera år, sen när jag inte köpte så ofta längre, blev det på Alina Systems i stan istället, och fan vilka fina priser dom har..

Nja inte om man tittar på grafikkort!

Permalänk

Inet helt klart, bra priser, snabba leveranser och jag får känslan av de allmänt bryr sig om kunden, och sen får man med godis när man beställer av dem också.

Komplett, tycker jag inte är så bra som de en gång varit, de känns som att det blivit en stor kedja som bara är intresserade av att tjäna pengar (typ elgiganten-stil) priserna i överkant också. Den gången jag har haft med dem att göra tycker jag inte servicen vart nåt vidare heller.

Permalänk

Dustinhome! Studenternas bästa kompis!

Permalänk
Skrivet av Hund:

Hur i helvete kan Inet få så mycket röster? Med tanke på deras värdelösa kundsupport, reklamationshantering och egna avtal som passar dom?

Dom är säkert jättebra om du har tur och faktiskt får rätt produkt, att dom faktiskt packar den rätt och att du aldrig behöver returnera en produkt. Men jag betalar hellre typ 50-100 kr extra till ett seriöst företag för att känna mig säker.

Om du läser vad folk skriver så är det just servicen folk gillar och uppmärksammar hos inet

Permalänk
Skrivet av Calibra:

Om du läser vad folk skriver så är det just servicen folk gillar och uppmärksammar hos inet

men endå är supporten så dålig?, man börjar ju undra om folk verkligen har haft nåt o göra med deras service nissar att göra, kan förstå att man gillar deras fri frakt o hyffsade priser

såvit jag vet har jag inte gjort nåt för att förtjäna deras usla support

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Inet>Webhallen>Dustin>Alina>Misco

Det som är roligt med inet är ju att det är snabb leverans, bra priser och pingvingodiset
Det tråkiga är att deras support oftast är väldigt slö, och när man väl kommer fram kan man få dåligt bemötande.
Men om man tittar till helheten så är det helt klart den butiken som jag föredrar att handla från.

Permalänk
Medlem

Röstade på inet, aldrig haft några problem och super bra support!
Annars är dustin kanon, komplett också dock kassa fraktpriser.

Webhallen har jag handlat av en gång och fick världens problem med en trasig kabel för knappa 50-lappen, jisses vilket ställe, blir inget mer!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Inet hel enkelt för att det är dem jag haft flest affärer med detta året, och det beror på att jag aldrig haft problem med dem, och tycker deras priser är trevliga. Förvisso brukar jag ordna det mesta i deras butiker om jag har frågor, de brukar ha upplyst och trevlig personal, men jag har även beställt från postodern då det varit mer föredelaktigt, och har hört av mig till deras support för frågor, men inte behövt skicka tillbaka något ännu.

Och när jag ser denna tråden så vill jag gära läsa erfarenheter från olika butiker (bättre/sämre), men vad jag inte vill läsa är barnslig smuskastning mot personer för att "du tycker fel om denna butiken".
Jag har aldrig haft problem med Inet, men det kan finnas folk som haft och jag ifrågasätter inte detta. Det skulle snarare förvåna mig om dessa inte funnits.
Sedan om de är one-offs ungefär som personerna som fick ut varor ur kameraexperten sista månaderna var lite av one-offs också är svårt att säga, och att bråka om det och visa upp statestik byggande på den subjektiva bedömningen hos en liten del av kund-underlaget (i.e. de som faktiskt tog sig tiden att fylla i å prisjakt) gör det ännu mer tramsigt.

Så mer motiveringar om varför ni röstade på det ni röstade på, mindre p-12/sandlåde-motiveringar om varför alla andra har fel! Sluta bete er som om det är er själva som röstas på och inte en enskild entitet, en butik ni råkar ha god kontakt med!

Permalänk
Medlem

har köpt för mer än 200 k på både dustin och inet dem senaste 2 åren... Inet har allmänt lite bättre priser, men Dustin vinner stort när det gäller sortiment/service... Jag blev ganske besviken på Inet när dem krävde 100 kr frakt för att skicka tillbaka en produkt, när Dustinhome skicka fraktsedel till mig för att skicka tillbaka en produkt fraktfritt... Detta är världsklass service. Både har bra leveranstider. Komplett har också bra sortiment, men inte alltid rätt priser.
Det var länge sedan jag köpte på webhallen, då de inte kan vara något besvär för Dustin eller Inet...men det är bra att dem har butik och man gå och köpa en liten produkt även på helgen om det behövs.
Min lista är: 1- Dustinhome 2-Inet 3- Komplett 4-Webhallen

Permalänk

Inet.

Gratis frakt (för Sweclockers medlemmar;). Snabba leveranser. Konkurrenskraftiga priser.
Kanske lite för litet utbud på vissa komponenter dock (t ex grafikkort). Men har haft mycket bra erfarenheter med dem för övrigt.

Permalänk

Roligt att se att Dustin ligger på en andraplats det förtjänar dom verkligen. Det är ju inte direkt otippat att Inet vinner då dom charmat medlemmar på Sweclockers ett bra tag nu jag ska dock inte tracka ner på Inet det är en mycket bra butik men Dustin är bättre i de flesta avseenden förutom priserna ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

men endå är supporten så dålig?, man börjar ju undra om folk verkligen har haft nåt o göra med deras service nissar att göra, kan förstå att man gillar deras fri frakt o hyffsade priser

såvit jag vet har jag inte gjort nåt för att förtjäna deras usla support

men om jag tycker supporten är bra då?
Måste jag tycka som du nu?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dutin alla dar i veckan

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

men om jag tycker supporten är bra då?
Måste jag tycka som du nu?

nä, men man tycker ju att när man själv får erfara att den är så sjukt dålig så borde fler råka ut för det, det är inte bara en enstaka gång det handlar om

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo